خرید بلیت فیلم‌های «جنایت بی‌دقت» و «رمانتیسم عماد و طوبا» از سینماتیکت

در ادامه‌ی اکران‌ پاییزه‌ی امسال که فیلم‌های متعددی در ژانرهای متفاوت بر روی پرده سینماها رفتند و موفق شدند پس از نزدیک به دو سال تعطیلی و خاموشی سینماها، تماشاچیان را مجدد به  سالن‌ها بازگردانند، فیلم‌های سینمایی دیگری نیز در آخرین ماه پاییز اکران می‌شوند تا پاییز امسال را به یکی از پربارتر ین فصل‌های اکران بدل سازد.

 فیلم‌هایی که در آذر ماه اکران خواهند شد، می‌توانند بر رونق هرچه‌ بیشتر سالن‌های سینما بیفزایند. بعضی از آثار مانند فیلم‌های «رمانتیسم عماد و طوبا» و «آتابای» که از اوایل آذرماه بر روی پرده سینماها رفته‌اند، توانسته‌اند در همین مدت اندک مخاطبین بسیاری را به سالن‌های سینما بکشانند.

علاقه‌مندان و دوست‌داران سینما می‌توانند، از طریق سایت سینماتیکت به راحتی بلیت فیلم‌های مورد علاقه‌ی خود را، برای سانس مناسب و سینمای مورد نظر خود از پیش به صورت آنلاین خریداری و تهیه کنند.

بسیاری از فیلم‌های سینمایی که بعضا نیز جزو آثار مهم سینمای ایران در سال‌های اخیر بوده‌اند و در طی دو سال گذشته به دلیل شرایط نامطلوب امکان اکران نیافته‌اند، این‌ روزها پس از واکسیناسیون گسترده و فروکش کردن خطر ابتلا به بیماری کرونا، یک به یک در حال اکران و نمایش در سینماها هستند. از میان این آثار می‌توانیم به فیلم‌های «بی همه چیز» و «جنایت بی‌دقت» اشاره کرد که به زودی بر روی پرده خواهند رفت. همچنین فیلم صحنه زنی به کارگردانی علیرضا صمدی، کارگردان جوان و مستعد کشورمان از نیمه‌ی دوم آذرماه بر روی پرده خواهد رفت. در ادامه به صورت مختصر به معرفی این آثار می‌پردازیم.

فیلم «بی‌همه چیز»

فیلم بی‌همه چیز سومین فیلم محسن قرایی است که در سی و نهمین جشنواره‌ی فیلم فجر نیز به نمایش درآمد و توانست در پانزده رشته‌ کاندید شود و در چند بخش اصلی نیز موفق به کسب سیمرغ بلورین جشنواره شود.

فیلم «بی‌همه چیز» که اقتباسی از نمایشنامه‌ی معروف فردریش دورنمانت، « ملاقات با بانوی سالخورده»، است، در مورد شهر کوچک و آرامی است که مردم به زندگی خود مشغول هستند، تا اینکه زنی به نام ‌لیلی، با بازی تحسین‌شده «هدیه تهرانی»، از راه می‌رسد و همه چیز تحت تاثیر او و درخواست عجیبش ، به یکباره تغییر می‌کند.

فیلم «بی‌همه چیز»

با توجه به اینکه در سینمای ایران اقتباس از آثار ادبی چندان متداول و موفق نیست، نوشتن داستان و فیلمنامه‌ای بر اساس یک اثر ادبی نام‌آشنای غربی و برآمده از دل فرهنگی متفاوت، دشوار است.  به خصوص انجام این عمل با توجه به محدودیت‌ها و مقتضیات سینمای ایران کمی پیچیده‌تر هم می‌شود. محسن قرایی در نوشتن فیلمنامه‌ی این اثر به همراه محمد داوودی، توانسته است به خوبی از پس این مسئله برآید و داستانی قابل قبول ارائه دهد که جایزه‌ی جشنواره‌ی فجر  در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی، را برای آنان به همراه داشته است.

از دیگر نقاط قوت فیلم باید به بازی بازیگران فیلم اشاره کرد، فیلم «بی همه‌چیز» با توجه به اقتضای داستانش، فیلم پر کاراکتری است که کارگردان در انتخاب بازیگران برای نقش‌های فرعی به مانند نقش های اصلی به خوبی عمل کرده است. بازیگران فیلم  بازی بسیار روان و یکدستی را ارائه می‌دهند. بازیگران فیلم «بی همه‌چیز»، هدیه تهرانی، پرویز پرستویی، پدرام شریفی، هادی حجازی‌فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، لاله مرزبان و غیر اشاره کرد.

فیلم «جنایت بی‌دقت»

فیلم جنایت بی دقت اثری دیگر از کارگردان فیلم «ماهی و گربه»، شهرام مکری، است که در سال ۱۳۹۸ تولید شد. این فیلم در  هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه از منتقدان سینمایی شد.  

داستان فیلم «جنایت بی‌دقت» را می‌توان به نوعی ادای دین کارگردان به سینما دانست. فیلم درباره‌ی تماشاگرانی است که قبل از شروع اکران فیلمی در سینما درباره‌ی آن  شروع به صحبت با یکدیگر می‌کنند. با شروع فیلم داستان آنها و قصه فیلم با هم یکی می‌شود. فیلم در حقیقت از تعدادی از ماجراها و روایات تو در تو و در هم تنیده شده تشکیل شده است.

مانند آثار قبلی مکری این فیلم نیز دارای پیچیدگی‌هایی در قصه و همچنین در لحن و فرم است، از این‌رو باید گفت که فیلم «جنایت بی‌دقت» دارای شاخصه هایی است از جمله تجربه‌گرایی که در حقیقت نیز شاخصه‌ی اصلی آثار شهرام مکری است و به نوعی امضای او محسوب می‌شود. اگرچه که فیلم‌های تجربه‌گرا کمتر مورد توجه مخاطبین عام سینما هستند، اما فیلم مخاطبین خود را دارد که مشتاق هستند بلیت فیلم جنایت بی‌دقت را خریداری کنند و در سالن سینما بر روی پرده به تماشای این اثر متفاوت بنیشینند. برای تهیه بلیت فیلم «جنایت بی‌دقت» می توانید از طریق سایت سینماتیکت اقدام فرمایید.

فیلم «صحنه زنی»

فیلم «صحنه‌زنی» دومین فیلم بلند علیرضا صمدی است که در سی و هشتمین جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر نیز خوش درخشید و توانست سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای او به ارمغان بیاورد.

نویسنده فیلمنامه در نگارش فیلمنامه سوژه‌ی جالب و کمتر پرداخته شده ای را انتخاب کرده و به سراغ باند خلافکاری رفته است که با ساختن صحنه های جعلی تصادف از بیمه خسارت دریافت می‌کنند. او در این فیلم روایت متفاوتی از یکی از معضلات و مشکلات جامعه را به تصویر می‌کشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580951

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =