۴ نفر
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
معرفی بهترین مواد برای پولیش سنگ

سنگ‌ها به مانند سایر وسایل موجود در صنایع ساختمانی نیاز به نگهداری دارند. نگهداری از سنگ‌ها می‌تواند طول عمر آنها را افزایش دهد. پولیش سنگ یا براق نمودن آنها از جمله شیوه‌های کاربردی است که باعث افزایش طول عمر سنگ می‌شود. پس از گذشت چند سال اگر بخواهید عمر سنگ‌ها را افزایش دهید بهتر است از شیوه پولیش کاری سنگ استفاده کنید.

برای پولیش کاری سنگ باید شناخت خود را نسبت به بهترین مواد موجود در این زمینه افزایش دهید. یک سری پودر کاربردی وجود دارند که هر کدام با داشتن ویژگی‌های مخصوص به خود برای براق نمودن سنگ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای استفاده از پولیش کاری سنگ

پولیش یا براق نمودن سنگ‌های ساختمانی و کف به عنوان یک شیوه حیاتی برای افزایش عمر سنگ است که با استفاده از مواد شیمایی انجام می‌شود. بهره‌گیری از این روش باعث می‌شود تا منافذ موجود بر روی سنگ به خوبی پُر شود. همچنین استفاده از پولیش سنگ باعث ضد آب شدن سنگ نیز می‌شود که این مورد دارای اهمیت است. اگر از پولیش کاری سنگ برای سنگ‌های قدیمی استفاده کنید، می‌توانید جلا و درخشندگی سنگ را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

پولیش کاری سنگ به عنوان یک راه آسان برای افزایش طول عمر و کیفیت سنگ است. پولیش کاری سنگ به مانند واکس برای کفش عمل می‌نماید و شناخت بهترین مواد برای این کار باعث می‌شود تا متناسب با نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید. برخی از مواد قابل استفاده در پولیش کاری سنگ به صورت مجزا و با ترکیب مواد شیمایی در صنایع مختلف امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربردهای مواد سیقل دهنده سنگ می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های نهایی صنایع امروزی در تولید محصولات و ارائه خدمات مختلف شود.

معرفی بهترین مواد برای پولیش سنگ

حال که با اهمیت پولیش کاری سنگ آشنا شدید، در این بخش می‌خواهیم به بهترین مواد برای پولیش کاری سنگ اشاره داشته باشیم. مواد و پودرهای مختلفی در این زمینه وجود دارند که هر کدام دارای خواص مخصوص به خود هستند. از مهم‌ترین مواد قابل استفاده برای پولیش سنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  اکسید آلومینیوم

اکسید آلومینیوم یا آلومینا دارای ساختار متفاوت است که کاربردهای گسترده زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین نکات این ماده، مقاومت و پایداری بالای آن در برابر حرارت زیاد است که باعث محبوبیت آن در پولیش کاری سنگ شده است. از پودر آلومینا می‌توان برای صیقل دادن و جلای سنگ‌های امروزی استفاده کرد. برای خرید بهترین پودر اکسید آلومینیوم باید به اندازه ذرات که بر حسب میکرون گزارش می‌شود توجه کنید.

بهترین مواد برای پولیش سنگ

اگر بخواهید بهترین مواد برای پولیش کاری سنگ را انتخاب کنید باید شناخت خود را نسبت به مجموعه‌های مختلف ارائه دهنده این محصولات افزایش دهید. از این ماده برای پولیش سطوح فلزی نیز استفاده می‌شود چرا که به دلیل خاصیت بالایی که دارد باعث افزایش راندمان نهایی کار می‌شود. از ماده اکسید آلومینیوم می‌توان برای موارد زیر استفاده کرد:

  • پولیش سنگ و مواد فلزی
  • استفاده در تهیه تمیز کننده‌های خانگی
  • دارای کاربری زیبایی و آرایشی
  • دارای کاربری در آزمایشگاه‌های علمی
  • قابل استفاده در صنایع کاشی سرامیک، صنایع نسوز و پلیمر

از ویژگی‌های منحصر به فرد آلومینا می‌توان به مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر شوک حرارتی و نقطه ذوب بالا اشاره کرد. این ماده در مهندسی سرامیک نقش نیروی محرکه را برای یک مهندس ایفا می‌نماید. یکی از نکات کلیدی در استفاده از این ماده جهت پولیش سنگ، در نظر گرفتن کیفیت آن است. با توجه به این که هر سازنده بر اساس تولیدات خود از کدهای مختلفی در تولید اکسید آلومینیوم استفاده می‌نماید، جهت دسترسی به بهترین مواد کافی است یک شرکت معتبر را انتخاب کنید.

  • سیلیکون کاربید

یکی دیگر از بهترین مواد قابل استفاده برای پولیش سنگ، سلیکون کاربید است که با فرمول شیمیایی Sic به عنوان یک ماده نادر و کمیاب در طبیعت وجود دارد. این ماده یکی از مواد کاربردی برای پولیش کاری سنگ است که به دلیل داشتن ویژگی‌های کاربردی نظیر مقاومت مکانیکی بالا، سرامیکی بودن و قابلیت نیمه هادی مورد توجه صنایع مختلف قرار گرفته است. از این ماده می‌توان به عنوان یک ماده افزودنی در تولید محصولات مختلف نظیر فولاد و سرامیک استفاده کرد.

مصارف سیلیکون کاربید در پولیش سنگ بسیار گسترده است و از آن می‌توان برای صیقل دادن سنگ‌های مختلف استفاده کرد. همچنین این ماده به دلیل سایندگی بالایی که دارد می‌تواند در موارد زیر مورد استفاده قرار بگیرد:

  • قابل استفاده در تولید سرامیک‌های سخت
  • قابل استفاده در تولید انواع ابزارهای ساینده
  • قابل استفاده در ساخت دستگاه‌ اسید شویی
  • قابل استفاده در صنایع جواهرسازی، فولاد، صنایع ذوب و غیره
  • قابل استفاده در تهیه سیستم‌های الکتریکی
  • قابل استفاده در تولید گاید قلاب ماهیگیری
  • کاربردی در صنایع فیزیک کوانتوم

این ماده دارای خواص فیزیکی و شیمیایی مختلف است که اگر از یک شرکت معتبر و قابل اطمینان خریداری شود می‌تواند کاربردهای متنوع داشته باشد. مقاومت بالایی سیلیکون کاربید در برابر دما و سختی زیادی که دارد برای جلا دادن سنگ‌های مختلف کاربردی است. این محصول نیمه هادی بوده و دارای ساختار کریستالی هگزاگونال یا مکعبی شکل است. این ماده مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد که می‌تواند برای صنایع مختلف امروزی کاربردی باشد. از این ماده در صنایع تولیدی به عنوان یک ماده ساینده استفاده می‌شود و نیازی به ترکیب با مواد شیمایی ندارد.

خرید بهترین مواد برای پولیش سنگ از رایکا صنعت افرند

حال که با اهمیت استفاده از بهترین مواد برای پولیش کاری سنگ آشنا شدید، باید از میان شرکت‌های ارائه دهنده این مواد بهترین را انتخاب کنید. شرکت رایکا صنعت افرند یک شرکت فعال در زمینه تولید و گرانوله سازی انواع نانو پودرهای سرامیکی است که فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده است. این شرکت با ارائه بهترین مواد برای پولیش سنگ در تلاش است تا همواره با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا، خدمات مؤثری را به سراسر کشور ارائه نماید. تخصص این مجموعه شامل ۵ بخش بوده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به نانو پودرهای سرامیکی، نانو پودرهای سرامیکی مغناطیسی، گرانوله سازی انواع پودر سرامیکی و غیره اشاره کرد.

در صورتی که بخواهید از یک مجموعه تخصصی بهترین مواد برای پولیش کاری سنگ را خریداری کنید و اگر نیاز به مواد مقاوم برای صنایع خود دارید، می‌توانید به آدرس این شرکت rasatech.co مراجعه کرده و از بخش تماس با ما با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1584140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =