معرفی پر فروش ترین کتاب ها در ایران در سال ۱۳۹۹

شروع سال ۱۳۹۹ همراه با بیماری کرونا و قرنطینه بود ، بسیاری از افراد در خانه ماندند تا درگیر این بیماری خطرناک نشوند و این یک فرصت طلایی بود تا به مطالعه ی کتاب های مورد علاقه ی خودشان بپردازند . اما کم کم زندگی به روال عادی برگشت و مطالعه نیز با همان سرانه ی پایین ادامه دارد .

تعدادی از کتاب ها در سال ۹۹ به فروش بالایی رسیدند ، آیا شما می دانید کدام کتاب ها هستند ؟

در ادامه به معرفی سه کتاب پر فروش در سال ۹۹ می پردازیم با ما همراه باشید .

افراد برای خرید کتاب می توانند به سایت آسیا بوک مراجعه کرده و کتاب های مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی خریداری نمایند .

در جستجوی زمان از دست رفته :

این کتاب بلند ترین رمان جهان است که نوشته ی مارسل پروست می باشد . اولین کتاب از این مجموعه در سال۱۳۶۹ منتشر شد و کتاب های بعدی از این مجموعه به مرور زمان چاپ و منتشر شده و در نهایت در سال ۱۳۸۷ آخرین کتاب از این مجموعه به بازار آمد .

این رمان یکی از رمان های کلاسیک تاریخ ادبیات جهان است .

این کتاب ۷ جلد دارد و در طی ۱۴ سال به زبان فرانسه منتشر شده است .

این رمان در گینس با عنوان طولانی ترین رمان تاریخ ثبت شده است .

مارسل پروست از سال های ۱۹۰۹ تا ۱۹۲۲ این کتاب را نوشته و از سال های ۱۹۱۳ تا ۱۹۲۷ آن ها را منتشر کرده است .

نام ۷ جلد کتاب عبارتند از :

طرف خانه سوان

در سایه ی دوشیزگان شکوفا ، برنده ی جایزه ی گنکور

طرف گرمانت

سدوم و عموره

اسیر

آلبرتین گمشده

زمان بازیافته

در ابتدای این کتاب خاطرات کودکی راوی بیان شده است ، مارسل شخصیت اصلی این رمان است که زندگی خود را روایت می کند و شخصیت های جذاب دیگری نیز به خوانندگان معرفی می کند .

شب های روشن :

معرفی پر فروش ترین کتاب ها در ایران در سال ۱۳۹۹

این کتاب نوشته ی فئودور داستا یفسکی نویسنده ی روسی است . این کتاب عاشقانه و خیالی است و داستان نیز از زبان یک مرد بی نام روایت می شود .

شخصیت اصلی مردی گوشه گیر و تنها است که در رویاهای خود زندگی می کند .

یک شب که مرد از پیاده روی بر می گردد دختری را از دست مردی مست نجات می دهد و رابطه ی او با دختر ایجاد می شود .

نام دختر ناستنکا است که با مادر بزرگ خود زندگی می کند و در انتظار معشوق خود نشسته است و اوست که تنهایی های این مرد بی نام را درک می کند زیرا خودش تنهایی را تجربه کرده است .

فیلم های سینمایی چهار شب یک رویا بین از روبر برسون و شب های روشن از لوچینو ویسکونتی از این کتاب اقتباس شده اند .

داستان این کتاب در چهار شب رخ می دهد و مرد بی نام و ناستنکا در این چهار شب همدیگر را می بینند و صحبت می کنند و در یک صبح این داستان پایان می یابد . وجه مشترک این دو نفر در داستان تنهایی است .

جزء از کل :

معرفی پر فروش ترین کتاب ها در ایران در سال ۱۳۹۹

این کتاب اثر استیو تولتز نویسنده ی استرالیایی است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد . این کتاب یکی از بزرگ ترین کتاب های تاریخ استرالیا است . نوشتن این کتاب پنج سال طول کشید و هم چنین بعد از این که منتشر شد

نامزد دریافت جایزه ی بوکر شد .

اولین نسخه ی فارسی از این کتاب در سال ۱۳۹۴ توسط پیمان خاکسار به چاپ رسید .

دو شخصیت اصلی کتاب پدر و پسر به نام های مارتین و جسپر دین این کتاب را روایت می کنند . داستان این کتاب در ابتدا از زبان جسپر دین که اکنون در زندان است روایت می شود .

در بخش اول کتاب زندگی مارتین ، ازدواجش ، متولد شدن جسپر ، رفتن از استرالیا و بازگشتش به آن جا از دید جسپر بیان می شود و او این اتفاقات را از پدرش و دیگران شنیده است یا از دفتر خاطرات خوانده است .

در نهایت جسپر خود را به پلیس معرفی می کند و از زندان آزاد می شود و پلیس ها او را به انباری می برند که وسایل مارتین آنجاست ، جسپر در انبار دفترچه ی خاطرات مارتین را پیدا می کند و برای پلیس می خواند .

در این بین جسپر نقاشی هایی از زمان بارداری مادرش پیدا می کند و قسم می خورد که مانند پدرش نشود و می خواهد که به مادرش پناه ببرد .

جسپر با کمک یک زن استرالیایی ثروتمند به نام آنوک به اروپا می رود تا در مورد گذشته ی مادرش تحقیق کند ...

در بخش دوم کتاب همه ی اتفاقات از دید مارتین روایت می شود و پاسخ بسیاری از سوالات خود را پیدا می کند ، هر دو بخش کتاب به نحوی جذاب هستند .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1584875

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =