۱۴ نفر
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
چیدمان اتاق خواب با دکوراسیون مدرن

چیدمان اتاق خواب با دکوراسیون مدرن شاید سخت‌تر از چیزی باشد که انتظارش را دارید.

چیدمان اتاق خواب با دکوراسیون مدرن شاید سخت‌تر از چیزی باشد که انتظارش را دارید. البته اگر اصول آن را ندانید و تلاش اشتباه کنید. با توجه به تخصصی بودن این کار، ما تصمیم گرفته‌ایم که مهمترین نکاتی که به شما کمک می‌کند این‌موضوع را به نحو احسنت انجام دهید، ارایه کنیم.

در ادامه این مطلب امیدواریم شما از هر نکته الهاماتی را پیدا ‌کنید که روند کار را برایتان به‌سادگی آب خوردن کند و این یعنی شما در این کار برنده خواهید شد. البته پیش از هر چیزی شما باید بدانید که دکوراسیون مدرن چیست ؟!

رنگ‌های خنثی کلید موفقیت چیدمان اتاق خواب با دکوراسیون مدرن

بهترین رنگ‌ها برای چنین دکوراسیونی سفید، قهوه‌ای، طوسی و مشکی است. با استفاده از این رنگ‌ها شما به‌سادگی به هدف خود نزدیک خواهید شد.

با حداقل‌ها اتاق خود را دکور کنید

مینیمال بودن در دکوراسیون مدرن اهمیت بسیاری دارد. هر اندازه از وسائل کمتری استفاده کنید، اتاق شما مدرن‌تر به نظر می‌رسد.

بالش‌ها را پر کنید

بعد از انتخاب تشک خوشخواب و روتختی نوبت به کوسن‌ها و بالش‌ها می‌رسد. برای طراحی مدرن شما باید بالش‌ها را به اندازه‌ای پر کنید که برجسته به نظر برسند. البته این قانونی برای دکوراسیون مدرن نیست و تنها به‌عنوان پیشنهاد به آن فکر کنید. چنین کاری سبب می‌شود که علاوه بر دنج و راحت بودن، تختی زیبا داشته باشید.

از پرده ساده استفاده کنید

اگر فضای شما اجازه می‌دهد به‌صورت کلی پرده را کنار بگذارید. در غیراینصورت سعی کنید از پرده‌ای استفاده کنید که نور طبیعی خورشید را از خود عبور دهد. چنین پرده‌ای سبب می‌شود که فضای شما واضح‌تر به نظر برسد.

چیدمان اتاق خواب با دکوراسیون مدرن

از لبه‌های تیز پرهیز کنید

سعی کنید تمام وسائل شما انحنا داشته باشد. انحنا کمک می‌کند که فضا ملایم و نرم‌تر به نظر برسد. به همین جهت افراد در چنین فضایی احساس راحتی بیشتری دارند. راحتی و سادگی یکی از اصول چیدمان اتاق خواب با دکوراسیون مدرن است.

آینه را به‌درستی استفاده کنید

سعی کنید در فضای خود از آینه‌های مدرن و بزرگ استفاده کنید. آینه‌ها قدرت بازتاب نور و روشن‌کردن فضا را دارند. همچنین در فضایی که آینه بزرگ قرار داشته باشد، فضا بزرگتر به چشم خواهد آمد.

تقارن را به یاد داشته باشید

تقارن احساس نظم بیشتری به افراد می‌دهد. سعی کنید از تعداد زوج اجسام در دکوراسیون خود استفاده کنید. البته این کاملاً سلیقه‌ای است.

کاربردی بودن را در نظر بگیرید

در دکوراسیون مدرن بیش از ظاهر، کاربرد اهمیت دارد. در واقع ظاهر درجه دوم دارد. البته به هیچ وجه این موضوع به این معنی نیست که ظاهر مهم نیست و دکوراسیون مدرن زیبایی ندارد. در واقع به این معناست که تزئینات بدون کاربرد نباید در چیدمان اتاق خواب با دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار بگیرد.

از متریال‌های طبیعی استفاده کنید

استفاده از چوب و مواد طبیعی یکی از اصول این دکوراسیون است. البته هیچ‌گاه نمی‌توان فلز و پلاستیک را از دکوراسیون حذف کرد. زیرا این دو جزء، به دکوراسیون درخشش و زیبایی می‌دهند. اما طرح غالب کار باید با استفاده از متریال‌های طبیعی ساخته شده باشد.

کانون توجه هنری ایجاد کنید

در دکوراسیون مدرن وسائل غیرضروری، شلوغ و بهم‌ریخته استفاده نمی‌شوند. در این سبک از آثار هنری به‌خصوص نقاشی‌های بزرگ، پوسترهای زیبا و کاغذ دیواری‌های جذاب استفاده می‌شود. استفاده از تابلو نقاشی به سبک مدرن نیز پیشنهاد خوبی است که فضای شما را جذاب و زیبا کند.

چیدمان اتاق خواب با دکوراسیون مدرن

رنگ‌های متضاد کم اما تاثیرگذار

همانطور که اشاره کردیم در چیدمان اتاق خواب با دکوراسیون مدرن باید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. اما رنگ‌های جیغ و برجسته می‌توانند به اتاق شما روح ببخشند. به‌عنوان مثال پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ‌های قرمز و نارنجی است. البته رنگ سبز و بافت مخمل نیز می‌تواند برای چنین دکوراسیونی زیبا و جذاب به نظر برسد.

استفاده از مبلمان چندمنظوره

یکی از ویژگی‌های دکوراسیون مدرن استفاده از مبلمان‌های چندمنظوره است. در واقع شما می‌توانید از سرویس خوابی که فضایی برای ذخیره وسائل دارد استفاده کنید. همچنین می‌توانید از نشیمن‌گاهی که در زیر خود فضایی برای قرار دادن کفش‌هاتان دارد بهره ببرید.

در آخر

علاوه بر نکاتی که در این مطلب با هم مرور کردیم، راه‌های بسیار دیگری نیز برای چیدمان اتاق خواب با دکوراسیون مدرن وجود دارد. هر کدام از این نکات می‌تواند به شما کمک کند که به هدف خود نزدیک تر شوید. البته اگر هنوز مشکلی در ایجاد چنین چیدمانی دارید، مشاوران ایران دکور می‌توانند به شما کمک کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1592723

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =