استقلال و پرسپولیس،بازندگان بزرگ!

هفته یازدهم لیگ برتر امروز با برگزاری هشت مسابقه به اتمام خواهد رسید.

سپهر ستاری: لیگ برتر فوتبال پس از وقفه‌ای ۹ روزه به دلیل برگزاری مسابقات جام حذفی، امروز وارد هفته یازدهم می‌شود. سازمان لیگ در تصمیمی عجیب تمام مسابقات این هفته را در یک روز برگزار می‌کند که برخلاف برنامه‌ریزی لیگ‌های معتبر اروپایی است و باعث می‌شود کارشناسان و علاقه‌مندان به فوتبال نتوانند تمامی مسابقات را پیگیری کنند و کار رسانه‌ها را برای پوشش مسابقات سخت می‌کند.

جدول لیگ برتر نسبت به روز پایانی هفته دهم با تغییرات زیادی مواجه شده و دلیل این تغییرات هم رای کمیته انضباطی علیه باشگاه گل‌گهر سیرجان است. شاگردان امیر قلعه‌نویی که هفته قبل را در جمع بالانشینان تمام کرده بودند، به دلیل تخلف در استفاده از اریک بانیاما، مهاجم گابنی خود ۷ امتیاز را از دست دادند و تا رده هشتم جدول سقوط کردند. در حال حاضر در جدول رده‌بندی سپاهان با ۲۲ امتیاز و به خاطر تفاضل گل بهتر صدرنشین است و استقلال ۲۲ امتیازی در رده دوم قرار دارد. آلومینیوم اراک که با رسول خطیبی فراتر از انتظار عمل کرده با ۲۰ امتیاز سوم است و پرسپولیس و مس رفسنجان به ترتیب با ۱۹ و ۱۸ امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند.اما نکته مهم و آنچه که باعث شد یک شوک بزرگ به فوتبال ایران و به خصوص استقلال و پرسپولیس وارد شود حذف شدن آنها از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا است.جعل مدرک،بدهی های بیش از اندازه به اشخاص مختلف و عدم شفافیت از دلایلی است که باعث شده تا این دو تیم قبل از اینکه هفته یازدهم رقابت های لیگ آغاز شود بازنده بزرگ هفته لقب بگیرند!

پدیده – استقلال؛ ساعت ۱۵

شاگردان فرهاد مجیدی پس از شوک ابتدای هفته مقابل نود ارومیه امروز به مصاف تیمی می‌روند که از ۱۰ بازی قبلی تنها دو امتیاز کسب کرده و در انتهای جدول قرار دارد. پدیده که امسال مدعی اول سقوط نشان داده تا همین جای فصل سه سرمربی عوض کرده و اکنون داوود سیدعباسی هدایت این تیم را بر عهده دارد. در طرف مقابل استقلال که با دو برد متوالی مقابل پیکان و سپاهان و کسب نتیجه سه بر صفر مقابل گل‌گهر با رای کمیته انضباطی به جمع بالانشینان برگشته قصد دارد تا با برد در این بازی جایگاهش را در بالای جدول حفظ کند. از طرفی اتفاقات دیدار با نود ارومیه هم درس عبرت خوبی برای مجیدی و بازیکنانش شد تا دیگر هیچ حریفی را دست کم نگیرند و آن‌ها قطعا با تمام قوا به مصاف پدیده خواهند رفت.

این دیدار تقابل امین قاسمی‌نژاد با هم‌تیمی‌های سابقش در مشهد هم خواهد بود. او که پس از عملکرد درخشان در پدیده امسال به استقلال پیوسته هنوز نتوانسته در تیم جدیدش بدرخشد و حتی ممکن است نیم فصل از جمع آبی‌ها جدا شود.

از تقابل استقلال با تیم قعرنشین در مشهد تا جدال پرسپولیس و تارتار

بهزاد داداش‌زاده، بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس در خصوص بازی استقلال و پدیده به خبرآنلاین گفت: استقلال این روزها شرایطی به مراتب بهتر از پرسپولیس دارد و با توجه به مشخص بودن شرایط مدیریتی این باشگاه توانسته نفرات مورد نظر خود را جذب کند. آن‌ها از سپاهان ۳ امتیاز شیرین را گرفتند که قابل تقدیر است و نشان می‌دهد این تیم متجول شده است. با این حال آن‌ها مقابل نود ارومیه که تیم گمنامی بود، تصور نمی‌کرد چنین نتیجه‌ای بگیرد و کار به ضربات پنالتی کشیده شود. این برای بازیکنان و کادر فنی شوک بزرگی بود و نمی‌توانند جلوی پدیده چنین اشتباهاتی کنند. این تیم هم درست است مشکلات زیادی دارد ولی می‌خواهد جلوی استقلال قد علم کند و این تیم را به زانو دربیاورد. استقلال هم می‌خواهد صدر را حفظ کند و قطعا تهاجمی آغاز خواهد کرد ولی کار سختی در مشهد دارد چون به نظرم ود ارومیه نشان داد می‌توان جلوی استقلال هم ایستادگی کرد.

او در ادامه افزود: برد مقابل سپاهان اتفاق خوبی برای استقلال بود و می‌بینید که این تیم رفته رفته به شکل واقعی خودش رسیده است. درست است مقابل نود آن اتفاقات افتاد ولی جام حذفی، جام شگفتی‌هاست و شاید نود ارومیه حتی بازی را می‌برد. استقلال در فاز حمله و هافبک خوب است ولی در دفاع هنوز بعضی اشتباهات فردی را دارد. این تیم اگر مقابل پدیده گل بخورد کارش سخت می‌شود ولی فکر می‌کنم باهوش‌تر عمل کنند و سه امتیاز بازی را بگیرند.

داداش‌زاده در خصوص غیبت نفراتی چون وریا غفوری و محمد دانشگر مقابل پدیده گفت: استقلال انقدر بازیکن دارد که نباید دلش را به چند بازیکن آسیب‌دیده خوش کند. جوانان استقلال خوب کار کرده‌اند و مجیدی باید به این‌ها اعتماد کند. دانشگر و غفوری بازیکنان تاثیرگذاری هستند ولی به جوان‌ها هم باید میدان داده شود. ضمن اینکه استقلال با شرایط فعلی می‌تواند بهترین نفرات را انتخاب کند.

هوادار – تراکتور؛ ساعت ۱۵

دو تیم ناکام در جام حذفی این هفته باید به مصاف هم بروند تا با کسب نتیجه مناسب بتوانند حذف از مسابقات جام حذفی را به دست فراموشی بسپارند. شاگردان رضا عنایتی در اولین فصل حضورشان در لیگ برتر ۹ امتیاز کسب کرده‌اند و در رده سیزدهم قرار دارند. تراکتور هم که با حضور سولدو شرایط بهتری پیدا کرده با کسب ۱۱ امتیاز در رده نهم جدول است و تلاش می‌کند با کسب سه امتیاز این بازی وضعیتش در جدول را بهبود ببخشد.

نفت مسجدسلیمان – فجرسپاسی؛ ساعت ۱۵

در یکی از دیگر بازی‌های امروز دو تیم فجرسپاسی و نفت مسجدسلیمان به مصاف هم خواهند رفت. شاگردان فراز کمالوند در ۱۰ بازی گذشته فقط ۷ امتیاز گرفته‌اند و پانزدهم هستند. در طرف مقابل اوضاع فجر کمی بهتر است و این تیم علی‌رغم شکست مقابل آلومینیوم و حذف از جام حذفی با کسب ۱۰ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

پذیرایی با نوشابه از مهرداد میناوند در حال مصاحبه/عکس

وقتی دلال‌ها روی داوران فشار می‌آورند!

توضیحات فدراسیون در باره حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا

آلومینیوم اراک – گل‌گهر سیرجان؛ ساعت ۱۵

این دیدار جدال دو تیم با کیفیت این فصل است که تا همین چند هفته قبل در رده‌های بالای جدول رقایتی شانه به شانه داشتند ولی اتفاقات باشگاه گل‌گهر باعث شد حالا دو تیم با شرایطی متفاوت پا به این مسابقات بگذاند.

از تقابل استقلال با تیم قعرنشین در مشهد تا جدال پرسپولیس و تارتار

داداش‌زاده در خصوص جدال آلومینیوم و گل‌گهر گفت: این دو تیم مربیانی باهوشی دارند و آلومینیوم همیشه شگفتی‌ساز بوده و مقابل تیم‌های بزرگ به خصوص پرسپولیس نتایج خوبی گرفته است. تیم گل‌گهر هم بعد از اتفاقاتی که افتاد با شوک بزرگی مواجه شده ولی گل‌گهر تیم خوبی است می‌خواهد از این بازی امتیاز بگیرد تا در کورس بماند. این بازی می‌تواند بازی قشنگی باشد چون دو تیم دونده و پرانرژی باهم بازی می‌کنند. تیم‌هایی هسند که هزینه خوبی می‌کنند و باید آن‌ها را حفظ کرد چون حمایت مالی خوبی می‌شوند و نباید کاری کنیم مسئولین این تیم‌ها دل‌سرد شوند. به نظرم آلومینیوم مقابل گل‌گهر کار سختی داشته باشد چون این تیم می‌آید که ثابت کند جایگاهش بالاتر است و فکر کنم فوتبال زیبایی شود و دیدن آن خالی از لطف نیست.

مس رفسنجان – نساجی؛ ساعت ۱۵

شاگردان محمد ربیعی این روزها در فرم فوق‌العاده‌ای به سر می‌برند و پس از چند برد متوالی و حذف کرده تراکتور از جام حذفی از هر نظر آماده این دیدار هستند. در طرف مقابل نساجی با ساکت الهامی امسال بد کار نکرده ولی انتظارات از این تیم بیشتر از این است و آن‌ها می‌توانستند نتایج بهتری بگیرند. آن‌ها در حال حاضر با کسب ۱۱ امتیاز در رده دهم قرار دارند و در صورت شکست مس می‌توانند کمی خود را بالا بکشند.

فولاد – صنعت نفت آبادان؛ ساعت ۱۷

فولاد که شروعی ضعیف در این فصل داشت با حضور جواد نکونام شرایط بسیار خوبی پیدا کرده و این روزها نتایج خوبی می‌گیرد. آن‌ها هفته قبل گل‌گهر را شکست دادند و حالا با ۱۶ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند. در طرف مقابل اما نفت آبادان با علیرضا منصوریان شروع خوبی نداشته است. آن‌ها گرچه هفته قبل پدیده را شکست دادند و در جام حذفی هم به دور بعدی راه یافتند ولی با کسب تنها ۹ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارند.

سپاهان – پیکان؛ ساعت ۱۷

این بازی تقابل دو تیمی است که این هفته با رای کمیته انضباطی سه امتیاز از گل‌گهر گرفتند و حالا به لطف این حکم شرایط خوبی در جدول پیدا کرده‌اند. با این حال هر دو تیم هفته گذشته مقابل رقبای خود شکست خوردند و حالا برای جبران به مصاف هم می‌روند. سپاهان در حال حاضر در صدر جدول با استقلال هم‌امتیاز است و به خوبی می‌داند که یک لغزش کوچک ممکن است جایگاه فعلی را از دست بدهد.

داداش‌زاده درباره تقابل دو تیم گفت: سپاهان یکی از کامل‌ترین تیم‌های لیگ برتر است و امکانات و بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارد. فکر کنم داشتن بازیکنان زیاد برای نویدکیا دردسرساز شده و جمع کردن این همه بازیکن و شناختن ترکیب سخت است. البته سپاهان به استقلالی باخت که این روزها فوق‌العاده نتیجه می‌گیرد. آن‌ها این هفته باید با پیکانی بازی کنند که فراز و نشیب زیادی داشته و دو شکست بد را تجربه کرده است. سپاهان باید امروز سه امتیاز را بگیرد و اگر این اتفاق نیفتد به مشکل نخواهند خورد. به همین خاطر فکر می‌کنم بازی هجومی از این تیم ببینیم.

پرسپولیس – ذوب آهن؛ ساعت ۱۷

تیم یحیی گل‌محمدی پس از نتایج نه‌چندان خوب در هفته‌های ابتدایی این روزها شرایط بهتری دارد و توانسته خودش را به بالای جدول نزدیک کند. با این حال پرسپولیس هنوز به صلابت فصل گذشته نرسیده و هواداران این تیم توقع بیشتری دارند. پرسپولیس برای اینکه از جمع مدعیان عقب نماند باید مقابل ذوب آهن هر سه امتیاز بازی را کسب کند. ذوبی‌ها هم در هفته‌های اخیر نتایج خوبی نگرفتنه‌اند ور پنج بازی اخیر دو تساوی و سه شکست را تجربه کرده‌اند. این تیم با مهدی تارتار ۱۱ امتیازی است و در رده یازدهم قرار دارد. خبر خوش برای قرمزها باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی بود که باعث شد آن‌ها بالاخره قرارداد بازیکنان تاجیکستانی را ثبت کنند. با این وجود وحدت هانانوف به دلیل مصدومیت در بازی فردا غایب است و یحیی فقط منوچهر صفروف را در اختیار خواهد داشت.

از تقابل استقلال با تیم قعرنشین در مشهد تا جدال پرسپولیس و تارتار

بهزاد داداش‌زاده در خصوص عملکرد تیم سابق خود اظهار داشت: پرسپولیس باید همیشه برنده باشد و همه بازی‌ها را جدی بگیرد. آن‌ها در چند هفته اخیر نتایج خوبی گرفتند ولی شروع فصل شرایط سختی داشت و این باعث نگرانی هواداران شده است. دلیل این همد مشکلات درون‌تیمی و مدیریتی است که باعث شد نتوانند بازیکن جذب کنند و جلوی خیلی از اتفاقات را بگیرند که باعث آسیب به تیم شد. پرسپولیس مشکلات زیادی داشته و باعث شد ابتدای فصل در روند بازی‌های پرسپولیس مشکل به وجود بیاید. با این حال به مرور اوضاع بهتر شده و اگر پرسپولیس بدون حاشیه باشد موفق‌تر خواهد بود. ذوب آهن هم تیم ریشه‌داری است که سرمربی خوبی مثل مهدی تارتار دارد که کاربلد است و برای پرسپولیس بازی سختی خواهد بود. پرسپولیس حتما به سه امتیاز این مسابقه نیاز دارد.

او در خصوص اتفاقات روزهای اخیر و اخبار مربوط به تغییر مدیریت پرسپولیس و تاثیر آن روز عملکرد سرخپوشان گفت: این صحبت‌ها و تغییرات از ابتدای فصل و حتی زمان مدیریت قبلی وجود داشت. الآن هم مدیریت آقای صدری رو به اتمام است ولی این تاثیر خاصی نمی‌تواند داشته باشد. پرسپولیس سال سختی داشته و مشکلات زیادی را تجربه کرده است. هر مدیری هم بیاید وظیفه بازیکن و کادر فنی این است که کارش را انجام دهد ولی چه بهتر که مدیری از جنس فوتبال بیاید که بتواند به تیم پول تزریق کند. مشکل اصلی پرسپولیس مسائل مالی است چون در خط دفاعی، میانی و حمله نیاز به بازیکن دارد و باید حداقل چهار بازیکن بگیرد تا به شرایط ایده‌آل برسد. در مجموع فکر نکنم تغییر مدیریت روی روند این بازی تاثیر بگذارد.

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1585591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =