کرزای در حالی از رقیب قدر خود عبدالله عبدالله در انتخابات پیشی گرفته که گزارش‌ها حاکی از جدی شدن برخی از شکایات درباره بروز تقلب در انتخابات است.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در حالیکه با شمارش آرای جدید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، حامد کرزای فاصله خود را با رقیب اصلی‌اش عبدالله عبدالله افزایش داده و به مرز کسب ‌٥٠ درصد آرا که برای اجتناب از کشیده شدن انتخابات به دور دوم احتیاج است، نزدیک‌تر شده گفته می‌شود برخی از شکایت‌ها می‌تواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد تاکنون بیش از دو هزار شکایت در باره تقلب و تخلف‌های انتخاباتی دریافت کرده است که از این میان 500 مورد آن بسیار جدی است و اثبات هریک از اتهامات عنوان شده می‌تواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

نتیجه شمارش مقدماتی آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نشان می‌دهد که حامد کرزای همچنان از رقیب اصلی خود یعنی عبدالله عبدالله اندکی فاصله دارد. به گفته مقامات انتخاباتی افغانستان ‌با شمارش آرای حدود یک‌سوم حوزه‌های اخذ رأی در سطح کشور، حامد کرزای، ‌٢/٤٦ درصد آرا و عبدالله عبدالله، نزدیک‌ترین رقیب وی ‌٤/٣١ درصد آرا را کسب کرده‌اند.

بااین همه این شبکه ادعا کرد با وجود تسلیم بیش از دو هزار مورد شکایت از تقلب و تخلف در انتخابات اخیر ریاست جمهوری افغانستان بعید به نظر می‌رسد که انتخابات بی‌اعتبار اعلام شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 15862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =