پاسخ شفاف رئیس مرکز پژوهش‌ها به انتقادها و هجمه ها

ایلنا نوشت: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت همه مراکز علمی خارج از قوه مقننه از جمله اتحادیه‌های علمی در دستور کار مرکز پژوهش‌های مجلس قرار دارد.

بابک نگاهداری در دیدار نمایندگان اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی با اشاره به این امر که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی باید از همه ظرفیت های مراکز و نهادهای علمی کشور استفاده کند، گفت: طبق این رویکرد ما معتقد هستیم که مرکز پژوهش ها باید از کارگزار پیرو به کارفرمای پیش رو تغییر رویکرد پیداکند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: رویکرد ما این است که در تصمیم‌سازی برای مجلس خود را محدود به پژوهشگران مستقر در مرکز پژوهش‌ها نکنیم. بلکه راهبرد ما این است که از همه اندیشکده‌ها، پژوهشگران و متخصصان خارج از مرکز استفاده کنیم. یکی از اهداف اصلی راه‌اندازی خانه خلاق قوه مقننه همین هدف بود که بتوانیم از ظرفیت‌های علمی خارج از مجلس و مرکز هم استفاده کنیم.

نگاهداری با تاکید بر این نکته که از زمان حضور در این مرکز پژوهشی سعی در هم‌افزایی با نهادها و مراکز علمی در دستور کار قرار گرفته، بیان کرد: بر همین اساس جلسه‌ای با مدیران مراکز تحقیقاتی مهم کشور برگزار کردیم و در این زمینه کنسرسیومی شکل دادیم تا موضوعات را به صورت مشترک بررسی کرده و از پراکنده کاری دوری کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر این جلسه، در نامه‌ای به همه وزیران ۵ اولویت اصلی حوزه کاری آنان را اعلام کردیم و در این نامه‌ها تصریح شده که مرکز پژوهش‌های مجلس آماده همکاری و هم‌اندیشی برای حل این مشکلات متناسب با ظرفیت‌های قوه مقننه است.

نگاهداری ادامه داد: مرکز پژوهش‌ها مرکزی علمی و پژوهشی است و ما به دنبال سیاسی‌کاری در این مرکز نیستیم و بنابراین باید از نظرات همه برای بررسی طرح‌ها و لوایح استفاده کنیم. همین رویکرد هم در مرکز پژوهش‌ها به‌کارگیری شده است.

وی با اشاره به این امر که باید تغییر و تحولات در ساختارهای اداری نهادینه شود تا با تغییر مدیریت‌ها ما دچار مشکل و دور شدن از رویکردهای تحولی نشویم، گفت: در بررسی طرح‌ها و لوایح می‌توانیم از ظرفیت انجمن‌های علمی استفاده کنیم و نظرات این انجمن‌ها را هم اخذ کنیم.

در پایان این نشست دانشجویان فعال در اتحادیه انجمن‌های علمی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و قرار شد همکاری این دو مجوعه علمی گسترش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

روشنگری وظیفه قانونی مرکز پژوهش‌ها است / گزارش مرکز درباره طرح صیانت دور از جبهه‌بندی جناحی بود

اختلاف در باره طرح صیانت، به جنگ میان جبهه پایداری با قالیباف تبدیل شد

دبیر کمیسیون مشترک طرح صیانت: فیلترشکن دارم / با بگیر و ببند در فضای مجازی مخالفم

21215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1587130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =