وزیر کشور: هیچ گزارشی از ابتلا به کرونا بخاطر حضور در کلاس درس نداریم؛ حتی یک مورد

ایسنا نوشت: وزیر کشور ضمن اعلام اینکه دانش آموزان باید سر کلاس بیایند و یک امر الزامی است، گفت: ما هیچ آمار و گزارشی از ابتلا به علت حضور در کلاس درس نداریم؛ حتی یک مورد.

احمد وحیدی  گفت: بحث مدارس و آموزش بحث مهمی است و چند نوبت در ستاد ملی مقابله با کرونا بحث و ارزیابی راجع به کاری که دنیا کرده شد و در نهایت معلوم شد دنیا هم در هیچ جا حتی در شدیدترین شرایط، آموزش و پرورش را تعطیل نکرده اند و آموزش و پرورش برقرار بوده است.

وی افزود: گزارش ها نشان می دهند که وقتی آموزش ها غیرحضوری است ما دچار ضعف آموزشی شده و دانش آموزان دچار عقب ماندگی می‌شوند و لذا مکررا تاکید شد و در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری شد که مدارس باید باز باشند و دانش آموزان ما در مدارس حضور یابند و آموزش به شکل حضوری ادامه یابد. 

وزیر کشور با بیان اینکه این یک امر مصوب است و وزیر آموزش و پرورش هم بارها تاکید کرده و استاندارهای ما کمک می‌کنند و اگر کمبودی در مدارس هست جبران می شود تا نشاط آموزشی را مجدد شاهد باشیم، در پاسخ به اینکه آیا این حضور اجباری خواهد بود؟ گفت: ما هیچ آمار و گزارشی از ابتلا به علت حضور در کلاس درس نداریم؛ حتی یک مورد. گزارش های وزارت بهداشت نشان می‌دهد مشکلی در این حوزه نداشتیم، اولیا نگران نباشند. وزارت بهداشت ابعاد مختلف موضوع را بررسی می‌کند. 

وحیدی ادامه داد: به لحاظ واکسیناسیون در سطح خوبی هستیم و مدیریت هوشمند هم اعمال خواهد شد و جای نگرانی ندارد و ان‌شاءالله عزیزان ما در مدارس حضور می یابند و پروتکل ها رعایت می‌شود و لذا خانواده ها نباید نگران باشند. هرزمان وضعیت تغییر کرد وزارت بهداشت اعلام می کند و اگر لازم باشد تصمیم جدیدی گرفته شود، تصمیم اتخاذ خواهد شد. زمان اجرا از امروز است و قرار است بلافاصله اجرا شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا این اعلام اختیاری شدن مدارس، باعث شده آموزش مجازی استمرار یابد؟ گفت: خیر، الان اختیاری نیست و بارها وزیر آموزش و پرورش گفته اند که اختیاری نیست و دانش آموزان باید سر کلاس بیایند و یک امر الزامی است.اگر در موارد خاصی در شهرستانی اتفاق خاصی افتاد برحسب شرایط تصمیم می‌گیرند. حضور در کلاس طبق برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش است که ممکن است گروهبندی کنند یا شیفتی کنند که دیگر اینها دست آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید:

بخشنامه جدید درباره آموزش «حضوری» مدارس و دانشگاه‌ها

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1593977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    10 1
    چقدر دروغ..فقط تو این یک ماه 2 تا خواهر زاده من کرونا گرفتن تو مدرسه کل خونوادشونو هم درگیر کردن
  • محمد IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    17 1
    دروغ آشکار پسر من تو امتحانات حضوری کرونا گرفت یه هفته هست خونه بستریه
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    5 1
    مگه وزیر آموزش و پرورش خودش زبون نداره که این به جاش حرف میزنه