۱۰کیلومتر روشنایی مسیر اردبیل به سمت خلخال آماده بهره‌برداری است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۱۰ کیلومتر روشنایی مسیر اردبیل به سمت خلخال آماده بهره‌برداری است و در کنار آن راهدارخانه محور اردبیل – نیر نیز در گرامیداشت این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرآنلاین از اردبیل : کلیم‌الله وثوقی در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۶۵ کیلومتر طول راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در استان است که ۵۵ روستا را شامل می‌شود که آسفالت این راه‌ها نیازمند تأمین ۴۰۰ میلیاردتومان اعتبار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به شناسایی ۱۶ نقطه پرحادثه و تأمین اعتبار از محل سفر رئیس جمهور برای بهسازی این نقاط پرحادثه اشاره کرد و گفت: در کنار این امر ما تلاشمان ر این است تا از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف به ویژه احداث مجتمع‌های بین راهی حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

وثوقی در مورد مسدود شدن مسیر خلخال به اسالم به روی شرکت‌های حمل و نقل مسافر و اتوبوس‌ها افزود: پلیس راه این مسیر راه را ایمن تشخیص نداده ولی با طرح موضوع در شورای ترافیک خلخال سعی و تلاشمان بر این است تا مشکلات را رفع کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به نظر ما این راه از ایمنی لازم در شرایط کنونی برای عبور اتوبوس‌ها برخوردار نیست و تلاش بر این است تا با ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز بتوانیم تردد هموطنان جنوب استان را به شمال کشور فراهم کنیم.

۴۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت راه‌های روستایی اردبیل نیاز است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: برای آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در استان اردبیل به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: ما در طول سال موضوع نگهداری، بهسازی و روکش آسفالت، نصب علائم ایمنی و راه‌اندازی سیستم روشنایی را شاهد هستیم که این پروژه‌ها به صورت مستمر در راه‌های استان انجام می‌شود.

وثوقی به چالش‌های حوزه راهداری نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه ارتباطی در استان وجود دارد که نگهداری این راه‌ها به ارزش ۲۷ هزار میلیارد تومان کار سخت و دشواری است.

کمبود نیروی انسانی و بالا بودن عمر ناوگان خودرویی در اردبیل وثوقی کمبود نیروی انسانی و بالا بودن عمر ناوگان خودرویی را در حوزه راهداری از مشکلات و دغدغه‌های جدی برشمرد و تصریح کرد: عمر ناوگان راهداری استان ۲۴ سال است که به معنای واقعی نیاز به ترمیم و اصلاح دارد.

وی در مورد محور «ارجستان» با مشخصات فنی راه روستایی گفت: در تلاش هستیم تا با اخذ مجوزهای لازم این راه را به راه فرعی و یا اصلی ارتقا دهیم تا با تأمین اعتبار مورد نیاز زیرسازی و عملیات آسفالت‌ریزی این مسیر گردشگری به انجام برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به فعالیت ۴۳۰ نیروی راهداری در فصل زمستان امسال در قالب طرح راهداری زمستانی اشاره کرد و افزود: ۲۳۰ دستگاه ماشین‌آلات در این ایام به کارگیری شدند تا عملیات نمک‌پاشی و برف‌روبی را انجام دهند.

وثوقی اضافه کرد: از نظر جمعیت برخوردار ۸۰ درصد جمعیت و خانوارهای روستایی از راه آسفالت و ایمن بهره‌مند هستند.

وی به عمر بالای راه‌های روستایی و ارتباطی استان اشاره کرد و ادامه داد: ضروری است ترمیم، بهسازی و روکش این مسیرها به انجام برسد که به ازای هر کیلومتر ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این کارها به انجام برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در ادامه با اشاره ممنوعیت تردد اتوبوس در جاده خلخال اسالم، تصریح کرد: ممنوعیت تردد اتوبوس مسافربری در این مسیر به درخواست پلیس بوده و حل این مشکل بوجود آمده که درخواست اهالی منطقه نیز می باشد، در دست بررسی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1583198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =