ایسنا نوشت:

نغمه ثمینی این روزها مشغول نوشتن دو نمایشنامه جدید است .این آثار قرار است از سوی حسن فتحی و کتایون فیض‌مرندی، اجرا شوند.

این نمایشنامه‌نویس درباره فعالیتهای اخیرش در حیطه نمایشنامه نویسی گفته:« این روزها بیشتر به نگارش نمایشنامه «هیولاخوانی» متمرکز هستم که در مورد طرح اولیه آن برای اجرا توسط کتایون فیض مرندی توافق کرده‌ایم.»

به گفته او، این نمایشنامه درباره خانواده‌ای است که با ورود یک شی غریبه به خانه‌شان ناگهان همه ثبات و آرامش خانه به هم می‌ریزد.

ثمینی درباره زمان اجرای این نمایش هم افزود: «زمان دقیق اجرا معلوم نیست، اما امیدواریم نمایش حتما امسال به صحنه برود زیرا از آن دست متونی است که حتما باید در زمان خودش اجرا شود تا طراوت و تازگی‌اش را از دست ندهد.»

این استاد دانشگاه درباره نمایشنامه دیگرش که قرار است توسط حسن فتحی کارگردانی شود هم متذکر شد: «صحبت​های اولیه را با حسن فتحی انجام داده‌ایم. این نمایشنامه اقتباسی امروزی از افسانه قدیمی «عمو نوروز و ننه سرما» است که کاملا تغییر یافته و امروزی شده است. امیدواریم این نمایش هم اواخر امسال یا اوایل سال آینده به صحنه برود.»

نویسنده نمایشنامه‌هایی همچون «خواب در فنجان خالی»، «رازها و دروغ‌ها» و «شکلک» با تاکید بر نقش مهم نمایشنامه در رونق جریان تئاتر یادآور شد: «10 سال پیش همین که نمایشنامه‌ای نوشته می‌شد به سرعت به صحنه می‌رفت و شاید این یکی از مهم ترین دلایل رونق دوره طلایی تئاتر ما بود، چرا که فکرها بیات نمی‌شد اما متاسفانه امروز چنین اتفاقی نمی‌افتد.»

نغمه ثمینی با اظهار تاسف از وضعیت فعلی تئاتر ایران تاکید کرد: «بخش مهمی از تئاتر، نمایشنامه است. هرچند هر نمایشنامه خوبی در طور زمان ارزش‌هایش را حفظ می‌کند اما اجرای به روز یک نمایشنامه موجب می‌شود که آن اثر طراوت و تازگی‌اش را حفظ کند. تفاوت نمایشنامه‌ای که بروز اجرا می‌شود با نمایشنامه‌ای که سال‌ها بعد از نگارشش به صحنه می‌رود، همچون تفاوت غذای تازه با غذای کنسرو شده است. هرچند که یک نمایشنامه خوب حتی در گذر زمان ارزش‌های خود را حفظ می‌کند.»

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =