جلیل اکبری‌صحت: ممنوعیتی برای استفاده از زبان ترکی در فیلم‌ها وجود ندارد

جلیل اکبری‌صحت، تهیه‌کننده فیلم «عروسک»، تاکید کرد استفاده از زبان ترکی در تولیدات سینمای ایران، به یک هم‌افزایی ملی کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم سینمایی «عروسک» به کارگردانی اصغر یوسفی‌نژاد که زبانش ترکی است، به تایید هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر نرسید و این به شایعاتی دامن زد که تهیه‌کننده‌اش، آن‌ها را تکذیب کرد.

جلیل اکبری‌صحت، تهیه‌کننده این فیلم درباره این موضوع گفت: «در این سال‌ها، فیلم‌های مختلفی از جمله«اِو»، «پوست»، «زغال» و «آتابای» به زبان ترکی ساخته شده است. بخشی از زبان رایج در کشور ما، ترکی است و هیچ مشکل خاصی هم وجود ندارد.»

او ادامه داد: «در زمان دریافت پروانه ساخت هم اشاره نشده بود که استفاده از این زبان ممنوعیت دارد، کما این‌که ممنوعیت هم ندارد، بلکه می‌تواند به هم‌افزایی ملی اضافه کند. از نظر ما «عروسک»، یک فیلم ملی است که قرار است در سینمای ملی پخش شود و می‌تواند مخاطب فراگیر را درگیر خودش کند. پتانسیل اجتماعی فیلم «عروسک» به قدری است که می‌تواند بازتاب‌های متفاوتی در بین تمام مخاطبان ایجاد کند.»

متن کامل این گفت و گو را در خبرآنلاین بخوانید. 

۵۷۲۴۵ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1592463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    1 0
    باید تمام زبانها باشه نه فقط ترکی. کردی ‌‌.مخصوصا
  • کارن IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    3 1
    تورو خدا دیگه کم بدبختی نداریم ..این بحث ترک و فارس را دیگه تمومش کنید .. بگذارید وحدت ملی ایجاد و تقویت بشه ..هممون ایرونی هستیم .. نشون به اون نشون که همه یجور قیافه و ریخت داریم ..همدل باشیم ..همدلی از همزبانی بهتره...