شهردار اصفهان: قطع درختان شهر را انعکاس دهید

شهردار اصفهان در ارتباط با قطع درختان در سطح شهر اصفهان که از شکایت های دایمی انعکاس یافته شهروندان به خبرآنلاین در طول سالهای گذشته بوده است، گفت: شهرداری و سازمان فضای سبز مدعی العموم در حراست و حفاظت از بافت طبیعی شهر است اما اگر جایی تخلفی انجام شده، حتی اگر توسط شهرداری انجام شده است قابل پیگیری است و از شما می خواهم آن را انعکاس دهید.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، علی قاسم زاده ظهر سه شنبه در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اصفهان، در پاسخ به این سوال که با توجه به فرونشست سالانه زمین به میزان ۱۸.۵ سانتی متر در اصفها، برنامه ای برای مقابله با آن دارد یا اینکه برنامه ریزی را همچون گذشته منوط به استخراج داده‌ها کرده است، اظهار کرد: ما در ارتباط با فرونشست ساکت نبودیم و نیستیم  اما بر این عقیده هستیم که باید مشکل را واقعی نشان دهیم و در این ارتباط اغراق نکنیم چراکه این روند نادرست باعث پیامدهای اقتصادی، اجتماعی نامطلوب برای شهر و یا احساس نا امنی برای مردم شود.

وی افزود: فیلمی از فرونشست زمین در خیابان هارونیه برای من ارسال شد و پس از بررسی متوجه شدیم که در محل فرونشست تونلی از فروشگاه به یک خیابان تاریخی در کوچه هارونیه متصل بوده است؛ تونلی که در گذشته کارکرد خاصی برای امنیت داشته است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: این یک تونل تاریخی بود و ارتباطی با فرونشست نداشت اما در شبکه های اجتماعی این طور بازخورد پیدا کرد که هارونیه اصفهان دچار فرونشست شده است، بنابراین باید راه حل ها را دنبال کنیم اما در عین حال منطقی و درست عمل کنیم.

تنها راه حل رفع مشکل فرونشست اصفهان،جریان دایمی زاینده رود است

وی ادامه داد: ما نشست‌های خاص برای موضوع فرونشست داشتیم و خروجی آن این بود که راه حل اساسی برای رفع این معضل، جاری شدن آب در زاینده رود است، اما به عنوان یک راه حل مقطعی باید دور تا دور ابنیه تاریخی که در معرض آسیب قرار دارد مطابق نظر کارشناسان ایزوله شود.

قاسم زاده بیان کرد: در صورتی که میراث فرهنگی به ما ضروری بودن ایمنی سازی یک ابنیه را اعلام کند بلافاصله وارد عمل می شویم و در این راستا باید همگرایی بین شهرداری، شهرسازی و میراث برای مراقبت از بناهای تاریخی از آسیب فرونشست ایجاد شود.

وی اضافه کرد: هر کجا در بافت شهری هم این نگرانی ایجاد شد، به محض اطلاع شهرداری، تیمهای تخصصی به محل اعزام شده و آن منطقه را از نظر مکانیسمهای علمی و فنی رفع نگرانی می کند.

شهردار اصفهان در پاسخ به سال دیگر در ارتباط با بافت فرسوده همت آباد در جوار گلستان شهدای اصفهان گفت: اداره مسکن همراه بخش خصوصی در حال اجرای الگوی جدید احیا و بازآفرینی شهری در این منطقه است که قابل تعمیم به نقاط دیگر شهر نیز هست.

استقبال از پیشنهاد خبرنگار خبرآنلاین

وی در ارتباط با پیشنهاد خبرنگار خبرآنلاین در ارتباط با تعریف مدیریت متمرکز برای مسایل زیست محیطی که تا الان برعهده مدیریت شهری بود، گفت: از این پیشنهاد استقبال می‌کنم و باید این موضوع قوی تر دنبال شود.

قاسم زاده در ارتباط با قطع درختان در سطح شهر اصفهان که از شکایت های دایمی انعکاس یافته شهروندان به خبرآنلاین در طول سالهای گذشته بوده است، گفت: شهرداری و سازمان فضای سبز خود، مدعی العموم در حراست و حفاظت از بافت طبیعی شهر است اما اگر جایی تخلفی صورت گرفته است، حتی اگر توسط شهرداری انجام شده است قابل پیگیری است و از شما می خواهم آن را انعکاس دهید.

وی ادامه داد: به طور کلی اگر شهر ما سبز است، ناشی از دقتی است که شهرداری در حفاظت از این گیاهان داشته است مگرنه با توجه به خشکی زاینده رود شهر ما سرسبز نبود که این امر بیشتر  با کمک پساب تصفیه شده انجام می شود.

شهردار اصفهان در پاسخ به نقش شهرداری در ایجاد آلاینده‌های جوی در اصفهان اظهار داشت: سهم اصلی و محوری آلودگی هوای اصفهان تا ۸۰ درصد به صنایع بر می‌گردد، این صنایع، به علت فاصله‌ای که با ما دارند حق آلایندگی به نصف جهان نمی پردازند و سهم ما آلاینده‌هایی است که به سمت شهر اصفهان حرکت می‌کند.

برخی آدرس غلط می‌دهند تا آلایندگی صنایع دیده نشود

وی با بیان اینکه  سعی  داریم سهم خود از آلایندگی هوای اصفهان را برطرف کنیم، گفت:  باید دقت کنیم که برخی آدرس غلط می‌دهند تا صنایع دیده نشوند.

شهردار اصفهان با اشاره به بازداشت ۱۲ نفر در شهرداری اصفهان گفت: به یقین امر دلالی در شهرداری اصفهان را زیر نظر داریم، طی چند ماه اخیر ۱۲ نفر در شهرداری اصفهان بازداشت شده‌اند که بعضاً اختلاس‌های بزرگی داشته‌اند که در صورت صدور احکام قضائی جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.

شهردار اصفهان در ارتباط با تراموا و متروی اصفهان نیز گفت: تراموا در سال ۱۴۰۱ بودجه نخواهد داشت اما اتمام رینگ چهارم ترافیکی و خط دو مترو را به عنوان مهم‌ترین پروژه‌های ترافیکی در دستور کار داریم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1582745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =