بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

صعود بازار ارزهای دیجیتال اجتناب ناپذیر است. با اینکه عواملی مانند ظهور سویه جدید کرونا به نام Omicron و تصمیمات دولت آمریکا برای مهار تورم باعث شد تا بازار ارزهای دیجیتال در انتهای سال 2021 رکود را تجربه کند با این حال، آنالیزها نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال در سال 2022 پتانسیل بسیار زیادی برای رشد، حتی بیشتر از سال 2021 دارند.

در این مقاله قصد داریم 8 ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022 را معرفی کنید. این ارزهای دیجیتال پتانسیل زیادی برای رشد دارند و می‌توانند بخشی از سبد سرمایه گذاری شما باشند. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

1-بیت کوین، پرچمدار ارزهای دیجیتال در سال 2022

حالا تقریباً همه سرمایه گذاران به خوبی می‌دانند که باید حداقل بخشی از سبد سرمایه گذاری خود را به بیت کوین اختصاص دهند. حتی بسیاری از سرمایه گذاران نهادی و صندوق‌های سرمایه گذاری بین المللی، بیت کوین را به عنوان اصلی‌ترین دارایی خود انتخاب کرده‌اند. بیت کوین در سال گذشته رکورد تاریخی 68 هزار دلار را لمس کرد اما با یک افت تاریخی رو به رو شد. حتی بعد از عقب نشینی اخیر، بیت کوین همچنان تقریباً 40 درصد از کل سرمایه بازار در اختیار دارد.

بنابراین هنوز هم بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتال است. اگر قیمت لحظه ای ارز دیجیتال در در آخرین روزهای سال 2021 را بررسی کنید می‌توانید نشانه‌هایی از بازگشت دوباره بیت کوین را مشاهده کنید. انتظار می‌رود بیت کوین در سال 2022 نیز بتواند رشد خوبی را تجربه کند و حتی شاید رکورد جدیدی نیز از خود به جای بگذارد.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

2- اتریوم، ارز دیجیتالی که هر سرمایه گذاری باید در سبد خود داشته باشد

دومین گزینه در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022، اتریوم است. همه افرادی که با ارزهای دیجیتال آشنایی دارند، نام اتریوم را نیز شنیده‌اند. اتریوم در حال حاضر بعد از بیت کوین محبوب‌ترین و ارزشمندترین ارز دیجیتال موجود در بازار است. رشد 400 درصدی اتریوم در سال گذشته نشانگر این است که این ارز دیجیتال سودآوری بیشتری نسبت به بیت کوین دارد و پتانسیل زیادی برای رشد دارد. حتی بعضی از سرمایه گذاران معتقد هستند که در آینده اتریوم می‌توانید جای بیت کوین را در بازار ارزهای دیجیتال بگیرد. بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال همچون تتر روی شبکه اتریوم قرار دارند و افزایش تمایل به این پروژه‌ها می‌تواند به افزایش قیمت اتریوم نیز کمک کند.

3- Binance Coin، یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

Binance بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است و Binance Coin ارز دیجیتال اصلی این صرافی محسوب می‌شود. BNB ارز دیجیتال محلی شبکه بلاکچین Binance Smart Chain است. این شبکه قابلیت‌های جذاب فراوانی دارد و همین موضوع به محبوبیت بیشتر Binance Coin کمک کرده است. از طرفی با استفاده از BNB می‌توانید از امکانات فراوان صرافی Binance نیز استفاده کنید.

با این حال، از آنجایی که این صرافی هیچ خدماتی را به ایرانیان ارائه نمی‌کند، تمایل به صرافی‌های داخلی معتبر مانند نوبیتکس بیشتر شده است. شما می‌توانید BNB و سایر ارزهای دیجیتال محبوب مانند ایاس را در صرافی ایرانی و معتبر نوبیتکس خریداری کنید.

4- پولکادات، پروژه آینده دار در بازار رمز ارزها

پروتکل Polkadot، زنجیره‌های عمومی و خصوصی، شبکه‌های بدون مجوز، اوراکل‌ها و فناور های آینده را به هم متصل می‌کند! یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های ارزهای دیجیتال که می‌تواند نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره انسان‌ها در سال‌های آینده داشته باشد. شبکه پولکادات، به بلاکچین های مستقل اجازه می‌دهد تا اطلاعات و تراکنش‌های خود را از طریق زنجیره رله پولکادات به اشتراک بگذارند. این ویژگی باعث می‌شود تا برای اولین بار بتوانیم از اطلاعات خارج از شبکه درون شبکه‌ها استفاده کنیم. DOT توکن محلی شبکه پولکادات است که سال گذشته رشد قابل توجه 200 درصدی را تجربه کرده است و پتانسیل زیادی برای رشد در سال 2022 دارد.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

5- سولانا، رشد ادامه دار در 2022

سولانا یک پلتفرم بلاکچین عمومی است که به دلیل استفاده از مکانیسم Proof Of Stake یا اثبات سهام، کارمزد پایینی دارد. SOL، ارز محلی این شبکه است. سولانا، یکی از بهترین ارزهای دیجیتال سال 2021 بود. این ارز دیجیتال به سرعت توانست در بین آلت کوین‌ها پیشرفت کند و به جایگاه پنجم ارزشمندترین ارزهای دیجیتال رسیده است. رشد شگفت انگیز 9700 درصدی سولانا در سال گذشته، سرمایه گذارن را امیدوار کرده است تا در سال آینده نیز سود خوبی از سولانا کسب کنند. به این ترتیب سولانا ویژگی‌های خوبی برای قرار گیری در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022 دارد.

6- کاردانو، ارز دیجیتال محبوب سرمایه گذارها

کاردانو به دلیل شبکه انعطاف پذیر و کم مصرف، توانست نظر سرمایه گذاران را جلب کند و در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در میان سرمایه گذاران است. هدف بلاکچین اثبات سهام کاردانو این است که مخترعان، مبتکران و رویاپردازان که قصد تغییر دنیا را دارند، یک بستر کارآمد برای انجام کارهای خود داشته باشند. کاردانو در حال حاضر در رتبه ششم ارزشمندترین ارزهای دیجیتال قرار دارد و رشد حدود 600 درصدی را در یک سال گذشته تجربه کرده است.

7- تتر، دلار دیجیتالی و ارز دیجیتالی کاربردی

تتر ارز دیجیتالی است که در بستر شبکه اتریوم فعالیت می‌کند و با نام USDT معامله می‌شود. این استیبل کوین دارای نوسان قیمت بسیار ناچیزی است و قیمت تتر تقریباً همیشه برابر با 1 دلار آمریکاست. به دلیل نوسان کم، تتر چندان گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری نیست. اما در مواقعی که قصد دارید سرمایه خود را از نوسانات شدید بازار حفظ کنید، تتر یک گزینه ایده آل برای شما خواهد بود. از طرفی تتر مانند دلار در دنیای دیجیتال است. یعنی می‌توانید در هر صرافی در سراسر جهان با استفاده از تتر اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف کنید. شما می‌توانید همین حالا در صرافی معتبر نوبیتکس به راحتی ریال خود را تبدیل به تتر کنید و وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید.

8- شیبا اینو، رمز ارز پرریسک

در انتهای لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022، باید به شیبا اینو هم اشاره کنیم. شیبا اینو در آگوست 2020 عرضه شد و یکی از جدیدترین ارزهای دیجیتال بازار است. با این حال توییت‌های ایلان ماسک باعث شد تا برخی از سرمایه گذاران کریپتو علاقه زیادی به شیبا اینو نشان دهند و حتی برای چند روز توانست رقیب اصلی خود، یعنی دوج کوین را پشت سر بگذارد. فراموش نکنید که شیبا جزو میم‌کوینها است و پشتوانه‌ای قوی ندارد و به همین دلیل نیز گاهی دچار نوسانات شدید می‌شود؛ چه در جهت صعودی و چه در جهت نزولی. پس اگر می‌خواهید شیبا را به سبد دارایی‌تان اضافه کنید، ریسکش را بپیذیرید و با دقت وارد شوید.

خرید بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در نوبیتکس

ما در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022، به معرفی و بررسی 8 ارز دیجیتال پرطرفدار و دارای پتانسیل رشد بالا پرداختیم. شما می‌توانید با سرمایه گذاری در این ارزهای دیجیتال و تشکیل یک سبد متنوع از ارزهای دیجیتال بر اساس استراتژی‌های هوشمندانه، در سال 2022 سود خوبی از سرمایه گذاری خود کسب کنید. البته شرط اول برای ورود به این بازار آموزش و تصمیم گیری بر اساس تحلیل‌های درست است. در نوبیتکس این امکان برای شما فراهم شده است که در کنار صدها هزار تریدر ایرانی دیگر، بدون دغدغه تحریم‌ها و در محیطی امن به معامله ارزهای دیجیتال بپردازید. برای شروع کافی است تا همین حالا در سایت نوبیتکس عضو شوید و وارد بازار معاملات ارزهای دیجیتال شوید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1586178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =