نجات ۲ کوهنورد از ارتفاعات شهرستان نقده / امدادرسانی به سرنشینان ۹۳ خودرو در برف و کولاک

اعضای تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر شهرستان نقده جان ۲ کوهنورد را در ارتفاعات شروه درسی سلطان یعقوب نجات دادند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، امیر جعفرزاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی گفت: در پی تماس دو کوهنورد با سامانه ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر در  ساعت ۱۹:۰۰ روز جمعه مورخه ۱۴۰۰/۰۲/۲۶ که در ۴ کیلومتری محور نقده به سمت پیرانشهر مبنی بر گرفتار شدن ۲ نفر در ارتفاعات شروه درسی سلطان یعقوب، بلافاصله بعد از اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات EOC جمعیت استان، تیم پایگاه امداد و نجات کوهستانی شهرستان نقده به محل حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر با به همراه داشتن تجهیزات مربوطه و با توجه به عملیات و جستجوی میدانی توانستند هر دو کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات را در صحت و سلامت کامل پیدا کنند.

جعفرزاده گفت: نجاتگران تیم کوهستان پس از ارزیابی و گرفتن شرح حال و تثبیت جسمانی و روانی افراد به پایین کوه هدایت و در شهر به خانواده هایشان تحویل دادند و این عملیات ۳ ساعت طول کشید و ۳ نجاتگر، ۱ پرسنل و ۱ دستگاه آمبولانس بکارگیری شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در اشاره به حادثه فوق گفت: کوهنوردان می توانند در صورت بروز حادثه با شماره ۱۱۲ تماس گیرند تا در کمترین زمان نجاتگران هلال احمر جهت امدادرسانی به مصدومین حوادث کوهستان اعزام شوند.

امدادرسانی به سرنشینان ۹۳ خودرو در برف و کولاک آذربایجان‌غربی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از امدادرسانی امدادگران هلال احمر به سرنشینان ۹۳ خودروی گرفتار در برف و کولاک در جاده‌های این استان خبر داد.

نجات ۲ کوهنورد از ارتفاعات شهرستان نقده / امدادرسانی به سرنشینان ۹۳ خودرو در برف و کولاک

جعفرزاده گفت: پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در شهرستان‌های ارومیه، اشنویه و چالدران به ۹۳ خودرو گرفتار در برف و کولاک جاده‌های مواصلاتی شهرستان های مربوطه امدادرسانی کردند.

وی افزود: این امدادرسانی در محورهای اشنویه _ ارومیه جاده فرعی دیزج مرگور، ارومیه سرو و محور چالدران،خوی گردنه قوری گل و گردنه تاس کند انجام شده که  به ۲۷۶ نفر امدادرسانی و امکانات و مواد غذایی لازم در اختیار آنها قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: در این عملیات ۲ نفر پرسنل و ۱۵ امدادگر با سه خودروی آمبولانس و ۲ خودروی کمک دار مشارکت داشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1583759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =