نشست فوق العاده ناتو پیرامون بحران اوکراین

ایرنا نوشت: وزیران امور خارجه کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) جمعه ۱۷ دی ماه نشستی فوق العاده با موضوع روسیه و اوکراین برگزار می کنند.

تارنمای خبری ناتو با اعلام این مطلب افزود: این نشست بصورت مجازی و پیرامون تنش اوکراین و روسیه برگزار خواهد شد.

این تارنمای خبری افزود: وزیران امور خارجه کشورهای عضو ناتو در این نشست درباره حضور نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین و موارد امنیتی مرزی اروپا به گفت و گو خواهند پرداخت. این نشست به ریاست «ینس استولنبرگ»  دبیرکل ناتو برگزار خواهد شد.

شبکه خبری سی ان ان نیز ضمن پوشش این خبر افزود: این نشست سه روز پیش از ملاقات مقامات ارشد آمریکا و روسیه برگزار می شود.

درهمین حال و به نقل از شبکه الجزیره انگلیسی، وزیر خارجه اوکراین دراین باره اعلام کرد: به عنوان بخشی از تلاش گسترده برای جلوگیری از تجاوز روسیه در نشست ناتو در بروکسل شرکت خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، قرار است گفتگوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا  ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی )، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی ) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) تشکیل شود.

همزمان با افزایش تنش ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین و در حالیکه قرار است گفتگوهای امنیتی میان آمریکا و روسیه در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شود، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه  ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ (۹ دی ) ۵۰ دقیقه با یکدیگر تلفنی گفت و گو کردند.

این دومین تماس میان رهبران آمریکا و روسیه  در ماه دسامبر ۲۰۲۱ و  پیش از برنامه گفتگو میان مقامات ارشد آمریکایی و روسی در ۱۰ ژانویه در ژنو بود

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1589617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =