کمیته اقدام مشترک نظارت و رصد مستمر بر بازار در شهرستان کرج تشکیل شد

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج از تشکیل کمیته اقدام مشترک نظارت و رصد مستمر بر بازار با هدف کنترل قیمت‌ها در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ « غفور قاسم پور» در نخستین نشست کمیته اقدام مشترک نظارت و رصد مستمر بازار در شهرستان کرج با اشاره به تاکید ریاست جمهوری مبنی بر اجرای عدالت در بازار اظهار کرد: برابر دستورالعمل وزارت کشور و با توجه به دستور استاندار البرز مبنی بر ضرورت نظارت دقیق بر بازار، « کمیته اقدام مشترک نظارت و رصد مستمر بر بازار در شهرستان کرج» به قید فوریت تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی دشمن تمام نشده است، گفت: این قرارگاه با همدلی و مشارکت بازاریان و اصناف و کوله باری از تجربه مدیریت شرایط کرونا، با جدیت تمام، کار کنترل بر کالاهای اساسی و دستور العمل های کمیته اقدام مشترک در بازار را رصد و نظارت و اجرا خواهند کرد. 

وی ادامه داد: اقدام مشترک، قرارگاهی است که تا مسیر رسیدن کالاهای اساسی به مردم، دست دلالان و واسطه ها از بازار حذف می شود.

فرماندار کرج گفت: دبیر و سخنگوی این کمیته رییس اداره کل تعزیرات حکومتی استان هستند و فعالیت های این قرارگاه اقتصادی بصورت متمرکز با محوریت مدیرکل جهادکشاورزی استان تعیین شده است.

معاون استاندار البرز در ادامه از تشکیل ۱۴ سرتیم نظارتی در بازار شهرستان کرج خبر داد و گفت: ۱۰ گروه اصلی در مرکزیت شهرستان کرج و استان البرز و ۴ تیم نیز در شهرهای اقماری محمدشهر، ماهدشت، گرمدره، کمالشهر ماموریت های ابلاغی را اجرا خواهند کرد.

قاسم پور همچنین با اشاره به اینکه جلسات کمیته اقدام مشترک از این پس پنجشنبه هر هفته در محل فرمانداری کرج تشکیل می شود، ادامه داد: روسای سازمان های جهاد کشاروزی، صنعت و معدن و تجارت، اصناف، و اتاق اصناف نیز به عنوان اعضای کمیته های متناظر شهرستانی خواهند بود.

فرماندار کرج گفت: هوشمند سازی شبکه توزیع کالاها از اهداف مهم این قرارگاه به شمار می رود و گرانفروشی، عدم درج قیمت بر کالاها، احتکار، عرضه و توزیع کالا خارج از شبکه، حمل و نقل قاچاق کالاها از جمله مصادیق در برخورد قانونی با متخلفان خواهد بود.  

در این نشست اعضای اقتصادی کمیته اقدام مشترک نظارت و رصد مستمر بازار در شهرستان کرج، دیدگاه ها و نظرات کارشناسی را در رابطه با نحوه ی اجرای دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد اقتصادی دولت مطرح کردند. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1585943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =