دریافت ۲ دوز واکسن توسط ۷۰ درصد از مردم جنوب غرب خوزستان/ ثبت ۳ مورد جدید از ابتلا به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه کار واکسیناسیون مردم در منطقه جنوب غرب خوزستان در حال انجام است، گفت: پوشش افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند به ۷۰ درصد می‌رسد.

شکراله سلمان زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پوشش ۷۰ درصدی مردم منطقه جنوب غرب خوزستان (آبادان، خرمشهر و شادگان) در دریافت هر ۲ دوز واکسن نشان از ضرورت مراجعه ی مردم برای دریافت واکسن آن هم با توجه به ورود سویه ی جدید کرونا (اومیکرون) به کشور را نشان می دهد.

وی افزود: بر اساس تجارب گذشته و با توجه به ورود سویه جدید به کشور به طور قطع در آینده نزدیک شاهد ابتلای افراد به این بیماری در منطقه خودمان هم خواهیم بود لذا از مردم می خواهیم تا فرصت باقی است برای دریافت واکسن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: آن دسته از افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کردند در صورتی که از دریافت نوبت دومشان ۴ ماه گذشته باشد بایستی به طور حتم برای تزریق دوز سوم نیز  اقدام کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه در حال حاضر گزارشی از ابتلای افراد به امیکرون در منطقه ی تحت پوشش این دانشگاه (آبادان، خرمشهر و شادگان) نداشتیم، یادآور شد: به طور قطع این ویروس جدید به منطقه ما هم می رسد، این ویروس از کشورهای آفریقایی به کل دنیا سرایت کرده و به طور قطع اکنون که وارد کشورمان شده به منطقه ما نیز می آید.

سلمان زاده؛ با بیان اینکه علائم بالینی نوع دید ویروس کرونا فرق چندانی با انواع قبلی ندارد، گفت: تنها علامت بارز و مشخصه اومیکرون تعریق زیاد و خارش گلو است. اما خبر خوش آنست که افرادی که واکسن زده اند بدنشان نسبت به این بیماری مقاوم است و از همین بابت است که تاکیدمان بر اقدام جدی مردم برای دریافت واکسن است.

وی افزود: به احتمال ۸۰ درصد، افراد واکسینه شده به این بیماری مبتلا نمی شوند اما اگر هم مبتلا شوند بسیار خفیف است و خوشبختانه منجر به بستری یا مرگ و میر نخواهد شد.

وی اظهار کرد: اگر چه در حال حاضر شرایط منطقه به لحاظ کرونا آبی رنگ و خوب است اما در عین حال شکننده است و لذا برای جلوگیری از ورود صدمات جدی از یک سو و در پیش بودن شب یلدا از سوی دیگر از مردم می خواهیم تا از برگزاری دورهمی های خانوادگی و فامیلی به طور جدی پرهیر کنند و تا حد امکان این برنامه را به صورت مجازی برگزار کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد جدید از ابتلا افراد به کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان ثبت شده که هر سه مورد مربوط به آبادان است.

سلمان زاده؛ یادآور شد: در حال حاضر ۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های جنوب غرب خوزستان بستری اند.

وی گفت: متاسفانه در بحث واکسیناسیون جایگاه شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان در سطح استان خوب نیست و شهرستان های ما جزو شهرهای آخر در خوزستان و شادگان آخرین شهرستان در استان است.

وی افزود: به رغم تلاش های انجام شده فراوان و بهبود وضعیت نسبت به قبل اما در بحث واکسیناسیون همچنان رتبه خوبی در سطح استان نداریم و لذا از مردم می‌خواهیم که برای تزریق واکسن اقدام جدی و فوری کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1584594

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =