رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پخش گزارشی از بازدید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد از بیمارستان امام جواد (ع) ناغان و برخی کمبود ها و نارسایی که از سوی مردم اذعان شد اظهار داشت: در حال حاضر به لحاظ سطح بندی امکان استقرار پزشک متخصص قلب، دستگاه های سی تی اسکن و کاردیوگرافی در بیمارستان امام جواد (ع) ناغان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر مجید شیرانی با بیان اینکه، ارائه خدمات بر اساس یکسری ضوابط که مصوبه مراجع قانونی هستند ارائه می شود افزود: در بیمارستان امام جواد (ع) ناغان به علت تعداد جمعیت شهرستان، بیماردهی این شهرستان و میزان اعتبارات پیش بینی شده، امکان استقرار پزشک متخصص قلب و دستگاه های سی تی اسکن و اکوکاردیوگرافی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نظام سطح بندی اجرا می شود که خدمات خاصی را برای بیمارستان های با جمعیت مشخص شهرستانی پیش بینی می کند، لذا در این بیمارستان طبق سطح بندی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می شود که در این تخصص ها خدمات به نحو مطلوب انجام و مازاد بر سطح بندی و با تقبل هزینه ها از محل درآمد های اختصاصی دانشگاه ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: البته دانشگاه در تلاش است با جذب اعتبارات از وزارتخانه و همراهی بقیه تاثیرگذاران بتواند خدمات خود را گسترش بدهد.

دکتر شیرانی با بیان اینکه، به لحاظ علمی، کارشناسی و تخصصی باید دید وجود همه تخصص ها در بیمارستان درمناطق کوچک چقدر به نفع مردم است اظهار داشت: به لحاظ فنی و کارشناسی وجود برخی تخصص های اورژانسی در بیمارستان های کوچک لازم است اما همه تخصص ها نباید ارائه شود.

وی ادامه داد: اگر قرار است از نیروهای کم تجربه و بی تجربه با امکانات و تجهیزات تخصصی اندک در یک بیمارستان کوچک بهره ببریم علی رغم تصور برخی، این ظلم به مردم آن منطقه است.

دکتر شیرانی افزود: جان و سلامت مردم متاع گرانبهایی است که حتما باید در محل های متمرکز و دارای تخصص های مختلف و تجهیزات کافی راجع به آن تصمیم گیری شود و اصلاً به صلاح مردم نیست که در جاهای کوچک و محیطی کارهای تخصی برای آنها انجام شود. 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1582412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =