رابرت مالی: ایران با آتش بازی می‌کند!

ایسنا نوشت: در حالی که آمریکا به طور یک جانبه از برجام خارج شد و مسئول اصلی وضعیت فعلی این توافق است، رابرت مالی اقدامات ایران را اشتباه محاسباتی خواند.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگویی با نشریه "نیویورکر" با اشاره به توسعه فعالیت‌های هسته‌ای و منطقه‌ای ایران مدعی شد که اقدامات ایران "اشتباه محسباتی" هستند و ایران دارد "با آتش بازی می‌کند".

مالی در ادامه  با بیان این ادعا که در شش دور اولیه مذاکرات وین "پیشرفت واقعی" حاصل شده است، گفت: اگر هر یک از طرفین حاضر به سازش می‌شدند، می‌توانستیم به آن (توافق) برسیم.

در حالی که ایران در پی خروج یک جانبه آمریکا از برجام و همچنین تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات برجامی‌شان اقدام به کاهش تعهدات برجامی‌اش نمود، مالی با اشاره به وقفه میان دور ششم و هفتم مذاکرات وین مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران بسیار بیشتر از حدود برجام پیشرفت کرده است.

این دیپلمات آمریکایی بیان کرد: آن‌ها با این پیشرفت‌ها به تدریج توافق را از منافع عدم اشاعه خالی می‌کنند. چون ایران برنامه هسته‌ای ش را گسترش داده است، حاضر به پذیرش توافقی بدتر نخواهیم شد.

وی مدعی شد که در بازه زمانی نزدیک تلاش برای احیای برجام معادل " تلاش برای احیای یک جسد" خواهد بود.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1586893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران اتمی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    33 16
    حالا که اینقدر بابت انرژی اتمی به مردم فشار آوردن حداقل نگذارید این رشادتها و فشاری که مردم متحمل شدن رو با لاف آمریکایی اسرائیلی پایمال بشه ، حق مردم رو با زور هم شده بگیرید
    • GB ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      23 7
      شما بلدی بلند شو برو حق مردم با زور بگیر،،، هر وقت قدرت اقتصادی شدی میتونی به بقیه کشورها زور بگی وقتی اقتصادی کشور خراب هست و محتاج دیگران همچین کاری نمیتونی بکنی حتی اگر بمب اتم هم داشته باشی، یک نگاه به هند و پاکستان بکن
  • محمدمجید IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    4 20
    ربات مالی نبند خالی وقتی همتون ترکندیم می فهمید آتش یعنی چی
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    10 11
    در پاسخ رابرت مالی که ایران با آتش بازی میکند اتفاقا شب عید نوروز بیشتر شهرهای ایران آتش بازی مفصلی راه میاندازند.اما آقای مالی چرا میبندی خالی؟ اگر مردی آتش را روشن کن برابر اخباراخر زمان در این آتش آمریکا و شیطان میسوزند.لطفا به کتاب عهد عتیق مراجعه کن بیسواد.
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    7 6
    شات آپ انگلو ساکسون، تاریخ دیکتاتوری تمام شده است.....
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    7 12
    جانم فدای ایران که اینجوری پوزه کثیف ابر قدرت آمریکایی رو به خاک مالیده .حالا هم که آمریکا کم آورده .و فشار نبود انرژی داره اروپایی ها رو اذیت می‌کنه .سعی میکنن با پارس کردن ایرانو بترسونن. در بیشه مرگ شیران نگریزند ز آوای شغالان
  • ملول ایوب IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    9 4
    ایران جانم فدایت
  • الهام ب IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    13 1
    درهرصورت حق ما مردم این نبود که از زندگی فقط نفس بکشیم نه خونه داریم نه ماشین فقط شرمنده بچهامون شدیم بااین روش اقاها
  • یک ایرانی IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    7 7
    ایران قهرمان باآتش بازی نمیکندبلکه باقدرت هرچه تمام آتشی که شمامتجاوزان آمریکایی درمنطقه افروختیدخاموش میکند، وهیچ هراسی ازشمازورگویان وجنایتکاران ومتجاوزان ندارد!@@!.
  • محمد JP ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    6 6
    تهدید های تو خالی
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    2 0
    این دوستان عزیز ما که خوب رجز خوانی می کنند فقط یک نکته را توجه کنند، این بنده خدا "رابرت مالی" اتفاقا اول وقتی انتخاب شد، داد جمهوریخواه ها و طرفداران اعراب و اسرائیل در آمد که شما کسی را انتخاب کرده اید که نسبت به ایران احساس بد ندارد. حالا کار به کجا رسیده که ایشان هم از این حرفها می زند ، خدا می داند و بس. از وطن دوستی و وطن پرستی هر چه بگوئید می گویم باریکلا، اما اگر خدای نکرده کار به عمل برسد ، امریکا عراق نیست. همین بودجه نظامی یک ساله اش نشانگر خوبی است از ظرفیتی که داریم درباره اش صحبت می کنیم. 770 میلیارد دلار. شعار برای بچه ها خوب است اما مرد عاقل قبل از سخن گفتن فکر می کند.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    1 0
    در عجبم که میگوید در دور ششم “پیشرفت واقعی “ حاصل شده بود !!!!! پس چرا همان موقع با وجود تلاشهای دولت روحانی در آخرین روزهای صدارتش توافق نکردید ؟!!!!!!! بچه گول می زنید ؟!!!!!!
  • داود IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    ظاهرا جای قاتل با مقتول عوض شده ،مالی کوچولو یکم به عقب برگرد،تاریخ وقایع برجام را بخوان ،بعد سخنرانی بکن،البته شما که خیلی پررو هستید،ولی دیگر جهان از شما پیروی نمی کند،جهان تک قطبی مرد،
  • حسین IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    1 2
    اشتباه فهمیدی اتیش مال بچگیامون بود الان با موشک ۲۰۰۰ کیلومتری بازی میکنیم! ناقولا تو با چی بازی میکنی!!!
  • قاسم IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    1 1
    ‌مالی بلف میزند.آنها می‌دانند که ایران طبق فتوای رهبر فرزانه مان دنبال بمب اتم نیست.لیکن آنها دنبال چیزی دیگر هستند که در اصل خلع سلاح تمام اعیار ایران است.از طرفی واهمه دارند که مبادا ایران به بمب اتم دست یابد. از هر طرف برد با ایران است. زنده و پایدار باد رهبر خردمند و فرزانه مان و همچنین دلاوران سرزمین ایران
  • سید حسین IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    سلام یسوال چرا دانشگاه فرهنگیان جزو سوابق هست ولی دانشگاه من بدبخت معلم پیر جزو سوابق نیست خداروخوش میاد