مذاکرات وین،موضوع رایزنی وزرای خارجه چین و عربستان/وانگ‌یی:پکن از ریاض برای در دست گرفتن امور و انجام دادن اقدامات ابتکاری حمایت می‌کند

ایسنا نوشت: موضوع توافق هسته‌ای از جمله موضوعاتی بود که در دیدار وزرای امور خارجه چین و عربستان مورد بحث قرار گرفت.

شبکه العربیه درباره دیدار وزرای امور خارجه چین و عربستان نوشت، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی و وانگ یی همتای چینی‌اش درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات جاری مربوط به آن تبادل‌نظر کردند.

العربیه افزود، بن فرحان، دوشنبه ۱۰ ژانویه اعلام کرد،  بن فرحان  و وانگ یی گفت‌وگوهایی را درباره برنامه هسته‌ای ایران و موضوعات مطرح شده در مذاکرات وین انجام داده‌اند.

خبرگزاری شینهوا نیز درباره دیدار وزرای امور خارجه چین و عربستان نوشت: وانگ در این دیدار درباره مسئله هسته‌ای ایران گفت، چین از کشورهای خلیج فارس در زمینه ایجاد بسترهای گفتمان چندجانبه و در دست گرفتن امور برای انجام دادن اقدامات ابتکاری در زمینه مسائل منطقه‌ای حمایت می‌کند.

 بنا به اعلام وزارت خارجه سعودی، بن فرحان در چارچوب سفری رسمی در شهر ووشی در جنوب چین گفت‌وگوهای فشرده‌ای را با وزیر خارجه این کشور انجام داده است.

در این گفت‌وگوهای رسمی روابط دوستی سعودی و چین و راهکارهای تقویت آن در همه زمینه‌های همکاری و هماهنگی مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

بن فرحان و وانگ یی همچنین با طرح دیدگاه‌های دو کشور در مورد تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های مربوط به آنها، بر لزوم حمایت از امنیت و ثبات در افغانستان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی(واس)، دو طرف درباره بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک که مهمترین آنها، ارتقای امنیت و ثبات در خاورمیانه و تلاش برای تحکیم صلح از سوی دو کشور دوست در منطقه و جهان است، به رایزنی پرداختند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1591408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    30 1
    خوب این هم از دوستان چینی، روسها که امنیت اسرائیل را تضمین می کنند، چینی ها هم با اعراب می لولند، مبارک "عزیزان نگاه به شرق".
  • کارمند ساده IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    5 7
    خدا مکر مکران را به خودشان بر می گرداند....
  • عطا IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    26 1
    این هم از چین که برایش سر و کله میشکستید سیاست پدر ومادر ندارد
  • زب IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    19 2
    میبنیم که وقتی همه چی ازدولت ومجلس دست خودتون شد وهمه یکدست شدید دیگه دلواپس ملواپسی نیست دیگه ازبرجام گرفته تا عربستان تا اسراییل همه گل وبلبل تشریف دارند
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 0
    برای اینکه کشور به آرامش برسد باید همه دعا کنیم پوتین دچار سکته ومرگ شود
  • ناصر IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 1
    کی قراره بفهمیم نباید با هیچ کشوری دشمنی کنیم مخصوصا با کشورهای قدرتمند
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    2 0
    ورود عربستان نه تنها کمکی به روند فرایند دیپلماسی و رفع تحریمها با شرایطی که خواسته ایران است بلکه فرایند را پیچیده تر میکند و سعودیها هم با توجه به خرید تکنولوژی و موشکهای بالستیکی که در چند سال اخیر بطور مخفیانه از چین خریده اند روند رفع تحریمها را به مراتب بغرنجتر میکند