ورود کمیسیون اقتصادی مجلس به سخت‌گیری بانک‌ها برای پرداخت وام خرد / انتقاد از برخورد سلیقه‌ای با درخواست وام مردم

تسنیم نوشت:محمدرضا پورابراهیمی گفت:بانک مرکزی با بازنگری در آئین‌نامه پرداخت وام‌ها باید جلوی زمینه‌های برخورد سلیقه‌ای با مردم را بگیرد تا گلایه‌های که وجود دارد از بین برود.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره سخت‌گیری‌های بانک‌ها برای پرداخت وام‌های خرد به متقاضیان، گفت:در کمیسیون اقتصادی درباره این موضوع پیگیری‌های از بانک مرکزی داشتیم و جوابیه‌ای نیز به کمیسیون ارائه شد که بانک مرکزی اعلام کرد چون در قانون بحث ضامن معتبر مورد نظر قرار گرفته است لذا این موضوع را به خود بانک‌ها سپرده‌اند.

وی با بیان اینکه در آئین‌نامه‌های که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برای پرداخت وام می‌نویسند باید چارچوب‌های داشته باشد که موارد سخت‌گیرانه در آن گنجانده نشود، ادامه داد: پس از درخواست‌های که متقاضیان وام از مجلس داشتند از بانک مرکزی خواسته شده تا آئین‌نامه‌ای جدیدی در این زمینه با هماهنگی وزارت اقتصاد نوشته شود تا برخی از مشکلات حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: ۸۰ درصد منابع بانکی کشور صرف سوداگری می‌شود

فرمان دوباره رئیسی : تعطیل کردن واحدهای تولیدی از سوی بانک ها؛ ممنوع

نماینده کرمان در مجلس تصریح کرد:بانک مرکزی با بازنگری در آئین‌نامه پرداخت وام‌ها باید جلوی زمینه‌های برخورد سلیقه‌ای با مردم را بگیرد تا گلایه‌های که وجود دارد از بین برود.رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه از بانک مرکزی هم باید این سوال را پرسید اگر نحوه ارائه ضامن معتبر را به بانک‌ها سپرده‌اند چگونه حجم عظیمی از معوقات بانکی را شاهد هستیم، اظهار داشت:بیشتر معوقات بانکی برای وام‌های متوسط و کلانی است که پرداخت شده و وام‌گیرندگان نیز اقساط خود را پرداخت نکرده‌اند.

پورابراهیمی با تاکید براینکه واگذاری دستورالعمل ارائه ضامن معتبر به بانک‌ها، وجاهت قانونی ندارد، عنوان کرد:قطعا کمیسیون پیگیری‌های لازم را در این زمینه خواهد داشت و نتیجه این موضوع را نیز اعلام خواهد کرد.

21231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1586024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =