بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر کاربران در سال ۱۴۰۰

افزایش قیمت خودروها و آمار رو به رشد تصادفات جاده‌ای، رانندگان را گرفتار دردسرهای زیادی کرده است. زیرا هر تصادف کوچکی می‌تواند، خسارات و هزینه‌های زیادی به همراه داشته باشد. حتی اگر راننده محتاط و قانون‌مداری باشید، نمی‌توانید از وقوع حوادث پیشگیری کنید اما می‌توانید خسارت‌های ناشی از آن را به حداقل برسانید. به همین دلیل است که در چند سال اخیر، تمایل افراد به خرید بیمه اختیاری بدنه خودرو بیشتر شده است.

افزایش قیمت خودروها و آمار رو به رشد تصادفات جاده‌ای، رانندگان را گرفتار دردسرهای زیادی کرده است. زیرا هر تصادف کوچکی می‌تواند، خسارات و هزینه‌های زیادی به همراه داشته باشد. حتی اگر راننده محتاط و قانون‌مداری باشید، نمی‌توانید از وقوع حوادث پیشگیری کنید اما می‌توانید خسارت‌های ناشی از آن را به حداقل برسانید. به همین دلیل است که در چند سال اخیر، تمایل افراد به خرید بیمه اختیاری بدنه خودرو بیشتر شده است. در سال ۹۶ سهم بیمه بدنه اتومبیل از بازار خودروی کشور فقط ۱۶ درصد بود، اما اکنون این سهم افزایش یافته و طبق آمارهای غیررسمی حدود ۷۰ درصد خودروها بیمه بدنه دارند. حالا برای رانندگان این سوال پیش می‌آید که بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر کاربران چیست و کدام شرکت خدمات بهتری ارائه می‌کند؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بیمه بدنه چیست؟ آیا بیمه بدنه خوب است؟

بیمه بدنه خودرو اختیاری بوده و مکمل بیمه شخص ثالث محسوب می‌شود؛ شخص بیمه‌گذار (راننده) می‌تواند با پرداخت مبلغ مشخصی به عنوان حق بیمه، اتومبیل خود را از حوادث و خطراتی که ممکن است برای آن پیش بیاید بیمه کند. خطرات تحت پوشش بیمه بدنه به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم می‌شوند.

سرقت، واژگونی، آتش‌سوزی، اصابت رعد و برق و برخورد خودرو با یک جسم ثابت یا متحرک برخی از پوشش‌های اصلی بیمه بدنه هستند. پوشش‌های اصلی در بین تمامی شرکت‌های بیمه مشترک بوده و قابل حذف یا تغییر نیستند.

بیمه‌گذار می‌تواند در صورت نیاز با پرداخت حق بیمه اضافی، پوشش‌های دیگری را هم به بیمه‌نامه خود بیافزاید. بلایای طبیعی، نوسانات قیمت بازار، اسیدپاشی، شکستن شیشه و هزینه ایاب و ذهاب برخی از پوشش‌های اضافی و فرعی هستند. البته تمامی پوشش‌های اضافی و فرعی، توسط شرکت‌های بیمه ارائه نشده و این موضوع بستگی به خدمات بیمه شرکت دارد. همین موضوع باعث شده تا برای رانندگان سوال شود بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر کاربران چه بوده و آن‌ها چه تجربه‌ای در مورد استفاده از خدمات خودرو دارند.

بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر کاربران در سال ۱۴۰۰

عوامل موثر و تعیین کننده قیمت بیمه بدنه خودرو

قیمت بیمه بدنه، ارتباط مستقیمی با قیمت خودرو دارد؛ پس با توجه به افزایش روزافزون قیمت خودرو طبیعی است که ارزش بیمه بدنه نیز بالا رفته و رانندگان به دنبال ارزان‌ترین شرکت بیمه باشند. عواملی که می‌توانند باعث تغییر قیمت بیمه بدنه در بین شرکت‌های مختلف بیمه شوند عبارتند از:

  • نوع و مدل خودرو
  • سال ساخت خودرو
  • ارزش روز خودرو
  • تخفیف عدم خسارت
  • پوشش‌های اضافی
  • نوع کاربری خودرو

یکی از راه‌ها برای آگاهی از قیمت بیمه بدنه خودرو، مراجعه به سایت آیتول است. حتما تا به حال نام برنامه آیتول را به عنوان بهترین راه برای پلیس+۱۰ خلافی خودرو با پلاک و دریافت و پرداخت سریع آن شنیده‌اید. اما خدمات سایت و اپلیکیشن آیتول، محدود به پرداخت خلافی نبوده و شما می‌توانید بدون مراجعه حضوری به موسسات بیمه خرید بیمه خودرو را با آیتول انجام دهید.

معرفی بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر کاربران به لحاظ فروش بیمه‌نامه

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای تصمیم‌گیری در مورد انتخاب شرکت بیمه توجه به میزان فروش بیمه‌نامه است. میزان فروش و سهم از بازار بیمه، موفقیت شرکت بیمه را نشان داده و این آمار هر ساله توسط بیمه مرکزی منتشر می‌شود. سالنامه آماری منتشر شده توسط بیمه مرکزی در سال ۹۷ نشان می‌دهد که بیمه ایران، بیمه آسیا و بیمه پارسیان به ترتیب بیشترین سهم بازار در فروش بیمه بدنه را دارند. جالب است بدانید که بیمه ایران از نظر کاربران به عنوان محبوب‌ترین شرکت ارائه کننده بیمه شخص ثالث شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید در مورد بیمه ایران، نوع خدمات و قیمت بیمه شخص ثالث این شرکت بیشتر بدانید سری به سایت آیتول بزنید.

فرانشیز بیمه بدنه فراموش نشود

فرانشیز بیمه درصدی از میزان خسارت بوده که شرکت بیمه تعهدی در قبال پرداخت آن ندارد. به عبارتی مسئولیت پرداخت این خسارت با فرد بیمه‌گذار است. به همین دلیل است که پرداخت خسارت در تمامی شرکت‌های بیمه یکسان نیست. پس قبل از اقدام برای خرید بیمه بدنه، فرد بیمه‌گذار باید در مورد میزان فرانشیز بیمه تحقیق کند. برای مثال میزان فرانشیز پوشش بلایای طبیعی در بیمه بدنه سامان در حدود ۱۰% است. اما میزان فرانشیز همین پوشش برای بیمه پارسیان، به ۳۰% می‌رسد. در چنین شرایطی فرد بیمه‌گذار باید بیمه‌ای را انتخاب کند، که فرانشیز پوشش آن پایین باشد.

اصلی‌ترین عامل برای خرید بیمه بدنه؛ توانگری مالی

منظور از توانگری مالی در بیمه بدنه، میزان توانایی شرکت‌ها در پرداخت خسارات وارد شده به خودرو و انجام تعهدات است. با توجه به اینکه هدف از خرید بیمه بدنه، به حداقل رساندن میزان خسارات ناشی از حوادث گوناگون بوده، پس توانگری مالی از معیارهای مهم برای انتخاب شرکت بیمه است. توانگری مالی به ۵ سطح تقسیم می‌شود، سطح اول به معنای توانگری بالا و سطح پنجم نشان‌دهنده توانگری مالی پایین است. به عنوان مثال بیمه آسیا، پارسیان، البرز و کوثر سطح اول توانگری را داشته و بیمه ایران و معلم از نظر توانگری در سطح دوم قرار دارند.

بهترین بیمه بدنه را چگونه انتخاب کنیم؟

یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر کاربران، فراوانی تعداد مراکز پرداخت خسارت است. هرچه تعداد این مراکز بیشتر بوده و پراکندگی آن‌ها در سطح شهر بالا باشد، بیمه‌گذاران برای دریافت خسارت و استفاده از خدمات، دسترسی بهتر و بیشتری خواهند داشت. بیمه ملت با ۲۱۱ مرکز، بیمه ایران با ۱۹۲ مرکز و بیمه آسیا با ۷۹ مرکز، بیشترین تعداد مراکز پرداخت خسارت را دارند.

بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر کاربران در سال ۱۴۰۰

بیمه آسیا، ایران و کوثر و...کدام بیمه بدنه را انتخاب کنم؟

در اغلب موارد بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر کاربران، باید از قیمت ارزان و پایینی برخوردار باشد. اما همیشه قیمت پایین، بهترین فاکتور برای خرید بیمه بدنه نبوده و باید به عواملی چون تعدد مراکز پرداخت و میزان توانگری هم توجه کرد.

انتخاب و خرید بهترین بیمه بدنه برای هر بیمه‌گذاری با توجه به شرایط و اولویت‌هایی که دارد متفاوت خواهد بود. به شما پیشنهاد می‌کنیم، برای خرید بیمه بدنه از سامانه آنلاین آیتول استفاده کنید. آیتول اطلاعات تمام شرکت‌های بیمه را جمع‌آوری کرده و با امکان مقایسه آن‌ها با یکدیگر، به شما این امکان را می‌دهد تا در کمترین زمان، شرکت بیمه مورد نظر خود را انتخاب و سپس خرید خود را نهایی کنید.

آیتول در کنار تمدید و خرید بیمه خودرو، خدمات دیگری چون معامله خودرو و معاینه فنی بدون نوبت‌دهی نیز انجام می‌دهد. با نصب برنامه آیتول روی گوشی، شما دسترسی ۲۴ ساعته به تخصصی‌ترین مرکز خدمات خودرو خواهید داشت. برای دانلود آیتول به سایت رسمی، مایکت، گوگل پلی یا بازار مراجعه و برای دریافت نسخه iOS اپلیکیشن هم به iApps  ، سیب اپ و سیبچه بروید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1584411

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =