سودان در لبه پرتگاه با احتمال قدرت‌ گرفتن الشباب

ایسنا نوشت: روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی درباره درگیری مجدد در سومالی و افزایش قدرت گروه الشباب وابسته به تشکیلات القاعده نوشت و نسبت به بازگشت پرقدرت این گروه تندرو به صحنه و احیای تسلطش بر کشور هشدار داد.

این روزنامه در این گزارش نوشت: به ویژه بعد از خروج آمریکا و نزدیک بودن خروج نیروهای اتحادیه آفریقا و نیز با توجه به تنش‌های منطقه‌ای در سودان و اتیوپی و درگیری‌ سیاسی داخلی به نظر می‌رسد گروه الشباب با قدرت در حال بازگشت به میدان و تسلط مجدد بر کشور سومالی است.

درگیری‌ها به شهر گویال رسیده به طوریکه تاسیسات و بیمارستان‌های شهر ویران شده‌اند؛ شهری که روزی خاستگاه و پناهگاه صلح و سازش در سومالی بود.

این روزنامه اشاره کرد، بعد از حدود گذشت یک سال از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از کشور و تعویق انتخابات افراد مسلح ازجمله افراط‌گرایان الشباب ترغیب شده‌اند بار دیگر فعالیت‌ خود را از سر بگیرند، این بازگشت، کشور را به باتلاق آشوب عمیق‌تر می‌کشاند.

براساس برآوردهای کارمندان امداد رسان، شهر گویال امسال شاهد خونبارترین درگیری‌ها بود به طوریکه از اکتبر طی درگیری نیروهای منطقه‌ای و فدرال و گروه جدا شده از اهل سنت و جماعت که یک گروه شبه نظامی و سیاسی هم‌پیمان دولت است ۱۲ تن کشته شدند. بیش از ۱۰۰ تن نیز از منطقه‌ گریخته‌اند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1587631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =