۲ نفر
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
آمار عجیب استقلال در لیگ و جام حذفی

مهر نوشت: تیم فوتبال استقلال در حالی در رده دوم جدول لیگ برتر ایستاده و از مرحله یک شانزدهم جام حذفی نیز به مرحله بعدی صعود کرد که آمار خط حمله این تیم جالب نیست.

تیم فوتبال استقلال در نخستین دیدار خود در جام حذفی این فصل به دشواری و در ضربات پنالتی از سد تیم نود ارومیه عبور کرد و جریان این بازی به حدی برای هواداران این تیم ناراضی کننده بود که مجیدی در اولین واکنش خود بعد از این بازی عذرخواهی کرد.

آبی‌پوشان در لیگ برتر هم در حالی با ۲۲ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند که کیفیت بازی‌های این تیم در لیگ برتر هم چندان راضی کننده نبود و بعضاً انتقاداتی بر نحوه عملکرد این تیم مقابل تیم‌های دیگر وجود داشت.

شاگردان فرهاد مجیدی در لیگ برتر ۶ پیروزی دارند که یکی از آنها با رای کمیته انضباطی لحاظ شده و ۳ گل از ۱۳ گل زده این تیم هم با رای انضباطی دیدار مقابل گل گهر است تا عملاً آنها از ۱۰ بازی در لیگ برتر دارای ۱۰ گل زده و با احتساب جام حذفی در ۱۱ بازی ۱۱ گل زده باشند که این آماری عجیب برای تیمی مثل استقلال است.

آبی‌پوشان در این فصل تنها در یک مسابقه بیش از یک بار موفق به گلزنی شده‌اند که آن هم به هفته نهم لیگ برتر و دیدار مقابل پیکان باز می‌گردد که با پیروزی ۳ بر صفر به سود آبی‌پوشان به پایان رسید. در مقابل این مسابقه، استقلالی‌ها در هفته‌های پنجم مقابل نساجی، ششم مقابل گل گهر (در جریان بازی و نه در احکام انضباطی) و هشتم مقابل پرسپولیس موفق به گلزنی نشده‌اند.

استقلال که در این فصل با تنها ۲ گل خورده در ۱۰ هفته گذشته از لیگ برتر یکی از بهترین خطوط دفاعی را در اختیار دارد تا امتیازات خوبی در ۱۰ بازی گذشته جمع‌آوری کرده و به لطف آن در رده دوم جدول قرار بگیرد؛ با این حال در فاز تهاجمی با مشکلاتی مواجه است و آمار گل‌های زده این تیم به وضوح این موضوع را نشان می‌دهد.

با وجود اینکه مجیدی از استحکام خط دفاعی‌اش به نیکی یاد می‌کند و (به درستی) معتقد است برای قهرمان شدن باید کم گل خورد، اما بدیهی است که کم گل زدن هم برای تیمی که داعیه قهرمانی دارد نقطه ضعف به حساب می‌آید و کادر فنی آبی‌پوشان قبل از آنکه فرصت‌ها را از دست بدهند باید این نقطه ضعف تیمشان را به نقطه قوت تبدیل کنند.

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1584462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسول IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    عزیز جان.تیم ما داعیه قهرمانی رو داره.اوکی.ولی خوشکل؛یه سر به جدول لیگ بنداز ببین کو بهترین خط حمله دست کیه؟بهت میگم ...هم بهترینیم تو دفاع و همینطور بهترین در حمله😎💪💪