۱ نفر
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵
شهید حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است

آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین علی سرلک، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر، برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، در این آیین که در سالن اجتماعات شهید دانیالی (ساختمان سردار شهید سلیمانی) سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار شد حجت‌الاسلام و المسلمین علی سرلک، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر، گفت:«سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، استراتژی حیات داشت؛ به این معنی که زندگی ایشان، سراسر حیات معنوی و معنی‌دار است و با حیات به معنی روزمرگی، تفاوت اساسی دارد».

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تشریح کرد:علمدار حیات طیبه، حضرت امام (ره) در دوران معاصر بودند و شخصیت‌های بزرگی همچون سردار شهید سلیمانی، در مسیر حیات طیبه و معنوی بودند».

وی تصریح کرد که سردار شهید سلیمانی از نظر مدیریت نظامی و فرماندهی نظامی هم یک استراتژیک و طراح و استراتژیک برجسته مدیریت نظامی در سطح جهانی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سرلک بیان کرد:«ابعاد مختلف شخصیتی و رفتاری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای همه ما الگوست».

وی اظهار داشت:«نوع نگاه شهید حاج قاسم سلیمانی که مبتنی بر معنویت و حیات طیبه و مدیریت توانمند بود باید در سطح دانشگاه‌های کشور، ترویج و نهادینه شود».

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تصریح کرد که شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی، یک «اُسطوره‌ی واقعی» در دنیای امروز است.

وی تصریح کرد که شخصیت سردار شهید سلیمانی، مصداق بازر تعریف شخصیتی است که در فلسفه‌ی انتظار در تعالیم دینی ما، بیان شده است.

سردار شهید سلیمانی، الگوی بصیرت است

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان در آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت:«شخصیت‌شناسی سردار شهید سلیمانی به ما می‌آموزد که همیشه با ظلم استکبار مبارزه کنیم و در راه نهادینه شدن صلح در جهان، کوشش نماییم».

دکتر نظری توضیح داد:«شهید سلیمانی، وجود خویش را فدا و انفاق کرد تا امنیت و صلح برای اُمت اسلامی، برقرار شود و شخصیت ایشان، مصداق بارز تعریف بصیرت است.

سرپرست دانشگاه لرستان بیان کرد:«شهید سلیمانی برای همه ما الگوست و اگر می‌خواهیم در همه عرصه‌ها بصیرت داشته باشیم باید شخصیت ایشان را الگوی خویش بدانیم».

دکتر علی نظری، تبیین کرد که سال‌ها مجاهدت سردار شهید سلیمانی به این خاطر بود که دشمنان ایران اسلامی نتوانند بر ملت شجاع ایران و سایر ملت‌های مظلوم جهان اسلام، سلطه پیدا کنند.

شهید حاج قاسم سلیمانی، یک مکتب است

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان در این آیین گفت:«شهید حاج قاسم سلیمانی، براساس بیانات مقام معظم رهبری، فقط یک شخصیت نیست بلکه یک مکتب و یک راه است».

دکتر حاتمی‌کن‌کبود، تشریح کرد:«همه باید تلاش کنیم در هر جایگاهی که هستیم پیروانی راستین برای مکتب شهید سلیمانی باشیم؛ مکتبی که اساس آن، توحید و خداباوری و معنویت است».

وی اظهار داشت:«شهید حاج قاسم سلیمانی هر عرصه‌ای از جمله سیاست را با نگاه کاملاً معنوی می‌دید و این نشان می‌دهد شخصیت ایشان، یک شخصیت کاملاً دینی و معنوی بود».

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان توضیح داد:«شهید حاج قاسم سلیمانی، سال‌ها با استکبار مبارزه کرد و نقش اساسی در امنیت برای جهان اسلام داشت و مجاهدت‌های این مرد بزرگ، باعث شکست داعش و امنیت اُمت اسلامی شد».

حجت‌الاسلام و المسلمین حاتمی‌کن‌کبود، تصریح کرد:«در زمینه بصیریت و ولایتمداری، باید شخصیت شهید سلیمانی برای همه ما الگو باشد».

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1588787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =