اکسپو: پیوند ذهن ها، خلق آینده یا گسستن پیوندها و تکرار گذشته؟

شش ماه فرصت معرفی داشته های علمی، فرهنگی و هنری با ۳۰ میلیون مخاطب بین‌المللی در وسعت  بیش از ۲۰۰۰متر بنا با اختیارات کامل در طراحی و اجرا - فرم ومحتوا-که بعد از ۱۷۰ سال در خاورمیانه بر پا شده است.

چه حاصلی برای کشور داشته است؟ حضور بیش از ۱۹۰ کشور و مساحتی بیش از ۴۰۰،هکتار ‌و فرصت ویژه برای کشورها می طلبد شمایی کلی از نقاط ضعف و قوت پاویون ایران را مرور کنیم تا شاید در ۱۰۰روز آینده گشایشی هر چند جزیی پدید اید:
نقاط ضعف:
۱/نبود نوآوری و خلاقیت در چینش نمادها و نشان ها ‌و ارایه داشته های کشور.
۲/ غیبت راهنمایان موثر  
۳/نگاه اقتصادی والقا حس کاسبکارانه سخیف و بازاری 
۴ /ناهماهنگی اجرایی در بخش‌های مختلف
۵/عدم استفاده بهینه از ۲۰۰۰متر جا و فضای مطلوب در طبقات
۶/بی برنامه گی و عدم ارایه یک برنامه مشخص برای شش ماه حضور
۷/ نبود یک‌تم مشترک در نمایشگاه
۸/عدم ارایه شمایی کلی  از تکنولوژی وفرهنگ ، هنر و اندیشه ایران
۹/نبود برنامه های جذاب فرهنگی به مناسبت های مختلف.
۱۰/ بی اعتنایی مفرط  به مشاهیر بزرگ کلاسیک و نخبگان کشور
۱۱/طراحی  نامناسب داخلی و گرمای زیاد 
با راهروهای تنگ و نمای شیشه ای مات.
۱۲/عدم استفاده از کارشناسان خبره در جذب مخاطب 
۱۳/فهم نادرست از اهداف و رویکرد جهانی اکسپو
۱۴/بی اعتنایی مسئولین اصلی در هماهنگی و کنترل و نظارت امور
۱۵/غیر شفاف بودن برنامه ها در طراحی و اجرای کارها
۱۶/بی اعتنایی به شعار اصلی اکسپو؛ خلق آینده و پیوند ذهن‌ها .
۱۷/عدم اطلاع رسانی و نبود پیوست رسانه ای حرفه ای برای شش ماه فرصت تبلیغ و ترویج با ۳۰ میلیون مخاطب تشنه دانستن…

نقاط قوت:
۱/ محل استقرار پاویون به لحاظ موقعیت  نمایشگاهی
۲/ چشم انداز طراحی کلی نمایشگاه از دور
۳/نور پردازی مناسب در شب
۴/ اذعان مدیران حاضر به نقاط ضعف.
۵/ مشارکت  و همراهی مجریان در همنوایی نقاط منفی با بازدید کنندگان…

البته فرصت مقایسه با دیگر کشورها مجال دیگری می طلبد…

کد خبر 1586095

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =