یک روزنامه‌نگار: طالبان همچنان درپی محدود کردن زنان است

یک روزنامه‌نگار گفت:« در حال حاضر اکثر مردم افغانستان غذای کافی برای خوردن ندارند. طالبان هیچ راه حلی برای حل مشکلات اقتصادی کشور ندارند، با این حال همچنان در تلاش برای محدود کردن زنان هستند.»

به گزارش خبرآنلاین، طالبان از زمان به قدرت رسیدن، وزارت امور زنان که یک نهاد کلیدی برای ارتقای حقوق زنان از طریق قوانین افغانستان بوده، لغو کردند. همچنین به گفته سازمان ملل متحد، طالبان قانون رفع خشونت علیه زنان را که در سال ۲۰۰۹ برای محافظت از زنان در برابر سوء استفاده‌هایی مانند ازدواج اجباری به امضا رسیده بود را نیز لغو کردند.

«فریها صدیقی»، ۶۲ ساله، معلم سابق مدرسه‌ای در کابل  گفت: «اجرا کردن این فرمان در اکثر نقاط کشور غیرممکن است. طالبان تنها می‌توانند این فرمان را در پایتخت و برخی مناطق کشور عملی کنند. اکثر مناطق کشور رسوم مربوط به خود را دارند و این فرمان را نخواهند پذیرفت.»

«زهرا جویا»، روزنامه نگار افغان که از دست طالبان گریخته است، فرمان مذکور را بی‌معنی خواند و گفت: «در حال حاضر اکثر مردم افغانستان غذای کافی برای خوردن ندارند. طالبان هیچ راه حلی برای حل مشکلات اقتصادی کشور ندارند، با این حال همچنان در تلاش برای محدود کردن زنان هستند.»

متن کامل این گزارش را این‌جا بخوانید.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1581070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =