فراخوان خطیب جمعه کرمان برای پیاده کردن مکتب شهید سلیمانی

ایسنا نوشت: خطیب نماز جمعه کرمان گفت: بزرگان کشور در تمامی حوزه‌ها از جمله اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید مکتب شهید سلیمانی را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه نماز جمعه کرمان که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، بیان کرد: علم، آگاهی، معرفت و در مجموع تقواست که انسان را در جایی قرار می‌دهد که می‌داند و می‌فهمد؛ اگر انسان به آنچه که می‌داند جامه عمل بپوشاند به سعادت می‌رسد و تقوای الهی را رعایت کرده است.

مکتب شهید سلیمانی باید در تمام حوزه‌های جامعه پیاده شود

وی افزود: یکی از اصولی که انسان را دچار شقاوت می‌کند هوا پرستی و دیگری دنیاپرستی است؛ خداوند برای دنیاپرستان سه صفت را نقل می‌کند که اولین آن "عهدشکنی"، دومین صفت "قطع‌کننده پیوندها" (با خداوند، مردم، علما و حتی خودشان) و صفت سوم "فسادکننده" است.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: فساد خروج از اعتدال است؛ اینکه در آیات می‌خوانیم «شما امت اعتدال هستید» یعنی نباید خروج از اعتدال داشته باشیم؛ هم‌چنین فساد است که انسان را به سمت دنیاپرستی می‌برد؛ اگر کسی به دنیای حلال توجه کند و در راستای آخرت از آن استفاده کند، دنیاپرست نمی‌شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه انسان دنیاپرست نسبت به آخرت بغض و کینه دارد و ریشه‌ هر گناه او دنیاپرستی است، گفت: در قرآن جنگ با خدا و پیغمبر به عنوان یکی از مصادیق فساد آمده است.

خطیب نماز جمعه کرمان در خطبه دوم ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: مکتب زینب (س)، مکتب مبارزه با هر ظلم و جوری است؛ این بانو در کربلا مهم‌ترین امتحانات الهی را پشت سر گذاشت و نشان داد زن در جامعه اسلامی می‌تواند الگو باشد.

وی اضافه کرد: در قرآن نیز دو زن به عنوان الگو برای زنان جامعه بشریت و دین‌دار معرفی شده‌اند؛ یکی از آن‌ها زن فرعون است که درست کنار فرعون ظالم به این مقام رسید و دیگری مریم دختر عمران است. زینب (س) در کمال عقل و درایت رساندن پیام عاشورا را تکمیل نمود و "عقیله بنی‌هاشم" نام گرفت.  

علیدادی سلیمانی با اشاره به قرارگرفتن در آستانه شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد: منظور از مکتب شهید سلیمانی همان مکتب امام و مقام معظم رهبری، مکتب اهل بیت و اسلام است؛ این مکتب، مصداق بارزی از مکتب انقلاب اسلامی است که مقام معظم رهبری مراحل آن را ترسیم نمودند.

وی در ادامه گفت: مرحله اول به گفته مقام معظم رهبری شکست طاغوت بود که به خوبی انجام شد و مراحل بعدی در راستای تشکیل جامعه اسلامی است که به عنوان مأموریت بزرگی در پیش است.

خطیب نماز جمعه کرمان تصریح کرد: یکی از رفتارهای شهید سلیمانی فداکاری است که مورد تأکید حضرات معصومین و از گزاره‌های اصلی دین اسلام است؛ شهید سلیمانی تا پای جان به این گزاره عمل کرد و هر جایی از کشور را در ناامنی می‌دید آن‌جا حضور پیدا می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه این فداکاری در کشور ما نمی‌ماند و جهانی می‌شود، گفت: این فداکاری انسانی و اسلامی است. همه عقلا و انقلابیون باید دست به دست هم دهند تا مکتب سردار سلیمانی در تمام جامعه پیاده شود زیرا این مکتب همان گام دوم است که مقام معظم رهبری فرمودند.

علیدادی سلیمانی افزود: بزرگان کشور در تمامی حوزه‌ها از جمله اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید مکتب شهید سلیمانی را رعایت کنند، ضمن این‌که باید توجه داشت تمام عنایت شهید سلیمانی همواره به خواسته خداوند بود.

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1581392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =