آدام شف:روسیه به اوکراین حمله می‌کند/پوتین را شخصا هدف بگیریم

ایسنا نوشت: رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی مدعی شد که روسیه "به احتمال زیاد" به اوکراین حمله‌ور شود و احتمالا تنها بشود با "تحریم‌های سنگین" جلوی آن را گرفت.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا همچنین گفت که حمله روسیه می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و کشورهای بیشتری را به سمت ائتلاف نظامی ناتو بکشاند.  

او گفت: همچنین فکر می‌کنم که یک بازدارندگی قدرتمند، درک این مطلب است که اگر آنها حمله کنند، ناتو به روسیه نزدیک‌تر می‌شود، نه اینکه آن را دورتر کند.  

به دنبال اظهارات این دموکرات آمریکایی، کاخ سفید از گفتگوی تلفنی جو بایدن و ولودیمیر زلنسکی، روسای جمهوری آمریکا و اوکراین خبر داد.

جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه ای گفت که "رئیس جمهور بایدن روشن ساخت که ایالات متحده و متحدان و شرکایش، در صورت تهاجم بیشتر روسیه به اوکراین قاطعانه پاسخ خواهند داد."

>>> بیشتر بخوانید:

بایدن: در صورت حمله روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدانش قاطعانه پاسخ خواهند داد

آدام شف در مصاحبه با برنامه "رو در رو با ملت" شبکه سی.بی.اس همچنین با این پرسش مواجه شد که چه چیزی می‌تواند جلوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای اجرای یک حمله را بگیرد.

این سیاستمدار آمریکایی پاسخ داد: فکر می‌کنم تحریم‌های سنگین علیه روسیه بتواند جلوی حمله بسیار محتمل و دوباره روسیه به اوکراین را بگیرد. و فکر می‌کنم که ضرورت دارد متحدان ما کاملا با آن همراهی کنند. روسیه باید متوجه شود که ما روی این اتفاق‌نظر داریم و متحد هستیم. انجام حمله، می‌تواند تجهیزات بیشتری از ناتو را به روسیه نزدیک کند و تاثیری بر خلاف آنچه پوتین به دنبال دستیابی به آن است، به همراه خواهد داشت. من با این مساله که پوتین را شخصا هدف بگیریم، مشکلی ندارم اما تحریم‌های حوزه‌بندی شده مهمتر خواهد بود.

آدام شف در پاسخ به اینکه آیا مذاکرات هدفمند میتواند جلوی یک حمله را بگیرد، گفت: نگرانم که پوتین به احتمال زیاد حمله کند. صادقانه بگویم که هنوز نمی‌دانم انگیزه کامل اینکه او اکنون چنین کاری کند، چیست اما قطعا به نظر می‌رسد که او چنین قصدی داشته باشد، مگر اینکه ما او را طوری قانع کنیم. و فکر می‌کنم هیچ چیز جز تحریم‌هایی که روسیه هرگز مشابه آن را ندیده باشد، نمی‌تواند جلوی او را بگیرد و این دقیقا کاری است که ما باید با همراهی متحدانمان انجام دهیم.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1588842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    2 21
    امکان تحریم روسیه که اجرایی گردد ضعیف است اروپا معاملات زیاد باروسبه دارد
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      18 0
      اوکراین بزرگترین کشور اروپایی هست. اوکراین از نظر سایز حتی از فرانسه هم بزرگتره. روسیه حتی نتوانسته به کل سوریه و گرجستان هم حاکم بشه. دوره ای که قدرت ها حمله می کردند و خاک یک کشور را ضمیمه می کردند تمام شده.
  • G IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    16 0
    اوضاع شرایط جنگی رو نشون میده هر کدام از طرفین به دنبال نفوذ به اوکراین با سیاستهای خود ناتو با سیاسیت تبلیغو نفوذ روسیه باسیاست پنهانکاریو نفوذ جنگ افراز اما انگار دست تقدیر بر هردو غالب که شرایط در دید هر دو عادی است.اما اتش جنگ درحال شعله ور شدن میباشد تمام جهان را فرا خواهد گرفت
  • علی زارع IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 0
    به نظر من که عالی میشه جنگ جهانی سوم تجهیزات و مهمات درانبارکشورهای ابرقدرت به سوی همدیگربرای نابودی بکارگرفته میشودانواع بمب افکن اتمی جنگنده موشک‌های مافوق صوت و هزاران سلاح جدیدوتکنولوزی برتروپهبادهای مدرن استفاده خواهدشد