آشنایی با سبک‌های مختلف عکاسی عروس در باغ و آتلیه

از لباس عروس گرفته تا دکور و گل‌آرایی تالار پذیرایی، زوج‌ها هر کدام سلیقه متفاوتی از دیگری دارند و عکاسی عروس هم از این قاعده مستثنی نیست.

از لباس عروس گرفته تا دکور و گل‌آرایی تالار پذیرایی، زوج‌ها هر کدام سلیقه متفاوتی از دیگری دارند و عکاسی عروس هم از این قاعده مستثنی نیست. انتخاب یک عکاس عروس که با سلیقه و انتظارات شما جور باشد همیشه یکی از سختترین کارها در برنامه‌ریزی جشن محسوب می‌شود. برای اینکار نیز باید در قدم اول سبک‌های مختلف عکاسی عروس را بشناسید، مشخص کنید به کدام سبک بیشتر علاقه دارید و سپس به دنبال عکاس عروسی حرفه‌ای با همین سبک بگردید. در این صورت یافتن آتلیه عکاسی عروس که کار مطابق با سلیقه‌ی شما ارئه دهد ساده‌تر خواهد بود.

با نگاهی کوتاه به سبک‌های مختلف عکاسی عروس تغییرات بزرگی را در نتیجه کار ایجاد خواهید کرد. عکس و فیلم عروسی مهمترین یادگاری‌های شما از بهترین روز زندگیتان خواهند بود، بنابر این جست و جو برای عکاس و باغ عکاسی عروس ارزش صرف کمی وقت را دارد. عکاسی عروسی، هم برای عکاس و هم برای عروس و داماد، کاری زمان بر و دشوار است. به همین دلیل نیز بهتر است پیش از هر چیز سبک مورد علاقه خود از عکاسی عروس را بیابید تا ازنتیجه‌ی کار و تلاش خود راضی باشید.

نگاهی به سبک‌های مختلف عکاسی عروس

امروزه فاین آرت و حتی تصاویر تیره و سیاه و سفید جزء محبوب‌ترین سبک‌های عکس عروسی هستند، اما حتی این سبک‌های جدید نیز نتوانسته‌اند محبوبیت عکاسی عروس برای سبک کلاسیک را از بین ببرند. ممکن است شما هم به عکس‌های کلاسیک در عمارت عکاسی و هم به عکس‌های سیاه و سفید علاقه داشته باشید. در این صورت باید به دنبال عکاسی بگردید که در سبک‌های مختلف عکاسی عروس تبحر دارد.

گاهی عروس و دامادها بعد از نگاهی به سبک‌های مختلف عکاسی عروس و عمارت‌های عکاسی سردرگم می‌شوند و همین موضوع نیز انتخاب را برای آن‌ها دشوار می‌سازد. اما ما یک راه ساده را برای شناخت بهتر علایقتان در زمینه‌ی سبک‌های عکاسی پیشنهاد می‌کنیم. اگر نگاهی به پست‌های اخیر اینستاگرام خود بیاندازید متوجه می‌شوید اکثر آن‌ها به یک تم رنگی و سبک خاص تعلق دارند که همین راهنمای خوبی برای انتخاب سبک عکس‌های عروسی خواهد بود.

عکاسی عروس مدلینگ

اگر پست‌های اینستاگرام نیز برای شناخت سبک‌های مختلف عکاسی عروس کفایت نمی‌کنند، نگاهی به وبسایت‌های عکس مانند پینترست بیاندازید تا با حال و هوای سبک‌های عکاسی بیشتر آشنا شوید. همچنین می‌توانید با ادامه‌ی این مطلب همراه شوید تا اطلاعات جالبی درباره‌ی سبک‌های مختلف عکاسی عروس بدست‌آورید.

عکاسی عروس به سبک کلاسیک

عکاسی عروس به سبک‌های سنتی و یا کلاسیک مورد علاقه و یا در دسترس همه عروس و دامادها است. این مدل ساده و همه پسند از عکاسی عروس و داماد شاید خیلی خلاقانه به نظر نرسد، اما همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد. اکثر آتلیه‌های عروس همیشه تعدادی عکس عروسی کلاسیک را به آلبوم خود می‌افزایند. این یعنی تصاویر کلاسیک درباغ عمارت عکاسی هنوز هم در میان محبوب‌ترین سبک‌های مختلف عکاسی عروس می‌باشد. در عکس‌های عروسی کلاسیک معمولاً خانواده‌ها نیز حضور دارند. به همین دلیل هم عکس‌های عروسی به سبک کلاسیک همیشه خاطره‌انگیز هستند و قدیمی نمی‌شوند. می‌توان گفت عکاسی عروسی کلاسیک در عین سادگی تا پنجاه سال دیگر هم جلوه خود را از دست نخواهد داد.

عکاسی عروسی به سبک فتوژورنالیسم

فتوژورنالیسم در واقع همان سبک عکاسی خبری و مستند است که به دلیل واقعیت پنهان خود در میان عروس و دامادها نیز بسیار محبوب شده است. احتمالاً برای عکاسی به این سبک دیگر نیازی به باغ عکاسی و لوکیشن‌هایی از این دست نیاز ندارید. چرا که عکاسی عروسی به سبک فتوژورنالیسم تمامی واقعیات را همانطور که هست و به دور از ژست‌های متداول به تصویر می‌کشد. عکسان عروسی که به سبک فتوژورنالیسم کار می‌کنند تمام روز جشن را همراه عروس و داماد هستند و از لحظه لحظه‌ی مجلس آن‌ها عکس می‌گیرند. بدین ترتیب شما در پایان جشن یک سری عکس‌های ناب از جشن عروسی مدلینگ خود خواهید داشت که می‌توانید آن‌ها را مانند کتاب داستان به ترتیب کنار هم بچینید. البته شاید فتوژورنالیسم در مقایسه با سایر سبک‌های مختلف عکاسی عروس طرفداران کمتری داشته باشد.

عکاسی روس به سبک ادیتوریال

لوکیشن عکاسی عروس

عکاسی عروسی ادیتوریال نقطه مقابل سبک فتوژورنالیسم است. ادیتوریال را می‌توان سبکی مناسب برای عکاسی مدلینگ دانست که این روزها در میان عروس و دامادها بسیار پر طرفدار شده است. ژست‌های عکاسی مختلف در سبک ادیتوریال زیاد به چشم می‌خورند به همین خاطر ادیتوریال را با نام عکاسی مد و فشن نیز می‌شناسند. شاید فکر کنید سبک ادیتوریال در میان سبک‌های مختلف برای عکاسی عروس جایی ندارد. اما برخی از آتلیه‌ها این سبک عکاسی را به خوبی با سنت‌ها و آداب جشن عروسی ادغام و نتایج خارق العاده‌ای خلق کرده‌اند. عروس و دامادها اکثرا با توجه به سلیقه شخصی و آگاهانه این سبک را برای عکاسی عروس انتخاب می‌کنند.

عکاسی عروس به سبک کم نور و احساسی

عکس‌های کم نور و احساسی، و یا دارک و مودی، دقیقاً مثل اسم خود تاریک و دراماتیک هستند. در این سبک، عکاس عروس به دنبال به تصویر کشیدن عروس و داماد در سایه روشن‌های واضح است تا الگویی متضاد از تاریکی و روشنی خلق کند. این سبک در واقع برای عروس و دامادها در عمارت عکاسی بسیار کاربرد دارد و در سال‌های اخیر نظرهای بسیاری را به خود جلب کرده است.

عکاسی هوایی از عروس و داماد

عکاسی هوایی معمولاً تکمیل‌کننده‌ی سایر سبک‌ها در باغ عکاسی و یا سایر لوکیشن‌ها است. چرا که تمام عکس‌های عروسی را نمی‌توان به سبک هوایی گرفت! این روزها با نگاهی به آگهی‌های تبلیغاتی متوجه می‌شوید آتلیه‌های عروسی عکاسی هوایی را به عنوان یک آپشن به مشتریان خود معرفی می‌کنند. عکاسی هوایی همچنین برای تصویربرداری از رقص دو نفره عروس و داماد بسیار مناسب است.

عکس‌های سیاه و سفید عروسی

عکس‌های سیاه و سفید بیش از آنکه یک سبک عکاسی عروس باشند نوعی از ادیت هستند. به عبارتی دیگر عکاسان از دوربین‌های سیاه و سفید برای عکس‌های عروسی استفاده نمی‌کنند، بلکه بعد از گرفتن عکس‌ها آن‌ها را با برنامه‌های ادیت به شکل سیاه و سفید در می‌آورند. بسیاری از عکاسان همیشه سعی می‌کنند تا چند عکس سیاه و سفید را در آلبوم جای دهند. برخی از عکس‌ها به صورت سیاه و سفید احساس بهتری به بیننده انتقال می‌دهند. اگر عکاس عروسی هم ورژن رنگی و هم سیاه و سفید بعضی از عکس‌ها را رو به رؤیتان قرار دهد، شما نیز احتمالاً عکس سیاه و سفید را انتخاب خواهید کرد.

عکس‌های عروس و داماد در مناظر مختلف

عکاسی منظره نیز یکی از سبک‌های مختلف عکاسی عروس است که چشم‌های زیادی را به خود خیره می‌کند. البته عکاسی منظره به جشن‌های عروسی محدود نمی‌شود و در زمینه‌های زیادی کاربرد دارد. اما توجه عروس و دامادها به این سبک از عکاسی موجب خلق تصاویر بی‌نظیری از روز عروسی شده است. به همین دلیل هم بسیاری از عروس و دامادها برای عکاسی فرمالیته و عروسی خود به شهرهای شمالی و یا جنوب ‌می‌روند و از طبیعت زیبای این مناطق بهره می‌برند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1589351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =