ورود قرارگاه خاتم به شیرین سازی آب دریای عمان

مهر نوشت: استاندار سیستان وبلوچستان گفت: قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به منظور تامین آب مورد نیاز استان به روش شیرین سازی آب دریای عمان به ظرفیت ۲۷۵ هزار متر معکب در شبانه روز بزودی وارد عمل می شود.

حسین مدرس خیابانی در نشست شورای آب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خشکسالی‌های بیش از ۲۰ سال و در پی آن کاهش ذخایر منابع آبی، این استان را با چالش‌های جدی در حوزه تأمین منابع آب روبه رو کرده که با علمیاتی شدن پروژه شیرین سازی آب دریای عمان توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در آینده‌ای نزدیک شاهد تأمین آب مورد نیاز شهرهای جنوبی و سپس دیگر مناطق استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های فراوانی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه شیرین سازی آب دریا عمان در سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: فعالان اقتصادی با سرمایه گذاری در این حوزه می‌توانند علاوه بر تأمین نیاز آب استان با حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی به صادرات آب به کشورهای همسایه بپردازند که ارز آوری فراوانی برای کشور به همراه خواهد داشت.


تبلیغاتورود قرارگاه خاتم به شیرین سازی آب دریای عمان

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت حفظ منابع آب موجود در چاه نیمه‌های سیستان افزود: ضروری است شرکت آب منطقه‌ای استان به منظور کاهش تبخیر منابع آبی چاه نیمه‌ها از طرح‌های تحقیقاتی در این زمینه حمایت کند تا اقدامات به صورت علمی و پژوهشی به بهترین نحو انجام شود.

وی بر تهیه پک کامل در زمینه تأمین آب مورد نیاز سیستان و بلوچستان در زمان‌های تنش آبی تاکید کرد و اظهار داشت: هر ساله در یک بازه زمانی حدود ۶ ماه به دلیل کاهش نزولات آسمانی شاهد تنش آبی در استان هستیم که باید در این زمینه برنامه جامع تدوین شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: با توجه به اهمیت تأمین سوخت مورد نیاز دیزل‌های برق مستقر در چاه نیمه‌های سیستان باید اقدامات لازم در این حوزه انجام شود تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

وی بر جلوگیری از هدر آب از مرزهای سیستان و بلوچستان تاکید کرد و افزود: ضروری است مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان با هماهنگی فرمانداران با ارائه راهکارهای مناسب از هدر رفت آب از مرزهای کشور جلوگیری کنند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1581002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =