ورود سامانه بارشی به استان چهارمحال وبختیاری

ایرنا نوشت: معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود یک سامانه بارشی به استان از روز سه‌شنبه برف و باران مناطق غربی استان را فرا می‌گیرد

معصومه نوروزی  افزود: این سامانه بارشی بخش‌هایی از کوهرنگ، اردل و غرب لردگان را فرا می‌گیرد و در مناطق کوهستانی به صورت برف است و در گردنه‌ها منجر به کولاک برف و اختلال در ترددها می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه اواخر روز سه‌شنبه از استان خارج می‌شود، اضافه کرد: احتمال اینکه این سامانه در سایر مناطق استان منجر به بارش ضعیف برف و باران شود نیز وجود دارد.

نوروزی همچنین از ورود یک سامانه بارشی دیگر به استان از عصر پنجشنبه خبر داد و گفت: این سامانه نیز بیشتر مناطق استان را فرا می‌گیرد و تا اواسطه هفته آینده به تناوب موجب بارش برف و باران می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته افزایش دما برای استان پیش‌بینی کرد و گفت: صبح روز یکشنبه شهرکرد با ۱۰ سانتی‌گراد زیر صفر سردترین مرکز استان‌ها و کوهرنگ با ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین ایستگاه استان گزارش شد.

گفتنی است، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، همچنین استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

۹۶.۱ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی است و این موضوع بر اُفت ذخایر آب زیرزمینی به‌شدت تاثیر گذاشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1590797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =