شورای مرکزی کانون کارگردانان و شورای‌عالی تهیه‌کنندگان واگذاری برخی اختیارات دولتی به یک تشکل تهیه‌کنندگان را باعث ایجاد رانت و مفسده اقتصادی دانستند.

به گزارش خبرآنلاین، نشست این دو تشکل عضو خانه سینما طبق دعوت شورای‌عالی تهیه‌کنندگان از شورای مرکزی کانون کارگردانان برگزار شد و مسائل روز سینمای ایران در این نشست مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

در گزارش شورای‌عالی تهیه‌کنندگان از این نشست آمده است:

در این نشست اعضای شورای‌عالی تهیه‌کنندگان با تبریک و تهنیت مجدد به برگزیدگان سینمای ایران اعلام داشتند، متأسفانه برخی که سینمای ملی را صرفا جهت وجه المصالحه منافع فردی یا گروهی خود باز تعریف می‌کنند، انتظار داشتند صنف فرهیخته سینمای کشور را دچار تشتت کنند، اما همانگونه که انتظار می‌رفت کارگردانان آگاه سینمای ایران با شناخت شرایط و موقعیت کنونی، با انتخاب شورای مرکزی که کلیه طیف‌های این صنف فرهیخته را نمایندگی می‌کند و همه این منتخبان از بهترین‌های نسل‌های مختلف سینما هستند،‌ به این جماعت جواب منفی دادند.

شورای‌عالی امیدوار است مسائل مبرم سینمای ایران با تدبیر شورای مرکزی منتخب کارگردانان سینمای ایران وهمکاری صمیمانه اصناف جامعه سینمایی کشور بتواند ارزیابی و حل و فصل گردد.

اعضای شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران نیز اعلام داشتند که با احساس وظیفه در برابر اعضای کانون و جامعه سینمایی کشور آماده‌اند تا گام‌های لازم را برای رفع مشکلات سینما بردارند. ایشان اظهار امیدواری کردند که با همکاری شورای‌عالی تهیه‌کنندگان با ارائه طرح و برنامه‌های مشترک به اهداف عالی سینمای ملی دست یابند.

در ادامه این نشست مسائل مبرم و روز سینمای ایران و از جمله بحث و گفت‌وگو در مورد پروانه فیلمسازی پروانه ساخت، شورای صنفی نمایش و فیلم‌های هنر و تجربه و تبعات برخی تصمیمات شتاب‌زده و غیر اصولی مذاکره شد.

شورای مرکزی کانون و شورای‌عالی تهیه‌کنندگان پس از تحلیل واگذاری برخی اختیارات به یک تشکل صنفی و نه آحاد صنف که اقلیتی را تشکیل می‌دهد، این اقدامات را باعث ایجاد رانت و مفسده اقتصادی دانستند.

شورای مرکزی کانون و تهیه کنندگان بر همکاری جهت برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و میان مدت برای ارتقای کیفی و کمی سینمای ایران تأکید کردند.

در همین نشست ضمن ابراز تأسف از ادبیاتی که یکی از مسئولان تشکیلات تهیه‌کنندگی و مشاور معاونت سینمایی به کار می‌برد، برخی از همکاران اظهار نگرانی خود را از این بداخلاقی‌ها بیان داشتند و آن را در شأن سینمای ایران ندانستند.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =