هدیه حاج قاسم به تهیه‌کننده فیلم «پسرم رسول»

فارس نوشت: تهیه‌کننده و کارگردان فیلم پسرم رسول در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما درباره مراحل شکل‌گیری این اثر توضیحاتی دادند.

نازنینن پیرکاری تهیه‌کننده فیلم پسرم رسول با بیان اینکه در یک برهه از زمان تمام طرح‌هایی که به گروه فیلم و سریال شبکه پنج ارائه می‌کردم، رد می‌شد و آخرین بار مدیر گروه فیلم و سریال شبکه گفت که نمی‌توانیم در خدمت شما باشیم، تصریح کرد: یک ویدئوی کوتاه دلی برای حاج قاسم ساخته بودم که از شبکه افق پخش شد.همان موقع به حاج قاسم گفتم که از شما هدیه می‌خواهم تا مطمئن باشم که مستند را دیده‌اید. بعد از آن یکباره پیامی از آقای رضوانی برای مطالعه یک طرح دریافت کردم. وقتی آن را خواندم متوجه شدم درباره حاج قاسم است؛ با گریه با آقای رضوانی تماس گرفتم و جریان را برای او تعریف کردم و گفتم کار خوبی است.

نبی قلی‌زاده کارگردان فیلم پسرم رسول درباره ایده این اثر، گفت: سال پیش مستندی از شبکه خبر درباره حاج قاسم پخش شد که او در یک صحنه از آن، مشغول انجام بازی محلی با پیرمردهای روستای پدری خود بود. این کار ایشان بسیار گرم و صمیمی بود و من حس خوبی پیدا کردم. آذرماه سال گذشته پیشنهاد نگارش یک فیلمنامه‌ به من داده شد که باید از روستا به شهر می‌رسیدیم. بعد از مشورت با یکی از دوستان، قرار بر این شد به فیلم بلند برسیم و قصه درباره رسول، پسر نوجوانی باشد که برای تهیه داروی پدرش به کرمان می‌رود و آنجا با تشییع پیکر حاج قاسم مواجه می‌شود. او پیش‌تر با حاج قاسم خاطره داشته و با آدم‌هایی روبه‌رو می‌شود که آنها هم سردار را می‌شناختند. پیام اخلاقی این فیلم، تأکید حاج قاسم به مراقبت از پدر و مادر است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1588572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =