اموال لاریجانی چقدر است ؟ کجا زندگی می کند؟

اقتصاد نیوز نوشت:حقیقت پور گفت: بنده 8 سال با لاریجانی همکاری کردم و او را حتی یک دقیقه در فضاهای اقتصادی شخصی مشاهده نکردم. لاریجانی هر چه دارد از اموال پدرش است کما اینکه او در خانه‌ای که از پدر به ارث بُرده، زندگی می‌کند و از طرفی هم عضو هیئت علمی دانشگاه است و از آنجا حقوق می‌گیرد.

منصور حقیقت پور، مشاور علی لاریجانی در قوه مقننه در ارتباط با حواشی اخیر بابت انتشار اخیر نامه ردصلاحیت علی لاریجانی گفت:طبق قانون رئیس جمهور باید رجل سیاسی، مدیر و مدبر باشد اما قانون نگفته که همسر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به سفر زیارتی رفته یا خیر و یا در قانون نیامده که فرزند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری برای تحصیل به خارج از کشور برود یا خیر

ادعای جدید درباره اموال و خانه علی لاریجانی

 این چهره نزدیک به لاریجانی گفت: در مورد نامه شورای نگهبان بسیاری از موارد دیگر نیز مطرح شده که قانون در مورد آن صحبتی نکرده است. در حقیقت به نظر می‌رسد سلایق و لابی‌های قدرت سعی می‌کنند قانون را تفسیر، دیکته و اجرا کنند. تلاش لاریجانی که در بستر کاملا محترمانه، مودبانه و منطقی صورت گرفته به این دلیل است که این روند احراز صلاحیت‌ها را به ریل خود برگرداند. لذا اینکه همسر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به مکه و سوریه رفته، ارتباطی با ریاست جمهوری ندارد و نباید در آن دخالت شود.

بیشتر بخوانید:

مهاجری: لاریجانی موضوعات بسیار مهمی را مطرح کرده که مهر محرمانه در مقابل‌شان هیچ است

یوسفیان ملا : لاریجانی اصرار دارد عامل انتشار نامه ردصلاحیتش مشخص شود

هشدار ربیعی درباره پیامدهای مهم ترین بخش نامه شورای نگهبان به لاریجانی

حقیقت‌پور با تاکید بر حق مطالبه‌گری همه کاندیداهای ردصلاحیت شده تصریح کرد: به عبارت دیگر برای بررسی صلاحیت افراد جهت حضور در ریاست جمهوری باید مواردی نظیر رجل سیاسی، مدیر و مدبر بودن مورد ارزیابی قرار بگیرد و بعد از آن اظهار کنند که این فرد صلاحیت دارد یا خیر. البته مطالبه‌گری حق همه افراد ردصلاحیت شده توسط شورای نگهبان است کما اینکه علی مطهری این اقدام را انجام داده و این احتمال وجود دارد در آینده نزدیک پزشکیان نیز مطالبه‌گری کند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا در ارزیابی واکنش لاریجانی نسبت به دلایل ردصلاحیتش اظهار کرد: البته برخی افراد بداخلاقی و توهین می‌کنند اما لاریجانی پاسخ 32 صفحه‌ای داد که یک کلمه توهین در آن نیست. هر کسی هم تمایل به نقد کردن دارد این کار را انجام دهد و بگوید لاریجانی این مشکلات را دارد، همچنانکه یکی از نمایندگان گفته لاریجانی اموال خود را اعلام کند که در پاسخ به آن می‌توان گفت که آقای نماینده ابتدا شما اموال خودت را اعلام کن و بگو بنده در سن حدود سی ساگی به عنوان نماینده مردم تهران این اموال را دارم و آقای لاریجانی شما در سن 65 سالگی چه اموالی دارید؟ بنابراین نمی‌شود در کنار گود نشست و گفت لنگش کن.

حقیقت‌پور در ادامه اظهار کرد: همه 290 نماینده و اعضای شورای نگهبان اموال خود را اعلام کنند و بگویند از کجا آورده‌اند. بنده 8 سال با لاریجانی همکاری کردم و او را حتی یک دقیقه در فضاهای اقتصادی شخصی مشاهده نکردم. لاریجانی هر چه دارد از اموال پدرش است کما اینکه او در خانه‌ای که از پدر به ارث بُرده، زندگی می‌کند و از طرفی هم عضو هیئت علمی دانشگاه است و از آنجا حقوق می‌گیرد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر پاک دستی لاریجانی افزود: واقعیت امر این است که لاریجانی از مجلس و صدا و سیما حقوقی دریافت نکرده است. به بیان دیگر او در زمانی که نماینده مجلس بود نه تنها از این نهاد حقوق نمی‌گرفت بلکه ماشین و زمین هم از مجلس نگرفت. بنابراین در پاسخ به نماینده‌ای که می‌گوید لاریجانی اموال خود را اعلام کند باید گفت که شما سوابق مجلس را شخم بزن، ببین لاریجانی از مجلس حتی یک ماشین گرفته است یا خیر؟

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1586479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    بهتره خودش اموالش را اعلام کنه