رییس فدراسیون اسکیت امیدواری زیادی به ملی پوشان در رقابت های جهانی ایتالیا دارد.

جمشید وزیری ریس فدراسیون اسکیت می گوید:«چهار عنصر اثرگذار برای ورزش وجود دارد. یکی از این چهار عنصر اثرگذار رسانه است. رسانه ها در موفقیت ها، بردها و شکستهای تیم های ملی شریک و سهیم هستند.ورزش اثرات زیادی بر اجتماع و سیاست دارد. کدام مقوله را در جامعه می شناسید که به اندازه ورزش رسانه داشته باشد و رسانه ها به این اندازه به آن توجه کنند ؟ در دنیا که ورزش در آن چنین اعتباری دارد هدایت آن باید با درایت باشد.»
وزیری این را گفت و ادامه داد:« از سال 84 ما از انجمن به فدراسیون تغییرنام یافتیم. اسکیت ایران با سایر نقاط دنیا 8 دهه فاصله داشت. ورزش اسکیت در کشور امریکا از 1937، در هند از سال 1935 و در کشور ایتالیا بیش از 8 دهه قدمت دارند و تشکیل شده اند.بعد از شش سال پس از تاسیس فدراسیون اسکیت این اختلاف بسیار کم شد اختلاف به قدری کم شد که اسکیت ایران در میانه های جدول جهانی قرار دارد.»


رئیس فدراسیون اسکیت در پایان گفت:« اسکیت مورد استقبال مردم به خصوص بانوان است.چون اسکیت تنهار رشته ای است که حتب بانوان خارجی هم به دلیل مسائل ایمنی باید کلاه سرشان بگذارند.اعتقاد دارم رشد و ارتقای ورزش یک پروسه است که براساس علم باید هدایت شود. یک رشته ورزشی یک روزه و با "اجی مجی گفتن" قهرمان جهان نمی شود. فدراسیون اسکیت در راه منطقی و عقلی قرار دارد . اعداد و ارقامی که در فدراسیون وجود دارد همه نشان از سیر سعودی و شیب عقلانی ومنطقی این فدراسیون است که وجود دارد . در سال 2007 و در مسابقات آسیایی هندوستان به مقام سوم نائل شدیم و مسابقات آسیایی 2009 دوم شدیم . در مسابقات آلمان به مقام شانزدهمی دست پیدا کردیم. انتظار داریم که در مسابقات 2011 ایتالیا این مقام و عنوان بهتر شود.زیرساختهای خیلی خوبی را داریم ولی کافی نیستند. در سال اولی که فدراسیون اسکیت تاسیس شد فقط یک سالن و آن هم در مجموعه انقلاب که متعلق به بخش خصوصی بود داشتیم . درحال حاضر در چندین استان سالنهای استاندارد داریم. در بسیاری از استان های کشور این سالن ها در دست احداث هستند. فکر می کنم تا پایان پنج سال دوم برنامه خود تمامی شهرهای کشور صاحب پیست استاندارد اسکیت شوند.»

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =