معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتصاب اعضای جدید هیأت امنای مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران خبر داد و گفت: احکام آنها صادر شده و به زودی در بازدیدی که از آن مؤسسه خواهم داشت، اسامی اعضا را به صورت رسمی اعلام می‌کنم.

به گزارش خبرآنلاین، بهمن دری از تغییر در مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، مؤسسه خانه کتاب و بنیاد ادبیات داستانی خبر داد.

وی که در حاشیه جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی سخن می‌گفت، با اشاره به توانایی اعضای جدید، اظهار امیدواری کرد، این مؤسسه بتواند در حوزه فعالیت‌های نمایشگاهی، چه در داخل و چه در خارج از کشور، فعالیت‌های چشم‌گیری داشته باشد و در اجرای مأموریت‌های مورد نظر معاونت امور فرهنگی در برپایی نمایشگاه‌های استانی، موضوعی، منطقه‌یی، ملی و بین‌المللی، مبتکرانه و بدون وقفه عمل کند.

بهمن دری همچنین با تأکید بر این‌که عزل و نصب و ابقای اعضای هیأت امنای مؤسسه خانه کتاب بر عهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: با ترمیم اعضای هیأت امنای این مؤسسه، وفق اساسنامه آن، رییس و نایب رییس و منشی از سوی اعضا انتخاب می‌شوند و در صورت نیاز به ترکیب جدید، هیأت امنا می‌توانند مدیرعامل و هیأت مدیره آن را تغییر دهند و یا ترمیم و یا ابقا کنند.

اشعری خودش مصر بود که فردی جایگزین او شود

او افزود: جناب آقای اشعری در همان آغازی که بنده به عنوان معاون امور فرهنگی منصوب شدم، یکی - دوبار با بنده مذاکره کرده و پیشنهاد دادند برای این‌که دست معاون جدید در تغییر و ترمیم اعضای هیأت امنا باز باشد، اعضای جدید مورد نظر را منصوب کنیم که البته بنده از چنین اقدامی پرهیز کردم؛ چرا که تصور می‌کردم می‌توان بدون تغییر اعضا، فعالیت‌های خانه کتاب را گسترش داد. اما مرور زمان نشان داد که خون تازه‌ای باید در رگ‌های مؤسسه خانه کتاب به عنوان بازوی اجرایی معاونت فرهنگی جاری شود؛ از این‌رو سه نفر به عنوان اعضای جدید هیأت امنا منصوب شدند.

دری ادامه داد: البته اخیرا آقای اشعری طی نامه‌ای اعلام داشته‌اند که فرد دیگری جایگزین ایشان شود که چنین شد.

معاون امور فرهنگی ارشاد اظهار امیدواری کرد: با ترمیم و تکمیل اعضای هیأت امنا، یک جلسه به انتخابات داخلی اختصاص خواهد یافت و امیدواریم مؤسسه که در چند سال اخیر بویژه در ماه‌های اخیر اقدامات و فعالیتهای گسترده‌ای را به اجرا درآورده، چابک‌تر و با تلاشی مضاعف به فعالیت‌های خود در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی ادامه دهد.

هیئت مدیره بنیاد ادبیات داستانی، به زودی

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی ارشاد، بهمن دری با اشاره به این‌که جلسات هیأت امنای بنیاد ادبیات داستانی هر دو هفته یک بار برگزار خواهد شد، گفت: در جلسه آتی، مدیرعامل و هیئت مدیره بنیاد انتخاب خواهند شد.

معاون امور فرهنگی ارشاد افزود: امیدواریم با انتخاب مدیر عامل توانمند و کارآمد بتوانیم به این بنیاد سر و سامانی دهیم و این بنیاد در قالب بازوی اجرایی و محتوایی معاونت فرهنگی، دامنه چتر حمایتی خود را با محوریت انقلاب اسلامی گسترش دهد.

او سپس از برداشتن موانع پیش روی بنیاد خبر داد و گفت: با تدابیر اتخاذشده مجوز فعالیت رسمی بنیاد با انتخاب مدیر عامل جدید صادر خواهد شد و برای گسترش برنامه‌ها و فعالیت‌های آن، علاوه بر اختصاص بودجه‌ای مناسب، تغییراتی در مفاد تفاهم‌نامه‌های معاونت با ادارات کل ارشاد استان‌ها داده‌ایم و جایگاه مناسبی را برای تعامل و فعالیت‌های بنیاد در استان‌ها درنظر گرفته‌ایم.

دری ادامه داد: درنظر داریم به همت بنیاد، نمایشگاه تخصصی در حوزه داستان انقلاب اسلامی و کتاب‌های برتر 30 سال اخیر در سال جاری برگزار کنیم و البته بخش جنبی نمایشگاه‌های استانی را به فعالیت‌های خلاقانه بنیاد در عرصه داستان‌نویسان انقلاب اختصاص دهیم.


تولد 30 مؤسسه‌ فرهنگی و هنری و 100 ناشر جدید

معاون امور فرهنگی ارشاد همچنین از برگزاری جلسات هیأت رسیدگی با حضور تمامی اعضا در سه‌ماهه اول سال خبر داد و گفت: در این جلسات برای 30 مؤسسه چندمنظوره فرهنگی و هنری در سراسر کشور، مجوز فعالیت صادر شد.

دری سپس با استناد به ضوابط مقررات تأسیس مراکز، مؤسسات، کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی و نظارت بر آن‌ها _ مصوب 27/6/75 شورای عالی انقلاب فرهنگی _ و آیین‌نامه اجرایی صدور پروانه نشر اعلام کرد: در سه‌ماه گذشته پروانه نشر حدود 300 ناشر و مؤسسه انتشاراتی در تهران و شهرستان تمدید و 100 پروانه نشر برای متقاضیان جدید صادر شد.

برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت حجاب و عفاف

معاون امور فرهنگی ارشاد در ادامه از برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع و محوریت حجاب و عفاف خبر داد و گفت: قطعا برای برگزاری مناسب این برنامه از ظرفیت تمام مؤسسات فرهنگی و هنری و ناشران انقلاب اسلامی بهره خواهیم برد. او ادامه داد: همچنین نمایشگاهی با همین موضوع در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهیم کرد.

دری سپس از برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت تحولات جهان اسلام و موج بیداری اسلامی در حاشیه کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین خبر داد و گفت: با همکاری سایر وزارتخانه‌ها و نهادهای مرتبط، درنظر داریم نمایشگاه کتابی با موضوع بیداری اسلامی متناسب با این کنفرانس برگزار کنیم.


تقدیر نهادهای نظارتی از برپایی نمایشگاه کتاب

معاون امور فرهنگی ارشاد با تشکر از نهادهای نظارتی به دلیل همکاری و حمایت‌های آن‌ها در طول برگزاری نمایشگاه کتاب، از ارسال نامه‌های تقدیری جداگانه‌ این نهادها به دلیل برگزاری بی‌حاشیه و باشکوه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد. او اظهار امیدواری کرد، با از میان برداشتن موانع و نقاط ضعف و همچنین تقویت نقاط مثبت نمایشگاه شاهد برگزاری باشکوه‌تر بیست‌وپنجمین دوره آن باشیم.

دری گفت: به زودی اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه 25 معرفی خواهند شد و در جلسه آتی این شورا زمان برگزاری نمایشگاه اعلام خواهد شد.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =