انتشار چهارمین «کتاب سفر» از مجموعه علی‌بابا، «کتاب سفر اصفهان» منتشر شد

«شرکت سفرهای علی‌بابا» چهارمین جلد از مجموعه «کتاب سفر» را تحت عنوان «کتاب سفر اصفهان» منتشر کرد. کتاب سفر اصفهان با ۹۰۴ صفحه به شکل دیجیتال و رایگان در اختیار علاقمندان سفر و گردشگری قرار گرفته است. پیش از این کتاب سفر شهرهای استانبول، کیش و آنتالیا منتشر شده بود.

«دمدمه‌های اردیبهشت، اصفهان چون شاهزاده افسون شده افسانه است که طلسمش را شکسته‌اند و آرام آرام از خواب بیدار می‌شود. شکوفه‌های به و بادام، رویاهای پرپر شده اویند و بید مجنون، معشوقه‌ای که زلف‌های خود را بر او افشانده است.» این توصیف دکتر اسلامی ندوشن از اصفهان در خاطرتان هست که در کتابهای فارسی می‌خواندیم و غرق لذت می‌شدیم؟

همچنان و هنوز اصفهان یکی از زیباترین شهرهای ایران با تاریخ و میراثی غنی، جزو نخستین مقاصد گردشگری هموطنان داخل کشور و گردشگران خارجی است. مخصوصا در ایام تعطیلات نوروز و تابستان این شهر پر از گردشگر است، اما طبق برآورد کتاب سفر به شما توصیه می‌کنیم یا در اردیبهشت به اصفهان بروید که هم نظاره‌گر زیبایی مسحورکننده‌اش باشید و از ازدحام مسافران نوروزی رها، یا در پاییز راهی شوید تا زیبایی چهارباغ را هم بتوانید ببینید.

«شرکت سفرهای علی بابا» چهارمین کتاب سفر خودش را به معرفی تمام و کمال اصفهان اختصاص داده است. نه از آن معرفی‌های کلیشه‌ای که فقط آدرس چند جاذبه گردشگری را به شما می‌دهند و به خیالشان شهر را به شما شناسانده‌اند، خیر. این کتاب دیجیتال هرآنچه شما قبل از سفر نیاز است بدانید و هر آنچه که در طی سفر احتمالا بخواهید تجربه کنید را تمام و کمال در اختیارتان می گذارد. از این هم پیشتر می‌رود، در انتهای کتاب فصلی وجود دارد که مختص شماست تا تجربه شخصی خودتان را به رشته تحریر درآورید و باقی خوانندگان را شریک سفرتان سازید.

کتاب‌های سفر علی‌بابا به شیوه نوینی راهنمای گردشگران می‌شوند، علاوه بر فهرست کردن همه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و معرفی محل‌های اقامت، اپلیکیشن‌های مورد نیاز مثل گوگل پلی یا هواشناسی و اسپیلیت وایز را دارند، امکان دانلود نقشه طرح زوج و فرد و خطوط مترو و اتوبوسرانی را فراهم کرده‌اند، به شما راهکارهایی می‌دهند که اگر با کودکتان سفر می‌کنید چه بوستانها و شهربازی‌هایی برای سرگرمی او وجود دارد و اگر جزو خانواده توان‌یابان (معلولین) هستید چگونه سفر راحت‌تری را تجربه کنید.

در بخش‌های بسیار متنوع این کتاب معرفی همه هتلها با ذکر جزییات امکانات آنها درج شده است. اگر علاقمندید با سفر به اصفهان روح پیشینه این شهر را خوب درک کنید، مثلا می توانید با کلیک کردن روی هتل صفوی جزییات هتل و نمایی از اتاق‌ها و امکانات آنها را ببینید و سپس انتخاب کنید. بوتیک‌هتلها، هاستلها و اقامتگاه‌های بومگردی هم به تفصیل معرفی شده‌اند. گالری‌ها، کتابفروشی‌ها، مراکز تفریحی و هنری، بازارهای سنتی و مال‌های مدرن برای خرید، دیدنی‌های اطراف اصفهان مثل ورزنه، پارکها و بوستانهای تفریحی، موزه‌ها و آثار تاریخی و هر آنچه فکرش را بکنید در این کتاب به تفصیل معرفی شده و راه‌های دسترسی به آن هم با مترو، اتوبوس یا ماشین شخصی ذکر شده است.

اگر هر راهنمای سفری صرفا به شما پیشنهاد خوردن بریان را می‌دهد، نویسنده‌های خوش ذوق این کتاب، دست شما را می گیرند و راهی شربت‌سرای فیروز یا قهوه‌خانه دایی غفور اصفهان می‌کنند که کمتر درباره آنها شنیده‌اید، یا فرنی و شیره را به شما معرفی می‌کنند تا دریابید خوراک و فرهنگ غذایی این شهر چقدر تنوع دارد. با معرفی رستوران‌ها و شربت‌خانه‌های دنج، شما را شریک لذتی می‌کنند که یک ساکن اصفهان از پرسه در کنج‌های ناشناخته شهرش می‌برد. کتاب سفر فقط به معرفی مکان‌های توریستی اکتفا نمی‌کند؛ بلکه مثل یک اصفهانی شما را در شهر می‌گرداند و این یکی از بزرگترین مزیت‌های این کتاب است.

همه راه‌های رسیدن به اصفهان، زمینی، هوایی، ریلی یا با ماشین شخصی با ذکر مسافت و قیمت بلیط و جزییات پروازها و حرکت قطارها بخش مهمی از این کتاب است. یک نکته جالب اینکه به شما توصیه می‌کند اگر زنی تنها هستید برای امنیت بیشتر در سفر از کدام ترمینال استفاده کنید بهتر است!

معرفی لهجه شیرین اصفهانی‌ها و اصطلاحات و لغات پرکاربرد. مثلا پَ کوجاین؟ یعنی پس کجایید؟ یا چه خبِرِس؟ که یعنی چه خبر است بخشی از این کتاب است که در کتابهای قبلی سفر وجود نداشت.

آشنایی با قوانین و مقررات لازم، آدرس همه مراکز درمانی دولتی و خصوصی و داروخانه‌ها هم بخش مفید و کاربردی دیگری از کتاب سفر اصفهان است که هر گردشگری باید از آنها مطلع باشد.

انتشار چهارمین «کتاب سفر» از مجموعه علی‌بابا، «کتاب سفر اصفهان» منتشر شد

کتاب سفر چیست؟

«کتاب سفر» مجموعه کاملی است از هر آنچه یک مسافر باید از ابتدا تا انتهای سفر به یک نقطه بداند و ابزارها و وسایلی که نیاز است همراه داشته باشد. مجموعه کتاب سفر با وجود راهنمای استفاده موجب سهولت دسترسی مسافران نیز خواهد شد. بخش‌هایی با عنوان «بهتر است بدانید که»، «فوت‌وفن» و «حواستان باشد» شما را از دردسرهای احتمالی و عدم آشنایی با مقررات و خرده‌فرهنگ‌های شهر مقصد حفظ کرده و تلاش می‌کند در دردسر نیفتید.

این مجموعه کتاب رایگان است و همیشه هم رایگان خواهد ماند. این کتاب‌ها به صورت دیجیتال و نسخه آفلاین ارائه می‌شوند و بدون دغدغه دسترسی به اینترنت همیشه قابل استفاده هستند. در دورافتاده‌ترین نقاط هم می‌توانید از این کتاب استفاده کنید. مجموعه کتاب سفر علی‌بابا کتاب‌های مرجعی هستند که لازم نیست از صفحه اول تا آخر آن را مطالعه کنید تا اطلاعات مورد نیازتان را پیدا کنید. صفحات کتاب طوری طراحی شده‌اند که شما با استفاده از فهرست‌ها و گزینه‌های تعاملی مختلف، بتوانید به راحتی جواب سوال‌هایتان را با یکی دو کلیک پیدا کنید. همچنین ویژگی‌هایی مثل چک‌لیست‌های مختلف و صفحه یادداشت داخلی هر فصل، به شما کمک می‌کند تا اطلاعات کتاب را شخصی‌سازی کنید.

از مجموعه کتاب سفر «شرکت سفرهای علی‌بابا» تاکنون کتاب سفر استانبول و آنتالیا برای سفرهای خارجی و کتاب سفر کیش منتشر شده بود و کتاب اصفهان چهارمین کتاب از این مجموعه است.

این مجموعه تعاملی است و مدام به‌روز می‌شود؛ هر گردشگری می‌تواند پس از سفر به آن شهر، تجربه خودش را در قالب یادداشت برای «شرکت سفرهای علی‌بابا» بفرستد و پس از ارزیابی‌های لازم به این کتاب افزوده خواهد شد.

کتاب سفر آفلاین و بدون نسخه فیزیکی است؛ بنابراین نه جایی در چمدان شما می‌گیرد و نه برای تهیه آن درختی قطع شده است. با خیال راحت ورق بزنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1593950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =