۰ نفر
۱ تیر ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۴

موزه ونگوگ در آمستردام اعلام کرد متخصصان احتمال می‌دهند پرتره‌ای که گفته می‌شد ونسان ونگوگ از چهره خودش کشیده در واقع پرتره چهره تئو، برادر او است.

به گزارش خبرآنلاین، اگر این ادعا حقیقت داشته باشد، این تابلو تنها تابلو موجود از چهره تئو است.

ونسان ونگوگ چند طرح براساس چهره تئو زده، اما نقاشی از او نکشیده بود. تئو از لحاظ مالی ونسان را حمایت می‌کرد و تنها دوست صمیمی و وفادار هنرمند بود.

لیندا اسنوک سخنگوی موزه روز سه‌شنبه گفت: «اغلب برای مردم جالب بود که هیچ پرتره‌ای از چهره تئو وجود ندارد، آن هم با توجه به صمیمی بودن دو برادر، اما انگار ونسان از بردارش پرتره‌ای کشیده بود و ما متوجه آن نبودیم.»

اسنوک در ادامه گفت این پرتره در سال 1887 کشیده شده زمانی که دو برادر در یک خانه در پاریس زندگی می‌کردند. این دوران یکی از دوره‌های کمترشناخته‌شده زندگی ونگوگ نقاش است، چرا که اطلاعات موجود درمورد زندگی هنرمند برگرفته از نامه‌های او به تئو است و زندگی این دو کنار هم نیاز به نامه‌نگاری را رفع کرده بود.

این تابلو سالها در انبار موزه بود تا اینکه روز سه‌شنبه در قالب یافته‌های جدید درمورد زندگی ونگوگ در آنترپ و پاریس بین سال‌های 1885 تا 1888 در موزه به نمایش درآمد.

این دو برادر شباهت فیزیکی بسیاری با هم داشتند، اما صاحب‌نظران با استناد به چند مورد این پرتره را متعلق به تئو می‌دانند.



پرتره ونگوگ از چهره خودش (راست) و پرتره تئو

لویی فان تیلبورگ، سرپرست مححقان برای رسیدن به کشف خود دو تابلو متعلق به سال 1887 را که در آنها مردی با لباس آبی به چشم می‌خورد با هم مقایسه کرده است. پرتره تئو حدود یک سال پیش از اینکه ونگوگ یکی از گوش‌های خود را در دسامبر 1888 ببرد کشیده شده است.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمانی زبان «NOS» گفت: «این دو پرتره کوچک و دقیق را وقتی کنار هم می‌گذاری فکر می‌کنی چهره یک نفر را نشان می‌دهند، اما این طور نیست.»

بررسی دقیق نشان می‌دهد گوش تئو از گوش ونسان گردتر بود، درحالیکه طراحی زاویه‌دار گوش ونسان در پرتره هنرمند از چهره خودش متعلق به همین سال با طراحی گوشش در دیگر پرتره‌های او از چهره خودش شباهت کامل دارد.

از طرف دیگر ریش چانه تئو زرد مایل به قهوه‌ای است، درحالیکه ریش چانه ونسان قرمز متمایل به قهوه‌ای و تیره‌تر است. از طرفی تئو ریش گونه خود را تراشیده است که این مسئله با عکس‌های او از همان دوران تطبیق دارد، اما ونسان چهره خودش را با گونه آفتاب‌سوخته کشیده است.

در کشفی دیگر محققان موزه اعلام کردند پرنده‌ای که در تابلو سال 1887 ونگوگ به نام «گندم‌زاری با چکاوک» کشیده شده چکاوک نبوده و در واقع کبک است.



ونسان ونگوگ (راست) و تئو ونگوگ

ونگوگ یکی از بزرگترین نقاشان امپرسیونیست است، او در طول زندگی‌اش از افسردگی شدید و اختلال روانی در رنج بود و بالاخره سال 1890 مدت کوتاهی پس از شلیک گلوله‌ای به خودش درگذشت. تئو شش ماه پس از این اتفاق درگذشت.

کشفیات جدید موزه ونگوگ در کاتالوگی 600 صفحه‌ای منتشر شده است، این موزه محل نگهداری از بزرگترین آرشیو تابلوها و نامه‌های هنرمند بنام هلندی است.

آسوشیتدپرس / 21 ژوئن / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سما IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 0
    يعني اين همه سال گول خورديم؟
  • بدون نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    1 1
    اوه چه مسئله ی مهمی!!!
  • فرزاد IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    1 0
    آه خدای من چه رمانتیک!!!
  • آسید کاظم IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 1
    نون سنگگ محله ما شده هزار تومن . ونگوگ یا برادر ونگوگ ؟ مسئله این نیست.
  • حميدرضا IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    1 0
    واي خداي من.يعني همه ما در اين سال ها در جهل به سر ميبرديم!واي خداي من. دلتون خوشه ها. نون سنگگك محله سيد بچسبين كه شده 1000 تومن.ونگوگ كجاي دلمون بذاريم.
  • بدون نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    1 0
    دیگه به نقاشان هم نمیشه اعتماد کرد
  • بدون نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    0 1
    خيلي جالب بود ممنون