حق و شان مردم آبادان و خرمشهر با رفع عقب افتادگی ها داده شود

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه آبادان خط مقدم جبهه ها در ۸ سال دفاع مقدس و تماما در تیررس دشمن بود و شهدای بزرگی را تقدیم نظام و انقلاب کرد و عقب افتادگی هایی را از بابت همین جنگ به آن وارد شد، گفت: به این شهر ظلم شد و لذا بایستی به آن رسیدگی کرد. حق و شان آبادان و خرمشهر بایستی دیده شود و دولت هم در این باره توجه لازم را خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، رضا نجاتی در آئین معارفه و تکریم فرمانداران جدید و قدیم شهرستان ویژه آبادان که در محل تالار غدیر فرمانداری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا به ویژه شهید سردار سلیمانی، خطاب به حاضران در جلسه اظهار کرد: استاندار سلام گرمی رساندند و علاقمند به حضور در جلسه بودند اما به دلیل تعدد جلسات و اینکه معاونت اجرایی رئیس جمهور در مرکز استان حضور داشتند امکان حضور در آبادان را نداشتند.

وی افزود: همگان، نه تنها در کشور ما و کشورهای اسلامی حتی در کشورهای غیر اسلامی نیز نسبت به شهید سلمانی اراداتی خاص دارند و به دلایل و شاخص های متعددی نسبت به این مرد بزرگ سر تعظیم فرود می آوردند. پس از مراسم تشییع پیکر حضرت امام با آن وسعت و با عشق و علاقه وافر مردم و با آن سوز و اندوه دیگر موردی ندیدم مگر در تشییع پیکر سردار دلها. شهید سلیمانی، مطیع ولایت و یاری گر مظلومان بود و در قلوب مظلومان نیز نفوذ کرده بود. سلیمانی زندگی و خانواده اش را صرف نظام و مردم و کشور کرده بود و در هرجایی که نیاز به حضور احساس می کرد و ندای هل من ناصرا را می شنید حاضر می شد. حضور در جنگ ۳۳ روزه لبنان و در عراق برای نابودی داعش بخش کوچکی از مواردی بودند که شهید سلیمانی در آنجاها بودند.

وی تصریح کرد: به طور یقین امروز اندیشه ی سردار سلیمانی نیازمند مدیریت جهادی جامه ماست امروز اگر صحبت از جهاد و اقدام جهادی می کنیم یعنی آنکه بایستی اول سیره شهید سلیمانی را بیاموزیم و بعد حرکت کنیم. جوانان و مدیریت امروز ناگزیرند تا روش شهید سلیمانی را پیش بگیرند اگر قرار است جامعه و مشکلات ما برطرف شود بایستی اندیشه سلیمانی را سرلوحه ی کارهایمان کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان یادآور شد: دشمن نیز سردار شهید سلیمانی را خوب شناخت، مدتها به دنبال او بود اما ترس و دلهره اجازه نمی داد تا اینکه یک فرد دیوانه پیدا شد و دست به این کار وحشیانه زد. خون شهید سلیمانی برای دشمنان وحشت آور است تا زمانی که تقاص آن گرفته شود . خون شهید سلیمانی طبق وعده های مقام معظم رهبری در مورد رژیم کودک کش صهیونیستی، تقاص خودش را می گیرد. رژیم جعلی امروز در حال از هم پاشیدگی است.

نجاتی؛ با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای آنکه برجام اتفاق نیفتد، گفت: امروز ما در موقعیتی قرار گرفتیم که معادلات منطقه تغییر پیدا کرده است معادلات بهم خورده و در زمانی که آمریکایی ها که در این منطقه جولان می دادند و قدرت نمایی می کردند و رژیم صهیونیستی هر تصمیمی را که عملی می کردند دیگر گذشت. آن قدرت پوشالی بود و به فضل الهی به سمت از بین رفتن و برچیده شدن آن هستیم.

وی افزود: وقتی صحبت از اقدام جهادی و در کنار آن نام پرآوزاه ی سردار دلها به میان می آید یعنی بایستی اندیشه سدار سلیمانی را بر کارمان حاکم کنیم. اینها همه مواردیست که بایستی در دستور کار خودمان قرار دهیم.

وی اظهار کرد: در مورد اقداماتی که نظام در کشور انجام داده آنکه دولتها قسمتهایی از نظامند و لذا انتظار می رود که حق نظام پایمال نشود . نظام جمهوری اسلامی برای کشور ما برکت و نعمت بود اقداماتی بزرگی را در تمام کشور انجام دادند هرچند که تا رسیدن به نقطه ی مطلوب به دلایل مختلف فاصله زیادی هست آن هم به سبب بی تدبیری مسئولان، مسائل مالی و دیگر موارد، اما حق نظام نباید نادیده گرفته شود نظام خدمات داده و تلاشهای زیادی کرده و وقتی در اثر انجام اقدامات دولتها در منطقه ای آبادانی به وجود می آید اینها مربوط به نظامند. لذا اینکه بگوییم در ۴۰ سال در منطقه ای هیچ کاری نشده ظلم به نظام است هرچند که نظام ما مظلومیتش در دنیا زبان زد عام و خاص است.

وی تصریح کرد: با حضور مردم انتخابات خوبی انجام شد هر چند که دشمن تلاش می کرد این انتخابات به دلایل مشکلات اقتصادی کم رنگ باشد اما شرایط فراهم شد و مردم به صحنه آمدند. دولتی هم انتخاب کردند که بنای کاری اش از روز اول کار کردن بود و تلاشها در جهت مردمی بودن و در کنار آنها بودن به صورت حضور در مناطق مختلف کشور انجام شد.  اینها نشان آنست که آینده خوبی در انتظار کشور است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان یادآور شد: تلاش رییس جمهور در راستای برقراری عدالت،  فساد ستیزی و برگرفته از فرهنگ  حضور همگانی در دوران ۸ سال دفاع مقدس است و لذا بایستی تمام تلاش و مسائل را دنبال کنیم تا شهرها و استانمان آباد شود.

نجاتی؛ گفت: به طور یقین همانطور که در دشمن در ۸ سال دفاع مقدس به شهر آبادان ظلم روا داشت بایستی برای این شهر کوشید تا از شرایط فعلی بیرون بیاید. آبادان خط مقدم جبهه ها در ۸ سال دفاع مقدس بود و تماما در تیررس دشمن بود آبادان شهدای بزرگی را تقدیم نظام و انقلاب کرد و عقب افتادگی هایی را از بابت همین جنگ به آن وارد شد. به این شهر ظلم شد و لذا بایستی به آن رسیدگی کرد حق و شان آبادان و خرمشهر بایستی دیده شود و دولت هم در این راستا با توجه به شروع خوبیست توجه لازم را خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این آمدنها، رفتنی هم دارد و اینها تلنگریست برای همه ی ما و زمینه ایست برای تمرین رفتن در روز آخرت است و چه خوشتر آنانی که برای رفتن به آخرتشان ذخیره ای دارند و آخرتشان را به خاطر دنیا تباه نکردند.

وی اظهار کرد: بایستی بابت تصدی هایی که به ما داده می شود به یکدیگر تبریک بگوییم چرا که در نظام جمهوری اسلامی فرصت خدمت به مردم را یافته ایم. خدمت کردن در نظام جمهوری اسلامی تحت رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و ثمره ی بهترین شهدا و جوانان است لیاقت می خواهد. اما از سوی دیگر اگر از این فرصت به خوبی استفاده نکردیم بایستی تسلیت گفت.

وی در مورد فرماندار پیشین آبادان تصریح کرد: موسوی از فرمانداران فعال، پیگیر و زحمت کش بودند و در مدتی که به عنوان فرماندار آبادان فعالیت داشتند از فرمانداران فعال و پیگیر در زمینه ی مسائل شهر آبادان حتی در پاره ای موارد خارج از شهری و استانی و حتی شهر همجوار یعنی خرمشهر بودند.نگاه وی تنها به شهرستان معطوف نبود و معتقد بود اگر کاری ولو در شهر همجوار انجام شود بر شهر آبادان نیز تاثیرش را می گذارد. در بحث تنش آبی، سیل و کرونا وی جزو فرمانداران فعال و پیگیر بود. اینها نشان از تلاشها و پیگیریهای جدی و مستمر او دارد.

وی فرماندار جدید را هم از جوانان انقلابی، دانشگاهی و تحصیل کرده با انجام فعالیتهای خوب در عرصه های مختلف خواند و یادآور شد: انتظار می رود فرماندار جدید در ادامه ی خدمتش در شهر آبادان به عنوان فرماندار ویژه نیز به طور جدی و کوشا ورود کنند و ما نیز در جهت کمک به رفع مشکلات شهری همراه و کمک حال وی هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1588243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =