انتقاد از گاف بزرگ «جزیره»/ یعنی خودتان هم سریال را نمی‌بینید؟

مهر نوشت: این هفته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که مهمترین دلیل بر ضعف مفرط این سریال‌های شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود.

شاید بارها برایتان سوال شده باشد که چرا سریال‌های شبکه نمایش خانگی به شکلی باسمه‌ای، مصنوعی و با ضعف‌های شدید کیفی و ساختاری روانه پلتفرم‌ها می‌شوند. درحالیکه هر یک از آنها ساختاری لاکچری دارند و از لباس و اکسسوار و چیدمان تا خانه‌ها و ویلاها و لوکیشن ها همه گواه هزینه‌هایی کلان هستند اما باز هم یک جای کار می‌لنگد و این همه هزینه و آفتابه و لگن‌های هفت دست به خدمت کیفیت سازی کار نیامده است.

اینکه نه تنها بازیگر در این پروژه‌ها زحمتی برای حفظ کردن دیالوگ‌ها و تمرین و ممارست برای کارش نمی‌کشد که از تدوینگر تا کارگردان، تهیه کننده و حتی هیچیک از عوامل اصلی قبل از خروجی کار، آن را نمی‌بینند که بخواهند برای کیفی سازی آن تلاش کنند.

این ویدئو البته بخشی فراتر از سریال نبود که به شکلی پنهانی و محرمانه منتشر شده باشد بلکه بخشی از خود سریال بود که بدون همان نظارت قبلی در قسمت جدید سریال «جزیره» به کارگردانی سیروس مقدم عرضه شد. ماجرا هم از این قرار است که میترا حجار در سکانسی از سریال «جزیره» دیالوگی با امیر مقاره دارد که عین به عین دیالوگ‌هایش را به شکلی عیان و آشکار از روی فیلمنامه‌ای که در خارج از قاب دوربین قرار گرفته است، می‌خواند و وقتی یکی از دیالوگ‌ها را که ابتدا با شیوه خود گفته بوده است، دوباره با نگاه به فیلمنامه تغییر می‌دهد و اصلاحش می‌کند این تغییر همچنان در سریال باقی می‌ماند و نه در تدوین نهایی و نه در خروجی کار این اصلاح اعمال نمی‌شود.

سریال «جزیره» با حضور بازیگران چهره همچون محمدرضا فروتن، میترا حجار، هنگامه قاضیانی و همچنین بازیگری امیر مقاره خواننده پاپ این روزها در شبکه خانگی عرضه می‌شود که در جزیره کیش به تولید رسیده است و منوچهر محمدی به همراه امیرحسین حیدری تهیه کنندگی آن را به عهده دارد.

این سریال از ابتدای پخش با نقدهای مختلفی همراه شد اما علی رغم این نقدها اعلام شد به دلیل اقبال مخاطب قرار است فصل دوم آن نیز ساخته شود. این دومین تجربه سیروس مقدم در سریال سازی شبکه خانگی پس از «خواب زده» است که در هیچیک از این آثار توفیق لازم را به دست نیاورده است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1581132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ریحون IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 2
    گاف نیست سریال به این قشنگی چرند میگین