عذرخواهی راننده ایرانی‌الاصل بابت قهرمانی فرستاپن!

دنیای ورزش تورنتو نوشت: راننده ایرانی‌الاصل تیم ویلیامز از تصادفی که در نبرد بر سر قهرمانی فرمول یک تاثیرگذار بود، عذرخواهی کرد.

نیکلاس لطیفی، راننده ایرانی -کانادایی تیم ویلیامز به خاطر شرکت داشتن در تصادفی که به صورت سهوی در تعیین قهرمان فصل ۲۰۲۱ مسابقات فرمول یک قهرمانی جهان تاثیرگذار بود، عذرخواهی کرد.

لطیفی در پیچ ۱۴ در حالی که ۶ دور به پایان ریس و فصل ۲۰۲۱ باقی مانده بود در پیست یاس مارینای شهر ابوظبی به دیوار برخورد کرد که باعث ورود خودروی ایمنی به پیست شد و همین موضوع سرنوشت قهرمانی را عوض کرد.

برخورد لطیفی با دیوار در حالی اتفاق افتاد که لوئیس همیلتون حدود ۱۱ ثانیه از رقیبش، مکس فرستاپن، راننده هلندی تیم ردبول پیش بود و در آستانه کسب هشتمین عنوان قهرمانی قرار داشت. در این شرایط، مایکل ماسی، مدیر مسابقه تصمیم گرفت که مسابقه را با یک دور باقی مانده از سر بگیرد که طی آن فرستاپن از همیلتون گذشت تا هم پیشتازی مسابقه و هم قهرمانی را به دست آورد.

نیکلاس لطیفی در این مورد گفت: مبارزه سخت و نزدیکی با میک شوماخر داشتم. تایرها و هوای کثیف باعث شد که اشتباه کنم. من تا آن زمان از وضعیت مسابقه آگاه نبودم. هرگز قصد من این نبود که ناخواسته بر آن تأثیر بگذارم اما اشتباه کردم.

وی در پایان گفت: فقط می‌توانم بابت تأثیرگذاری و ایجاد فرصت، عذرخواهی کنم. من اشتباه کردم.

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1582598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 4
    دروغ گو کاملا عمدی این کار روکرد استاپن تایر نو داشت واین برد هیچ ارزشی نداره متاسفم که یه ایرانی اینکار روکرد این پسر با پول وارد این ورزش شده وبه پول فکر میکنه واصلا لیاقت نداره تو فرمول یک باشه خیلی کار بدی کرد وابروی ایرانیها رو برد
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    3 0
    بالاخره یک ایرانی الاصل عذرخواهی کردن رو یاد گرفته. اشتباهش رو پذیرفت
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    4 0
    همیشه پای یک ایرانی در میان است!
  • مهران IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    تمام زحمتهای این فصل لوییس رو به باد دادی که یه تنه به جنگ تمام راننده های رقیب و فیا رفت انگار زده یه فنجون شکسته کل فصل رو کاری نکردی گذاشتی اخرین مسابقه سرنوشت ساز که حالا یه رده بگیری که چی
  • مبین IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    امثال لطیفی و مایکل مسی هر چقدر بخوان زحمات همیلتون را به باد بدن و حقشو بخورن هیچ وقت نمیتونن قهرملتی مثل لوییس همیلتون را در قلب ما کوجک کنن ، به کوری چشم کل افراد حسود همیلتون قهرمانی‌ نیست که با این‌ چیزا جا بخوره و به زودی قهرمانی هشتم رو هم خواهیم دید ازش! زنده باد همیلتون!!