شهردار آبادان:جهش ۱۶۰ میلیارد تومانی بدهی شهرداری در ۲ سال

شهردار آبادان گفت: در طی ماه گذشته طلبکاران، ۳۷ اجرائیه به مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان علیه شهرداری گرفتند.

حسین حمیدپور در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فعالیتش از ابتدای آبان ماه به عنوان شهردار آبادان، خود را آشنا با ساختار شهری خواند و اظهار کرد: اتفاقاتی در حال وقوع است که می خواهند مانع از انجام اقدامات و فعالیت هایمان شوند.

وی افزود: در بدو ورودم به شهرداری تنها ۲ اجرائیه روی حسابهای شهرداری بود اما با گذشت دو ماه این رقم به ۳۷ اجرائیه رسیده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه از سال ۹۸ تاکنون ریالی بابت بدهی های شهرداری پرداخت نشده، تصریح کرد: متاسفانه نه شهرداری و نه سرپرستان و شهردار پیشین نسبت به پرداخت برخی بدهی ها همچون بدهی به بانک شهر و بیمه تامین اجتماعی هیچ اقدامی نکردند.

شهردار آبادان یادآور شد: طی دو ماه گذشته طلبکاران شهرداری ۳۷ فقره اجراییه به مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان که مهلت پرداخت همه آنها نیز گذشته را علیه شهرداری گرفته اند.

حمیدپور؛ با اشاره به اینکه به طور ماهانه حدود ۲ تا ۳ میلیارد تومان قسط پرداخت می کنیم، گفت: این مبالغ می توانست تغییراتی هر چند کوچک در سطح شهر ایجاد کند اما مجبوریم این پول را بابت اقساط بدهی پرداخت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اجازه زمین گیر شدن شهرداری آبادان را نمی دهم و با تمام توان به دنبال رفع مشکلات هستیم، افزود: متاسفانه برخی اتفاقات حادث شده در حوزه ی شهرداری هدایت شده و عمدی بوده است..

وی اظهار کرد: دو سال پیش شهرداری را با ۲۴۰ میلیارد تومان بدهی تحویل دادم و این در حالیست که در طی این دو سال نه تنها ریالی از این بدهی کم نشد بلکه بر میزان آن نیز اضافه شد به طوریکه این رقم به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار آبادان از تهاتر بسیاری از مکان های شهری که برای سرمایه گذاری پیش بینی شده بود، خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر با طلبکاران که بیشتر طلبشان بابت تاخیر و تادیه است، وارد مذاکره شده ایم که البته بسیار وقت گیر هم هست.

حمیدپور؛ یادآور شد: در دو مورد با اشکال مواجهیم نخست آنکه بیشتر بدهی ما بابت جریمه تاخیر در پرداخت است و دیگر آنکه با تمامی بدهی های بی حساب و کتاب شهرداری، بتوانیم کارها را با کمیت انجام و از پیش ببریم. چنانچه طی دو سال گذشته قدمی در جهت پرداخت بدهی ها برداشته می شد امروز با انبوهی از بدهی مواجه نبودیم.

وی با بیان اینکه انجام سرمایه گذاریهای بدون کار کارشناسی در دوره ی گذشته شهرداری ضررهای زیادی به این سازمان وارد کرده است؛ گفت: در حال حاضر بیشتر اماکن موجود شهر در حوزه اختیارات پالایشگاه، اداره بندر و منطقه آزاد اروند است و شهرداری ملک دیگری ندارد.

وی افزود: اگر چه در بحث پرداخت بدهی های دولتی می توانیم از طریق فروش اوراق مشارکت بهره ببریم اما بیشتر بدهی شهرداری به بخش غیر دولتی است که برای آن دنبال راهکار هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سیستم قبلی شرکت پالایش نفت آبادان تمایلی برای همکاری با شهرداری وجود نداشت، اظهار کرد: امید می رود مدیرعامل جدید که فرزند این شهر هم هست، نگاه ویژه ای به این مهم داشته باشند.

شهردار آبادان تصریح کرد: اگر خواهان تغییر در آبادان هستیم بایستی خواسته مردم از مسئولان از سطح زباله و نخاله بالاتر برود و نمایندگان را در مورد برنامه های بزرگ تر درگیر کنیم.

حمیدپور؛ با تاکید بر اینکه در آینده ای نه چندان دور اتفاقات بسیار خوبی در سطح شهر آبادان رخ می دهد، یادآور شد: موضوع تعریض هسته مرکزی شهر از برنامه های قبلی من برای اجرای برنامه های گذر فرهنگی و اقتصادی بود.

وی گفت: برای بخشی از برنامه های پیش رو در حال تشکیل ستاد های مختلف از جمله ستاد تنظیم بازار، ستاد نخاله برداری، فضای سبز و غیره هستیم تا کارها با مدیریت و نظارت بهتر دنبال و انجام شود.

وی افزود: از آنجائیکه اولویت نخست همکاری شهروندان با شهرداریست و مردم بایستی در کنار شهرداری قرار بگیرند لذا آموزش حقوق شهروندی امری مهم و اجتناب ناپذیر است که برای انجام و ترویج آن به همکاری رسانه ها و برخی فعالان حوزه فضای مجازی که به صورت سالم کار می کنند با شهرداری، نیاز داریم.

وی قدردانی مسئولان استانی و منطقه ای از عملکرد شهرداری در سیل سال ۹۸ که مانع از ورود و نفوذ آب به شهر و منازل مردم آن هم با همکاری و همیاری شهروندان اتفاق افتاد را یادآور شد و اظهار کرد: مردم برای همراهی نیاز به دیدن عملکرد مثبت شهرداری دارند لذا به تمام مدیران تاکید کردم که تحت هیچ شرایطی از برنامه ریزی های صورت گرفته در جهت بهبود وضعیت شهر، عقب نشینی نکنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1586385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =