پالایشگاه آبادان پیشتاز در آموزش نیروهای مهارتی

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سرانه مراکز فنی و حرفه ای در مقایسه با ماموریت محوله شان به هیچ وجه قابل مقایسه و متناسب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، محمد مولوی در آئین افتتاح مرکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی شرکت پالایش نفت آبادان اظهار کرد: هم از نظر قانونی به عنوان تکلیف و هم از نظر استراتژی کار و بحث اشتغال و کار در استان خوزستان و به طور خاص شهرستان آبادان می طلبد تا در بحث فنی و حرفه ای گامهای بلدتری برداریم.

سید محمد مولوی؛ افزود: بیشتر کسانی که دارای مدرک هستند اما بیکارند در حوزه ی نظری تحصیل کرده اند و آنهایی که مشغول به کارند دارندگان مدارک فنی هستند و اگر کسی هم دارای مدرک لیسانس و کارشناسی ارشد دارد و جایی در حال فعالیت است بر اساس مدرک فنی ای که در اختیار دارد مشغول به کار است.

وی تصریح کرد: در برنامه ی ششم تکلیف قانونی برای آموزش عمومی و هم آموزش عالی در بحث حرکت به سمت مهارت آموزی ارائه شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهرستان آبادان و استان خوزستان به لحاظ موقعیت صنعتی دارای سبقه ی زیادی است. مرکز کارآموزان (تکنیکال اسکول) آبادان در واقع یک برند است و مدرکی که از این مرکز گرفته می شد برای فارغ التحصیلانش نشانه ی هویت آنان بود. در صورت راه اندازی مرکز کارآموزان شرکت پالایش نفت آبادان که تبدیل به موزه شده می تواند در زمینه ی تربیت نیروهای مهارتی و فنی مورد نیاز کمک شایانی کند ضمن اینکه می توان از این نیروها در روند اجرای فازهای ۲ و ۴ شرکت پالایش نفت آبادان بهره وری بهتر و بیشتری داشت.

مولوی؛ با اشاره به اینکه در شهرستان آبادان رویکرد به سمت مهارت آموزی است، گفت:  البته خلاءهایی هم وجود دارد که پائین بودن سرانه مراکز فنی و حرفه ای مهمترین آنهاست که این سرانه در مقایسه با ماموریت محوله شان به هیچ وجه قابل مقایسه و متناسب نیست و این نکته ایست که ما را در برنامه با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: اگر چه هزینه ی تربیت یک دانش آموزی مهارتی در مقایسه با یک دانش آموز نظری سه الی چهار برابر است اما متاسفانه در بحث توزیع اعتبارات، نگاه متولیان امر به این مهم نبوده است. بنده در دل کمیسیون آموزش نیز به عنوان سرباز در کنار تلاشگران عرصه مهارت آموزی هستم و آنچه مورد نیاز هست شناخته و عنوان شود.

وی اظهار کرد: اعتبارات در بخش فنی و حرفه ای نیاز به جهش دارد خوشبختانه این رویکرد در کمیسیون آموزش مجلس وجود دارد، و هر آنچه که برای دنبال کردن در مسیر مجلس نیاز است این کار را انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: از قبل رابطه مرکز آموزش شرکت پالایش نفت آبادان و کارگاههای آبادان با بازار کار بسیار زیاد بود و هنوز هم با تمام مشکلات پیرامونی، این شرکت همچنان در بحث آموزش پیشتاز است و نیروهای خاص خود را تربیت می کند. این شرکت متولی بسیاری از آموزشگاههای سطح شهر هم هست که می توانند در بخش فنی و حرفه ای مدارس مربوطه شان نیز کار کنند و ما در این باره نیز  آماده کمک و همکاری هستیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1592879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =