مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاوردهای جهادی علمی و اقتدار دفاعی نیروهای مسلح بازدید کردند.

به گزارش خبرآنلاین، صبح امروز چهارشنبه، مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاوردهای جهادی علمی و اقتدار دفاعی نیروهای مسلح بازدید کردند.

در این نمایشگاه بیش از سیصد دستاورد علمی، فناوری و محصولات دفاعی ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و وزارت دفاع از فضا تا کف دریا به نمایش گذاشته شده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری دستاوردهای علمی ـ فناوری و محصولات دفاعی در زمینه سامانه پدافند هوایی، هواپیما و بالگرد و پرنده های بدون سرنشین، شناورهای سطحی و زیر سطحی، انواع رادارهای پیشرفته دو بْعدی و سه بْعدی، سامانه پیشرفته ارتباطی و کاملاً امن، تجهیزات جنگ الکترونیک و مقابله با جنگ الکترونیک، سامانه جنگ سایبری، انواع شبیه سازهای پیشرفته و پزشکی دفاعی، از بخشهای اصلی این نمایشگاه بود.
فرمانده کل قوا در این نمایشگاه همچنین از توانایی ها و پیشرفتهای نیروهای مسلح در طراحی و ساخت خودروهای تهاجمی سبک با قابلیت رمل نوردی، خودروهای زرهی سبک چند منظوره، نسل جدید تانک ذوالفقار، ساخت و ارتقاء انواع موشکهای سطح به هوا، سطح به سطح و هوا به سطح با سوخت جامع و مایع و سامانه های موشکی در جنگ نامتقارن دیدن کردند.

نیروی انتظامی نیز در این نمایشگاه بخشهای متنوع از دستاوردهای خود را در بخش فناوری اطلاعات، صدور اسناد الکترونیکی امن، مانند گذرنامه و گواهینامه الکترونیک، کارت پایان خدمت هوشمند، و نیز کنترل الکترونیک مرزها، جاده ها و راهها ارائه کرده بود.

همچنین جوانان با استعداد بسیجی توانایی های خود را در زمینه های لیزر، شناورهای زیر سطحی، و آنتن های نانو عرضه کرده بودند.مجموعه این دستاوردهای علمی با استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی، اعضای هیات علمی دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به این نمایشگاه در محل یادمان شهدا، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند و برای آنان علو درجات مسئلت کردند.

اخبار تکمیلی از بازدید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از این نمایشگاه متعاقبا ارسال می‌شود.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد احرامی IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 0
    لطفا اخبار را کامل درج بفرمایید .امروز از تمام رسانه ها پیگیر آدرس نمایشگاه دستاوردهای جهاد علمی بودم نتیجه اینکه آدرسی پیدا نکردم . مایلم از نمایشگاه دیدن نمایم.