هشدار درباره ابهامات جدی  طرح اختصاص سهمیه بنزین به هر کد ملی

منیبان نوشت:رییس فراکسیون مستقلین ولایی می گوید: طرح آزمایشی اختصاص سهمیه بنزین به هر کد ملی ابهامات زیادی دارد و با چالش مواجه می شود.

غلامرضا نوری قزلجه، رییس فراکسیون مستقلین ولایی، درباره طرح آزمایشی اختصاص سهمیه بنزین به هر کد ملی گفت: به صورت کلی تصمیماتی که به این اندازه مهم هستند و در اقتصاد، زندگی و سفره مردم تاثیر گذاری اقتصادی و اجتماعی دارند باید با بررسی و تامل بیشتری اجرا شوند.

اجرای طرح اختصاص سهمیه بنزین به هر کد ملی با چالش مواجه می‌شود!/ از کارهای ضربتی و عجله‌ای دوری شود

او در پاسخ به این سوال که آیا اجرای چنین طرحی نیاز به طرح در مجلس و تصویب آن توسط نمایندگان ندارد، تاکید کرد: این که از نظر قوانین و مقررات این دست از موارد باید در مجلس بیاید یا خیر در جای خود محل جدی بحث است اما علاوه بر این موضوع، لزوم اقناع افکار عمومی در ارتباط با چنین تصمیماتی مطرح است.

او خاطر نشان کرد: موضوع به این مهمی باید با تفاهم بین قوا و همفکری و هم اندیشی بین مجلس و دولت برقرار شود و از کارهای ضربتی و عجله ای دوری و اجتناب شود.

نوری قزلجه با بیان اینکه احتمال دارد اجرای این دست از موارد دچار ایراد و اشکال شود، افزود: برای اجرای چنین طرح هایی در جامعه، نه فقط با مجلس که باید با جامعه اقناعی برخورد کرد و برای مردم مساله را توضیح داد اما هنوز اطلاعات کاملی در این زمینه داده نشده است.

او ادامه داد: هدف از این طرح چیست؟ کسانی که خودرو ندارند چگونه باید از بنزین توزیع شده در این طرح استفاده کنند و چگونه باید آن را بفروشند؟ سامانه ای برای این امر اختصاص داده می شود؟ این کار از طریق شبکه ها و پیام رسان های اجتماعی خواهد بود؟ مردم به صورت شخصی این خرید و فروش را انجام می‌دهند؟

رییس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم تاکید کرد که این دست از تصمیمات باید به دور از فضای هیجانی و در آرامش و با هماهنگی بین قوا و مردم اجرا شود.

بیشتر بخوانید:

ببینید | جزییاتی تازه از قیمت بنزین در بودجه ۱۴۰۱

بهترین میزان سهمیه بنزین برای هر فرد چند لیتر است؛ ۱۵، ۲۰ یا بیشتر؟

هشدار به عواقب خطرناک طرح بنزینی دولت/ دولت ابزاری پیدا کرده که به دست خود مردم بنزین را گران کند

۲۱۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1589505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =