۸ نفر
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
هویت مخترع بیت کوین فاش شد؟

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌هایی مانند تسلا، اسپیس ایکس و نورالینک گفت که معتقد است فردی که پشت نام مستعار ناکاموتو قرار دارد، متخصص رمزنگاری، نیک سابو است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سابو یکی از پیشگامان ارزهای دیجیتال و پشت سر ایده هایی مانند بیت گلد، پیش درآمد بیت کوین و قراردادهای هوشمند است که در بلاک چین اتریوم استفاده می شود. با این حال، سابو گفته است که او فردی نیست که در پشت هویت ناکاموتو قرار دارد.

هیچ کس واقعاً نمی داند چه کسی پشت نام مستعار ساتوشی ناکاموتو است که به عنوان مخترع اولین و بزرگترین ارز دیجیتال جهان - بیت کوین - شناخته می شود. ناکاموتو کسی بود که اولین بلاک چین بیت کوین را استخراج کرد و کسی بود که وایت پیپر را برای ارز دیجیتال منتشر کرد. ناکاموتو پیش‌بینی کرده بود که بیت‌کوین ارزی برای تراکنش باشد که به‌طور گسترده توسط جهان برای محافظت در برابر تورم پذیرفته می‌شود.

 رونمایی از خالق بیت‌کوین/ ایلان ماسک چه کسی را به عنوان ساتوشی ناکاموتو معرفی کرد؟

در حالی که بیت‌کوین طی دو سال گذشته از نظر قیمت‌ و محبوبیت رشد پیدا کرده است، هویت ناکاموتو هنوز به طور گسترده مورد گمانه‌زنی قرار دارد. اکنون، ثروتمندترین مرد جهان فکر می کند که ممکن است پاسخ این سوال را داشته باشد.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت‌هایی مانند تسلا، اسپیس ایکس و نورالینک اظهار داشته است که معتقد است شخصی که پشت نام مستعار ناکاموتو قرار دارد، کسی نیست جز متخصص رمزنگاری، نیک سابو.

ماسک به خبرگزاری سی ان بی سی گفت: "به نظر می‌رسد که او بیش از هر کس دیگری مسئول ایده‌های پشت بیت کوین است. او ادعا می‌کند که ناکاموتو نیست، اما من در این خصوص مطمئن نیستم."

ماسک در ادامه گفت: «می‌توانید به تکامل ایده‌ها قبل از راه‌اندازی بیت‌کوین نگاه کنید و ببینید چه کسی درباره آن ایده‌ها نوشته است.»

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

223227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1589912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =