ماجرای برکناری مدیرعامل ارزشمندترین دارایی بابک زنجانی چه بود؟

 هفت صبح نوشت : هفته گذشته خبرهایی از تخلف در واگذاری قرارداد چارتری یک ایرلاین دولتی، آن‌هم بدون برگزاری مزایده منتشر شد. این خبر هم حتما مانند دیگر اخبار تخلفات و فسادها، تبدیل به سمی در جان و تن مخاطبش خواهد شد و چه‌بسا که خبر چهار کلمه‌ای دیروز- «مدیرعامل قشم ایر برکنار شد»- هم برای سم‌زدایی کافی نیست‌.

به گزارش خبرآنلاین ؛  برکناری مدیرعامل این شرکت هواپیمایی دولتی، احتمالا (مطمئن نیستیم البته!) پس‌لرزه‌های گزارشی بود که در مورد تخلف یکسال اخیر در واگذاری قراردادهای چارتری این ایرلاین منتشر شد و به سرعت در رسانه‌های دیگر هم نشر یافت .تابه‌حال فکر می‌کردیم پروازهای چارتری فقط به ضرر مسافران است و حالا متوجه شده‌ایم خود ایرلاین‌ها هم سودی نمی‌برند و برنده بازی چند آژانس مسافرتی خاص هستند که قدرت مداخله در بازار را پیدا می‌کنند.

برخلاف دیگر پرونده‌های خبری این‌بار سرعت عمل مسئولان در واکنش عملی خوب بود و مدیرعامل این شرکت هواپیمایی تغییر کرد. اما به‌نظر می‌رسد نباید گذاشت این پرونده در سکوت خبری بایگانی شود. در مثال پرونده قشم‌ایر با توجه به سابقه این ایرلاین، باید مسئولان دولتی شفاف و در همان سطح انتشار خبر تخلف، دلیل تغییر مدیرعامل را توضیح دهند و جزئیات تخلف و نحوه پیگیری آن را هم اطلاع‌رسانی کنند.

سابقه قشم‌ایر از این جهت اهمیت دارد که این ایرلاین را باید تنها دارایی باارزش بابک زنجانی دانست. در پرونده او هیچ نام و نشانی از پول‌های گمشده پیدا نشد و اگر از موتورسیکلت خاص او و یکی دوتا ویلا که چند وقت پیش به مزایده گذاشته شد بگذریم، ایرلاین قشم‌ایر ارزشمندترین دارایی در دسترس بود که با حکم دادگاه توقیف شد و به عنوان بخشی از بیت‌المال به وزارت نفت واگذار شد.

این ایرلاین در زمان شروع فعالیت از نظر تعداد و کیفیت هواپیماهای در اختیار جزو بهترین‌ها بود و با تبلیغات و ارائه خدمات توانست به سرعت جایگاه خود را بین شرکت‌های هواپیمایی بزرگ دولتی باز کند. طوری‌که به گفته یکی از کارشناسان حوزه حمل و نقل در صورتی که قشم‌ایر روند طبیعی توسعه را طی می‌کرد، الان باید حداقل ۴۰ هواپیمای به‌روز با سهم عمده بازار را در اختیار داشت.

برای ذهن سمی شده از اخبار فساد، اسم بابک زنجانی، قشم‌ایر و تخلفات جدیدش داستان‌های جدا از هم نیستند و در این کلاف تو درتوی خبرهای ملتهب، پیگیری و شفافیت کامل در مورد اخبار تخلفات از نان شب هم واجب‌تر است.

23/223224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1591185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =