چرا نباید در گوشی‌های جدید سامسونگ از هر نوع شارژری استفاده کنیم؟

دارندگان گوشی‌های هوشمند به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. یا از آن دسته افرادی که به روی شارژر شان بسیار حساس هستند و سال‌های زیادی با دقت و وسواس از شارژر خود محافظت می‌کند و یا برعکس آن دسته افرادی هستند که شارژر فابریک گوشی موبایل خود را زیر یک ماه یا خراب کرده و یا گم می‌کنند و هر شارژری که از راه رسید را برای تلفن همراه خود استفاده می‌کنند!

دارندگان گوشی‌های هوشمند به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. یا از آن دسته افرادی که به روی شارژرشان بسیار حساس هستند و سال‌های زیادی با دقت و وسواس از شارژر خود محافظت می‌کند و یا برعکس آن دسته افرادی هستند که شارژر فابریک گوشی موبایل خود را زیر یک ماه یا خراب کرده و یا گم می‌کنند و هر شارژری که از راه رسید را برای تلفن همراه خود استفاده می‌کنند! با وجود اینکه امروزه اتحادیه اروپا بیشتر برندهای تولیدکننده موبایل را موظف به رعایت استانداردهای یکسان برای شارژرهای این دستگاه‌ها کرده و می‌توان گفت که تقریباً تمام شارژرهای اندرویدی بر روی تمام گوشی‌ها پاسخگو هستند اما این اصلاً درست نیست که از هر شارژری برای شارژ کردن باتری موبایل خود استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا حاصل چندین سال تجربه تعمیرات تلفن همراه فروشگاه موبوتعمیر را با شما درمیان گذاشته و بگویم که چرا نباید در گوشی‌های جدید سامسونگ از هر نوع شارژری استفاده کنیم.

چرا نباید در گوشی‌های جدید سامسونگ از هر نوع شارژری استفاده کنیم؟

هر چیزی جای خودش

ما از گذشته این مثل را زیاد شنیده‌ایم هر چیزی را باید در موقعیت مناسب خودش استفاده کرد و نه جای دیگر. هیچگاه نباید از شارژر یک دستگاه برای دستگاه دیگر استفاده شود مگر اینکه هر دوی آن دستگاه‌ها از یک برند و یک مدل باشند و بس. حتی اگر دو دستگاه دارای یک برند باشند باز هم ممکن است که تکنولوژی ساخت بخش‌های مربوط به باتری و شارژ آن‌ها با یکدیگر متفاوت بوده بنابراین شارژرهای متفاوتی هم خواهند داشت. به عنوان مثال گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ هیچکدام دارای تکنولوژی شارژ سریع نبودند برای شارژ شدن باتری آن‌ها می‌بایست که ساعات زیادی را منتظر می‌ماندیم طبیعتاً تکنولوژی شارژ آن‌ها متفاوت با گوشی‌های امروزی سامسونگ است که در عرض ۳۰ الی ۴۰ دقیقه کامل شارژ می‌شود و همین موضوع یکی از دلایلی است که مشخص می‌کند چرا نباید در گوشی‌های جدید سامسونگ از هر نوع شارژری استفاده کنیم. البته که این موضوع تنها برای گوشی‌های جدید نیست بلکه برای گوشی‌های قدیمی‌تر نیز نباید از هر شارژری استفاده کرد. ماجرا زمانی بدتر می‌شود که از شارژرهای غیرالاصل برای شارژ تلفن همراه خود استفاده کند. در این صورت تیر خلاص را به موبایل خود زده‌اید و بهتر است که به دنبال خرید یک دستگاه جدید باشید!

از مهمترین دلایلی چرا نباید در گوشی‌های جدید سامسونگ از هر نوع شارژری استفاده کنیم می‌توان اشاره کرد به:

تفاوت تکنولوژی

چرا نباید در گوشی‌های جدید سامسونگ از هر نوع شارژری استفاده کنیم؟

همانطور که پیشتر گفته شد هر شرکتی برای ساخت تلفن‌های همراه استانداردهای خاص خود را دارد و بعضاً شرکت‌ها حتی برای ساخت مدل‌های متفاوت گوشی‌های خود از استانداردهای مختلفی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد در هنگام شارژ گوشی خود انجام می‌دهند استفاده از شارژر تبلت برای تلفن همراه است. چرا که ظرفیت باتری، تکنولوژی شارژ و خیلی موارد دیگر بین تبلت و موبایل متفاوت هستند حتی اگر از یک برند باشند که در ادامه در مورد این موارد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تفاوت ولتاژ، آمپرو ظرفیت باتریئ

همانطور که دو تلفن همراه ممکن است دارای تفاوت تکنولوژی شارژ باشند، ممکن است که دارای تفاوت بین باتری‌هایشان نیز باشند. این مورد از دیگر دلایل این است که چرا نباید در گوشی‌های جدید سامسونگ از هر نوع شارژری استفاده کنیم. چرا که ممکن است از شارژر برای یک موبایل استفاده شود که ولتاژ بیشتر و در نتیجه آمپر بیشتری در اختیار باتری موبایل بگذارد و همین موضوع می‌تواند باعث باد کردن و خرابی باتری یا حتی خراب شدن بخش‌های مربوط به شارژ بشود که اگر این گونه باشد بسیار خوش شانس بوده‌اید چرا که این رفتار غلط با باتری می‌تواند زمینه‌های آسیب جدی به سایر بخش‌های موبایل را نیز فراهم کند.

کیفیت شارژرها

برقی که تمام شارژرها به آن متصل می‌شوند یکسان و یک نوع است اما برقی که آن‌ها در خروجی به موبایل تحویل می‌دهند ممکن است متفاوت باشد. بسته به کیفیت شارژرها برقی که آن‌ها تولید می‌کنند دارای کیفیت بهتر و یا پایین‌تری است. ممکن است در ابتدا و در مواجه شدن با سؤال چرا نباید در گوشی‌های جدید سامسونگ از هر نوع شارژری استفاده کنیم با خود بگویید که تفاوتی نمی‌کند و من از هر نوعی استفاده کردم و به مشکلی نخورده‌ام اما باید بگویم که کیفیت برق خروجی شارژر چیزی نیست که شما متوجه آن شوید و چیزی نیست که موبایل شما بلا فاصله آن را نمایش دهد بلکه این مورد به مرور زمان باعث تضعیف باتری، بخش‌های مربوط به شارژ و یا حتی سایر بخش‌های موبایل شما می‌شود.

فست شارژ

به عنوان آخرین پاسخ به سؤال چرا نباید در گوشی‌های جدید سامسونگ از هر نوع شارژری استفاده کنیم، باید بگویم که به دلیل تکنولوژی نوظهور شارژ سریع یا به اصطلاح فست شارژ شما ابداً نباید از هر شارژری برای شارژ موبایل خود استفاده کنید. تکنولوژی فست شارژ با گذاشتن توان بیشتر در اختیار باتری باعث تکمیل ظرفیت و شارژ شدن سریع‌تر باتری می‌شود. اما این فرآیند به این سادگی‌ها هم نیست و برای شارژ شدن سریع گوشی باید با اعمال یک سری استانداردهای خاص روی بخش شارژر و باتری و همینطور نرم‌افزارهای گوشی شرایط را فراهم کرد. بنابراین هر گوشی توانایی دریافت توان‌های بالا را نداشته و در این صورت دچار مشکل خواهند شد.

استانداردهای خرید شارژر موبایل

  • با توجه به موضوعاتی که تا به اکنون گفته شد باید دریافته باشید که چرا نباید در گوشی‌های جدید سامسونگ از هر نوع شارژری استفاده کرد. بنابراین اگر قصد تهیه و خرید شارژر اورجینال سامسونگ را دارید حتماً باید به استانداردها و فاکتورهای مهم در خرید شارژر که به شرح زیر است دقت کنید:
  • تطابق با استاندارد UL
  • اصل بودن کابل و سری
  • تضمین اورجینال بودن شارژر
  • تناسب با تکنولوژی شارژ سریع
  • تناسب برند شارژر با برند گوشی موبایل
  • تناسب آمپر و ولتاژ شارژر با موبایل شما

چرا نباید در گوشی‌های جدید سامسونگ از هر نوع شارژری استفاده کنیم؟

چرا نباید در گوشی‌های جدید سامسونگ از هر نوع شارژری استفاده کنیم؟

کلام آخر

با پیشرفت روز افزون در حوزه تکنولوژی و همینطور تلفن‌های همراه قیمت این دستگاه‌ها نیز بالاتر می‌رود. بنابراین بهتر است تا با استفاده صحیح و تلاش در حفظ و نگهداری این دستگاه‌ها برای جیبمان هزینه‌های اضافی نتراشیده و خودمان را مجبور به خرید مجدد دستگاه‌های تلفن همراه نکنیم. به جرأت می‌توان گفت که یکی از مهمترین بخش‌های تلفن‌های همراه باتری آن می‌باشد و تنها کاری که شما برای حفاظت و نگهداری از آن باید بکنید رعایت اصول شارژ و موارد مربوط است و نه بیشتر و ما هم در این محتوا سعی کردیم تا با شما در میان بگذاریم چرا نباید در گوشی‌های جدید سامسونگ از هر نوع شارژری استفاده کنیم که همین موضوع یکی از مهمترین عامل‌های خراب شدن باتری‌های تلفن‌های همراه می‌باشد و رعایت آن نقش مؤثری در سلامت موبایل شما است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1584463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =