دیابت، عامل اشتباه مرگبار داور جنجالی

روزنامه العربیه الجدید مدعی شد که دیابت و بالا رفتن قند خون جانی سیکازوه داور روز گذشته تونس و مالی، علت اشتباه او و اعلام پایان بازی در دقیقه ۸۵ بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رقابت های جام ملت های آفریقا که از چند روز  پیش در کامرون آغاز شده، با حاشیه هایش مورد توجه رسانه ها و علاقه مندان به فوتبال قرار گرفته است. اتفاقی که روز گذشته رخ باعث شد تا دیدار مالی و تونس در صدر اخبار جهان قرار بگیرد.

روزنامه العربیة الجدید در خبری به این موضوع پرداخته و نوشته است: جانی سیکازوه داور زامبیایی پس از حرکتی که روز گذشته در دیدار تونس و مالی انجام داد، همچنان نقل محافل شده است. او به دلایلی غیرمشخص در دقیقه ۸۵ تصمیم گرفت که سوت پایان بازی را بزند.

یک منبع نزدیک به کنفدراسیون فوتبال آفریقا روز چهارشنبه در گفتگویی ویژه به العربی الجدید فاش کرد که داور زامبیایی از بیماری دیابت رنج می‌برد، او خیلی تلاش می کند که بر این مشکلاتی که از آن رنج می برد، غلبه کند و بیماری اش را مخفی می کند.

همین منبع اعلام کرد تصمیم روز گذشته این داور، می تواند به دلیل افزایش دما و رطوب در شهر لیمبی کامرون محل برگزاری مسابقه بوده باشد چرا که این مسئله باعث بالا رفتن قند خون داور دیدار و در نتیجه سردرگمی او شده است و جانی سیکازوه در نیمه دوم تمرکزش را از دست داد.

این منبع که ترجیح داد نامش فاش نشود، توضیح داد که تیم داوری موفق شد اولین اشتباه سیکازوه را با اعلام پایان بازی در دقیقه ۸۵ اصلاح کند. ضمن اینکه اشتباهات او باعث شد تا نام او از لیست داوران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کنار گذاشته شود.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1592231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =